tok en porsjon SDRL i dag...får se om trenden holder her..
SDRL - Seadrill
Started By
Mads
, Jul 25 2005 07:51 PM
68 replies to this topic
Posted 13 January 2011 - 18:22
Posted 17 January 2011 - 22:57
Blir spennende å følge Seadrill videre som aksjonær...har nå sittet på i et par år med snitt kostpris på ca 55-60 kroner. Fredriksen og Trøim er svært aggressive med å inngå kontrakter om nybygg av rigger. Jeg tror de "ser" en tilstramming av rater i løpet av neste par årene.
Nykontraheringen tror jeg innebærer at de slipper opp eierandelen i Pride, de velger altså mer organisk vekst enn vekst gjennom oppkjøp.
Motsatt ser det ut til at de gjennom oppkjøp ønsker å vokse seg store på brønnboringstjenester gjennom Seawell, hvor Seadrill er storeier.
Imponerende satsing begge deler, aksjen er rimelig friskt priset sammenliknet med f.eks Transocean.... For Fredriksens egen del, bør han ha rett om markedsutviklingen....
Får vel bare henge på, morsomt å være med der
Nykontraheringen tror jeg innebærer at de slipper opp eierandelen i Pride, de velger altså mer organisk vekst enn vekst gjennom oppkjøp.
Motsatt ser det ut til at de gjennom oppkjøp ønsker å vokse seg store på brønnboringstjenester gjennom Seawell, hvor Seadrill er storeier.
Imponerende satsing begge deler, aksjen er rimelig friskt priset sammenliknet med f.eks Transocean.... For Fredriksens egen del, bør han ha rett om markedsutviklingen....
Får vel bare henge på, morsomt å være med der
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.
Posted 07 February 2011 - 20:13
Posted 14 February 2011 - 20:28
Da er Seadrill ute med finansielle krumspring-planer igjen... Nå med plan om et datterselskap for "harsh environment" rigger
Her er det bare å sitte på videre long i Seadrill, og derigjennom eie både deler av Seawell og det nye "uværs-rigg"-selskapet
Her er det bare å sitte på videre long i Seadrill, og derigjennom eie både deler av Seawell og det nye "uværs-rigg"-selskapet
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.
1 bruker(e) leser i denne tråden
0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer