Jump to content

- - - - -

TEL - Telenor

• Please log in to reply
34 replies to this topic

#21 St. Pepper

St. Pepper
  • Medlem
  • 41 posts

Posted 16 October 2009 - 00:30

Litt seint svar men jeg snakket da om den dobbelte bunnen som ledet til videre stigning og nå vel 70, går nok videre til 90-100 ila 3-6 mnd, kjøpte litt mer på 40 tallet, snart dobling.

#22 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 16 October 2009 - 00:45

View PostSt. Pepper, on 16 Oct 2009, 00:30, said:

Litt seint svar men jeg snakket da om den dobbelte bunnen som ledet til videre stigning og nå vel 70, går nok videre til 90-100 ila 3-6 mnd, kjøpte litt mer på 40 tallet, snart dobling.

Jeg kjøpte på 43-44 tallet.

Nice investment :biggrin:
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#23 St. Pepper

St. Pepper
  • Medlem
  • 41 posts

Posted 16 October 2009 - 22:11

Hvis man greier å holde seg i skinnet, dvs ikke selge tror jeg de underligggende verdiene i årende som kommer kan gi en svært god avkastning, dobling fra dagens nivå, når den såkaldte krisen er over og oksene slippes løs igjen er Telenor svært godt posisjonert i vekstmarkeder.

#24 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 16 October 2009 - 23:20

View PostSt. Pepper, on 16 Oct 2009, 22:11, said:

Hvis man greier å holde seg i skinnet, dvs ikke selge tror jeg de underligggende verdiene i årende som kommer kan gi en svært god avkastning, dobling fra dagens nivå, når den såkaldte krisen er over og oksene slippes løs igjen er Telenor svært godt posisjonert i vekstmarkeder.

Enig, TEL kan være (minst) en doblingskandidat fra dagens nivå innen et par-tre år.
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#25 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts
  • Portefølje:Trader

Posted 05 May 2010 - 14:57

Telenor viser vei på en ellers slapp Oslo Børs. Analytiker Martin Hoff i Arctic Securities kommenterer dagens nyheter

har litt troen på TEL....men først må den klare å sprnge vei opp forbi 84,5 og avslutte en dag der....gjerne på bra volum.

#26 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 13 May 2010 - 13:18

"Sjokkerende" forslag løfter Telenor

#27 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 26 May 2010 - 15:29

VimpelCom, hvor Telenor er deleier, økte omsetningen i første kvartal.

#28 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 22 November 2010 - 10:36

TEL nede for å teste trenden igjen...støtte rundt 91-92 mener jeg....

Lav RSI

#29 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 25 November 2010 - 11:46

...kan se ut som trendbrudd her nå... Responderer svært lite på tilbakekjøp av egne aksjer og fulgte heller ikke etter resten av OSEBX på sluttrallyet i går...

#30 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 18 January 2011 - 23:21

Jammen er det bråk for Telenor i Russland igjen.. Sist gang jeg gikk inn i TEL for snaue 2 år siden på kurs 43-44, så var det også bråk med Vimpelcom. Sist gang endte det godt, selv om det tidvis så mørkt ut...i etterkant gikk TEL som ei kule.

Vimpelkom er jo en pengemaskin for TEL også, så det er kanskje uansett verd den ekstra usikkerheten som russiske metoder og forretningsførsel tilsier?

Men begynner å bli utålmodig videre her... aksjen har vaket veldig lenge under 100-lappen nå..

Hva mener andre om triggerne videre her nå? TEL trenger kanskje både ro i Russland/Vimpelcom og bedre sving på India før videre betydelig kursløft? :rolleyes:

#31 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 21 January 2011 - 21:52

Hei....

Da har jeg bestemt meg, TEL skled i dag ut av min long-portefølje rundt 89-tallet. Sitter med temmelig nøyaktig 100% gevinst siden våren 2009 (kostpris 43-44 kr), men liker ikke det tekniske chartet i det korte/mellomlange bildet framover. Videre virker det som om det kan bli ny tautrekking for TEL og Alfagroup, og det har jo potensiale i seg til å kåle ting til i de merkeligste retninger i monkey-business-landet i øst...

#32 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 07 April 2011 - 13:55

TEL oppe ved motstanden igjen....denne har ligget som betong siste året

større bilde...med lengre perspektiv....

#33 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 16 June 2011 - 10:38

Det ser ut til at den trofaste støtten i området 86-87 nå har raknet....

#34 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 23 September 2011 - 08:41

Baksaas nye "pengebinge": 40 milliarder kroner

...TEL har faktisk holdt seg bra i pris i år sammenlignet med mange andre selskap.....

#35 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 02 February 2012 - 12:34

Telenor ASA, the Nordic region’s largest phone company, fell the most in two months in Oslo trading after an Indian court canceled 122 mobile-phone permits, including those granted to its Indian venture Uninor

0 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer