Jump to content

- - - - -

FUNCOM - Funcom

• Please log in to reply
238 replies to this topic

#221 Golddigger

Golddigger
  • Medlem
  • 10 posts
  • Portefølje:Bionor, Funcom, GJF, GTB

Posted 24 October 2010 - 13:58

Har studert Funcom i ca et halvt år. Kjøpte rundt 3,50. Er veldig sikker på at man kommer til å høste gode gevinster hvis man kjøper seg inn nå, mye spennede kommer til å skje nå på slutten av året og fremover mot 2011.

- Nytt spill med gode tilbakemeldinger

- The Secret World. MMO spill, god grafikk, folk er spente, de gjør spillet enda bedre før release mm. Jeg tror spillet kommer i 2011 enten andre eller tredje kvartal, dette blir kun spekulasjoner fra min side...

Tror med dette at vi kan se for oss nye aksjepriser lik dem vi så med AOC.
Man selger aldri med tap! Da er det bedre å sette pengene i banken...

#222 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts
  • Portefølje:Trader

Posted 24 October 2010 - 16:57

Hei og velkommen hit. Posted Image
Håper du vil trives her.

admin flyttet innlegget hit... enklere om vi bruker topicene som finnes allerede.

Hvis du leter etter topics er det bare å benytte søke funksjonen over her som det står "google tilpasset søk " på.

Skulle det være noe du lurer på er det bare å spørre.

kan forresten se ut som det er en dobbel-bunn formasjon på gang i funcom-chartet lenger nede her.

Lykke til Posted Image

mvh
Sharpshoota

Edited by sharpshoota, 24 October 2010 - 17:09.

#223 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts
  • Portefølje:funcom

Posted 19 December 2010 - 00:48

Ikke bare TSW er sentralt. Funcom kjøpte opp noen svenske amatører, og spillet "Bloodline Champions" hadde hele 100 000 beta testere. Spillet er rettet mot folk som spiller CS, Quake osv.

Dessuten, så leste jeg at Funcom tar opp et lån. Var vel på e24? Hvor det kommer frem et lån på 100 mill (?) av sin største investor mot at de kan kjøpe 3mill aksjer til kr 10,00 når de vil innen 3 år.

Det er vel litt mystisk at de lager en slik avtale, ettersom kursen i dag er 4,65. Eller? Vi har sett ting før, og ser det hver dag. Bobler. Ser man på historikken til Funcom ser man mange kunstige kurser. Nedgangene før lanseringen av Age of Conan skyldes utsettelser av spillet - usikkerheten om spillet faktisk blir lansert. Men denne usikkerheten er etter hva jeg kan skjønne, slått i hjel, med tanke på lånet.

For Funcom har lenge hatt svært god kapital, og når de også låner, da er det i mine øyne 100% at TSW vil bli utgitt - uansett om det er 100% ferdig eller ei. Om det blir en brakande suksess eller ei, er vel irrelevant, for trikset er vel å selge før bobla sprekker? Det viktigste er at Funcom klarer å hause opp spille(ne) de gir ut, for ikke å snakke om media generelt.

Da Age of Conan ble utgitt, var alle overskriftene "Norske Funcom tar opp kampen med World of Warcraft", "WoW får heftig motstand i Funcom-spill" osv. Om de klarer å overgå dette, etter at Age of Conan var milevis unna å levere, spørs å se. Men det å putte noen grunter på Funcom, er nok ingen dum ide.

Mvh

#224 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 10 January 2011 - 13:51

Spillgiganten gir ut The Secret World.
Funcom får etterlengtet publiseringshjelp når de lanserer sitt nye MMO, The Secret World.

Stor hjelp
Utviklerne har nemlig inngått avtale med EA om publisering av spillet, noe som selvsagt bør bidra til mer oppmerksomhet og mer PR for den ambisiøse tittelen. Og dermed er det lov å håpe at The Secret World blir en større suksess enn Age of Conan, selv om ingenting er sikkert i denne bransjen.

Nyheten ble nettopp kunngjort via en pressemelding.

Lovende
The Secret World har fremdeles ingen utgivelsesdato, og det er fremdeles mye vi ikke vet om spillet. Men vi fikk vite en del da vi møtte Funcom på Gamescom-messen i fjor, og våre førsteinntrykk kan du lese her.

http://www.itavisen....com-blir-venner

http://www.hegnar.no...ticle545913.ece

FUNCOM er opp 15.48% til 5.37 kroner.

#225 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 10 January 2011 - 15:39

synd jeg gikk glipp av den....vurderte sterk kjøp da den hadde brutt opp fra konsolideringen...men da hadde den allerede gådd såpass mye at risken ble en god del % .... jaja... neste gang Posted Image

#226 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts

Posted 13 January 2011 - 11:13

View Postsharpshoota, on 10 January 2011 - 15:39, said:

synd jeg gikk glipp av den....vurderte sterk kjøp da den hadde brutt opp fra konsolideringen...men da hadde den allerede gådd såpass mye at risken ble en god del % .... jaja... neste gang Posted Image

kursmålet for denne er høy. Sammenlignet med utgivelsen av Age of Conan er dette gratis aksjer. Ved lansering av AoC var kursen oppe i 45 kr. Dette spillet kommer til å overgå forventningene, ettersom de sammardbeider med selveste EA.

Jeg kjøpte meg inn etter denne nyheten: http://e24.no/boers-...icle3946516.ece

Da mente jeg at spillet ville blitt utgitt. For så lenge spillet blir utgitt, er det en enorm sjangse for at aksjen blir hypet på forhånd. Også er det jo spennende at de har sikret seg en avtale ved aksjekurs 10,00.....

Forøvrig så er EA verdensmester i hyping av egne spill opp igjennom tiden...

#227 Golddigger

Golddigger
  • Medlem
  • 10 posts

Posted 17 January 2011 - 15:59

HO HO HO- Godt nytt år, hemm....

Nå tjener vi penger på funcom Posted Image siden jeg sa før jul at dere burde laste opp aksjer, fra en kurs da på 3,50 har den nesten gått opp 3 kroner. Men det er ikke for sent for den som vil tjene litt ekstra cash dette året, sommerferien min er allerede i boks Posted Image Ikke bli nervøs på grunn av at kursen har gått så mye opp, aksjen er fremdeles billig. Selg halvparten etter lansering og sitt på halvparten å la pengene jobbe for dere.

#228 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 17 January 2011 - 16:18

Kan se ut som denne skal videre opp ja...ihvertfall ifølge den dobble-bunnen i chartet å bedømme. Posted Image
Gratulerer til dere som har lastet opp.

#229 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts

Posted 17 January 2011 - 17:14

View Postsharpshoota, on 17 January 2011 - 16:18, said:

Kan se ut som denne skal videre opp ja...ihvertfall ifølge den dobble-bunnen i chartet å bedømme. Posted Image
Gratulerer til dere som har lastet opp.

Takk takk.

Jeg har så langt aldri tapt 1 krone på børsen! 12% hos sevan marine, 270% hos bionor og x% (kjøpte snitt 4,59) hos funcom.

Ikke akkurat den store karrieren, men lærer nok å spre risiko en vakker dag???

Mvh
Jyplingen fra Jante

#230 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 19 January 2011 - 12:37

FUNCOM fortsetter den eventyrlige oppgangen som flere her inne har sagt ville komme frem mot lanseringen av spillet.

FUNCOM har mer enn doblet seg nå i januar, og kursen har vært oppe i 10.45 tidligere i dag.

Oppgangen skyldes ikke noe annet enn suksessprising, hvis man ser bort fra meldingen om et samarbeid med EA, og lanseringen av gratisspillet "Blodline Champions".

Sitter ikke selv i aksjen denne gangen, da det blir for spekulativt, men syns det er en "morsom" aksje å følge. :smile:

#231 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 04 February 2011 - 16:12

brudd opp fra siste tids tilbakefall....skal bli spennende å se om dette gir videre opptur Posted Image

#232 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts

Posted 04 February 2011 - 22:27

View Postsharpshoota, on 04 February 2011 - 16:12, said:

Snart kommer det en offisiell trailer om TSW utviklet av EA... kanskje den lager litt blest?

#233 Golddigger

Golddigger
  • Medlem
  • 10 posts

Posted 05 February 2011 - 16:11

Ser nok ut til at aksjen har funnet et bunn nivå på kr. 6,60, kort og langsiktig ser det bra ut, trenden ser ut til å styrke seg med økende volum som styrker prissettingen av aksjen, samt at du har hatt lave volumer i nedgang i aksjen. Tror på videre oppgang.Posted Image

Attached File  EPSON001.JPG   210.72K   9 downloadsAttached File  EPSON002.JPG   213.62K   11 downloads

#234 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 30 March 2011 - 11:06

trenden siste 40 dagene i Funcom

#235 DeLaVega

DeLaVega
  • Medlem
  • 375 posts

Posted 17 August 2011 - 13:41

Det har skjedd litt av hvert siden jeg fulgte FUNCOM sist. Men jeg har fattet litt interesse igjen og håper andre her også har det. Forrige gang var jeg med fra 27 til 50. Hvilke høyder kan FUNCOM nå denne gangen?

I dag startet funcom med å stige med 8% på nyheten om at spillet lanseres i April 2011. Men av en eller annen grunn snudde den og gikk 4% i minus like etter lunsj. Noe uforståelig for meg. Neste spennende for denne aksjen blir resultatfremleggelsen 26. august. Jeg håper ikke utgiftene har steget for mye i 2. kvartal.

Da jeg må sitte på aksjer i minimum 12. måneder tar ikke jeg noen sjanser denne gangen. Men jeg blir overasket om vi ikke ser denne aksjen på et høyere nivå i mai enn den er i dag.

#236 Golddigger

Golddigger
  • Medlem
  • 10 posts

Posted 27 October 2011 - 10:07

Ja, kjære medlemmer da er det på tide å tjene litt penger igjen Posted Image

Vil nok en gang komme med en anbefaling på FUNCOM for de som har et halvt år til 10 måneders perspektiv. Aksjen vil nok svinge litt opp og ned før The Secret World lanseres i April, men håper og tror den vil ligge rundt dagens nivå og gjerne litt høyere. 500.000 har allerede signert opp for betatesting av the secret world noe som er det høyeste tallet funcom har hatt noensinne. Personlig så tror jeg ikke du kommer til å angre hvis du kjøper deg inn i dag, tror kursmålet om 8-9 md vil være 18-19 kr....

#237 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2224 posts

Posted 25 January 2012 - 12:32

Funcoms neste store spillansering er bare tre måneder unna. Slik skal de unngå like mye juling som «Age of Conan» ga dem

#238 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 22 February 2012 - 09:44

Da har lanseringen av Secret World blitt utsatt... Føler at historien gjenntar seg her, ref Conan.

#239 DeLaVega

DeLaVega
  • Medlem
  • 375 posts

Posted 29 February 2012 - 13:41

View PostStåle, on 22 February 2012 - 09:44, said:

Da har lanseringen av Secret World blitt utsatt... Føler at historien gjenntar seg her, ref Conan.

Dette er akkurat samme historien. Jeg ga noen råd i mars om å kjøpe FUNCOM, "men sitt for all del ikke lenger enn til lansering, og vær forberedt på kursnedgang hvis det kommer en utsettelse".

Forrige gang var jeg med fra 27 kroner til 50. Skulle gjerne vært med denne gangen også, men pga. 12 månedersregelen på aksjer som jeg er underlagt så turte jeg ikke.

Det som overasker meg er at dem tydeligvis ikke har lært. Alle som har jobbet med programmering vet at det dukker opp uforutsette ting i utviklingsfasen og spesielt under betatestfasen. Hvorfor går da selskapet så hardt ut med en lanseringsdato? Det bør da være mulig å ta noen forbehold her, heller sette datoen 2-3 måneder lengre frem i tid enn å ta sjansen på å kjøre en så stram plan. Jeg forstår at jo lengre frem i tid du utsetter en lansering, jo mer vil det koste i potensielle inntekter på spillet, men når de da for andre gang på rad, viser at dem ikke greier å levere til lanseringsdato alikevell så viser jo bare det at dem burde tatt i litt mer.

Hva ligger til grunn for datosettingen? Hvordan kan dem bomme på dette her for andre gang?
Jeg er ikke redd for utsettelsen, spillet kommer. Jeg håper også virkelig at dem lykkes denne gangen. Det fortjener dem. Jeg synes det bare er så synd at dem aldri lærer!

Hvis dem nå i tillegg leier hele Holmenkollen denne gangen også, så tar det kaka!

1 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer