Jump to content

Dagen i dag - Hva trader vi...?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
56 replies to this topic

#41 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 20 February 2004 - 12:25

Vil OSE måte massiv motstand på 200? Nå fyker vi snart gjennom, siste er 199.50. Jeg er litt usikker på om markedet vil sprette champagne korkene eller ta på seg hjelm og fallskjerm... Noen meninger?

Pirelli

Hvis jeg bruker meg som eksempel så har jeg tatt gevinst i alle postene min idag. Jeg syns jeg har tjent nok. Hvis det er flere som tenker slik så ser vi kanskje en korreksjon snart? Men så har jeg i bakhodet at jeg vil inn i det fleste aksjer igjen hvis de faller litt tilbake. (tenker da spesielt på PSI idag!) Tror 200 skal by på hard motstand!

#42 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 20 February 2004 - 13:11

Kjøper 30.000 aksjer i PSI til 2.24... :D Ser nå ut som kjøpersiden bygger seg opp, på et høyrer nivå, og salgsiden går høyere og høyere...

#43 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 February 2004 - 13:22

Jeg antar at de fleste i markedet har samme følelsen som oss her på forumet. Men det meste peker OSE's vei nå i ettermiddag, futures i USA indikerer oppgang på S&P og Nasdaq, dollar styrker seg... Mulig vi får ett brudd på 200 i ettermiddag 8)

Hvis vi får ett brudd over 200 på høyt volum tror jeg de fleste begraver korreksjons tankene for en stund...

Pirelli

#44 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 20 February 2004 - 13:29

PSI-posten solgt til 2.25, da jeg skal ut å spise. Må jo følge "De 10 bud"! :D
ref. http://www.aksjeforu...wtopic.php?t=49

#45 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 February 2004 - 13:53

Hovedindeksen gjør ett nytt forsøk på 200 nå....

Posted Image

Pirelli

#46 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 February 2004 - 14:07

Den lusker under, hvis dere ser på forsøket mellom kl. 1240 og 1250 ser kurven ut som konturene av noe med 2 horn... Er det ett teknisk signal :lol:

Pirelli

#47 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 20 February 2004 - 14:17

Kjøper da igjen 25.000 aksjer til 2.24, med den tanken å sitte over helgen med de.

Pirelli: om 2 horn er et ignal skal ikke jeg utale meg om ( :D ), men dobbel topp er iallefall et teknisk signal for nedgang..

#48 Corvus

Corvus
  • Medlem
  • 646 posts

Posted 20 February 2004 - 15:28

Fra børsmelding fra P4:

P4 sees light at the end of the tunnel

Aksjen er opp 8,36 % i skrivende stund.

Har noen tenkt på at det lyset i enden av tunnelen kan være et møtende tog?
S E & O

#49 pluss201

pluss201
  • Gullmedlem
  • 3167 posts

Posted 20 February 2004 - 15:48

Hvilket tog da? K24?

Har jo gått noe grusomt i det siste. Ikke godt å si hvor dette går. Noen har påstatt at det går greit oppover, men faller PFI, så har den ingen bunn. Vet ikke hvor korrekt den observasjonen er...

mvh
pluss201

#50 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 February 2004 - 15:54

Det er P4 selv som ser lyset i tunnelen, de siste dagers oppgang er nok midlertidig. K24 kommer sakte men sikkert til å stjele markedsandeler for de har mye bedre dekning, og samme innhold som P4.

Tror mye av oppgangen skyldes spekulasjon om Stenbeck konsernet utløser tilbudsplik på PFI aksjen grunnet sammenslåing av to selskaper i konsernet som da kommer til å eie over 40% av aksjene i PFI.

Jeg ville vært forsikig med PFI, som plus201 sier, fallhøyden kan være stor.

Pirelli

#51 pluss201

pluss201
  • Gullmedlem
  • 3167 posts

Posted 20 February 2004 - 16:17

Hei Pirelli.

Har ikke store troen på K24 sine evner til å lage radio folk orker å høre på.

De har hatt en del feilslåtte markedsstrategier. Og de er fryktelig upopulær hvor de ikke er populære for å si det litt enkelt på en vanskelig måte. (De sliter med et "de fikk urettmessig konsesjonen av Valgerd"-stempel.)

Problemet er kanskje at det ikke er så mye mer å gå på for PFI rent kursmessig. Har tatt tregangern på nokså kort stund, ca doblet fra nyttår.

Mye av stigningen kan ledes tilbake til K24 sine fryktelige dårlige ledere og veldig amatørmessige opptreden i forbindelse med navne- og frekvensstrid med P4. Resten bygger sikkert på spekulasjoner om oppkjøp. Og litt på håp om blå tall.

Funderer på å lempe ut det jeg har før helgen. Men mulig jeg sitter over med PFI. Momentet er jo utrolig bra, ca 10% av aksjekap omsatt i dag tror jeg. Får se hva jeg gjør.

Men har vært fin å trade i denne uka, og fantastisk å sitte i med en liten post. Men som sagt, nedsiden er trolig stor.

mvh
pluss201

#52 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 20 February 2004 - 16:22

Kjøper 1000 aksjer i AKVR til 145,25..PSI aksjene er solgt til 2,25...

#53 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 February 2004 - 16:30

Re: Plus201

Jeg hører på K24 selv, og programmene er jo helt like som på P4 med litt andre navn. Begge kanalene er jo såkalt "easy listening", og selv syns jeg K24 er like bra/dårlig som P4. Jeg hører kun på radio når jeg kjører bil, og mister P4 stadig vekk. Da sender jeg ekle tanker til Valgjerd og bytter til K24.

Om ett år er Valgjerd glemt, og folk blir mer likegyldige i forhold til å straffe K24, for det som skjedde er jo egentlig ikke K24 sin skyld.

Jeg tror P4 og Kanal24 må dele markedet mellom seg på litt sikt, og det vil straffe PFI's aksjonærer. Trur eg :)

Fryktelig mye spekulering dette her, dere får vurdere selv.

Re: Ståle
Jeg vurderer å kjøpe meg inn igjen i AKVR før stengetid selv...

Pirelli

#54 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 20 February 2004 - 17:04

Mye handling med PSI i dag. Dette har så langt i år vært den beste børsdagen når det gjelder vekst i porteføljen. Men noen tabber hadde jeg selvfølgelig. Solgte AKVR til 143, noe som skulle vise seg å være helt feil tidspunkt. Kjøpte så tilbake AKVR til 145,25. Det ente med at jeg ble sittende med 20.000 PSI aksjer. Tror nok den åpner på 2.30-tallet på mandag…

God Helg alle sammen!

#55 Laphroaig

Laphroaig
  • Gullmedlem
  • 4155 posts

Posted 20 February 2004 - 17:11

Til det er å si; skal man sove tryggt og godt i aksjemarkedet må man ha litt AKVR i porteføljen.
mvh
Laphroaig

#56 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 February 2004 - 17:15

AKVR ble presset opp i 147,- i etterauksjonen gitt... Jeg må vente til over helgen med å kjøpe tilbake AKVR aksjene mine. Håper jeg slipper å gi over 150,- for dem ;) Men det gjør vel ikke dere...

Kanskje vi skal starte en ny dagen i dag topic til uken, jeg syns det er litt plagsomt at den blir på flere sider. Når vi skriver nye innlegg popper side 2 opp når vi klikker 'submit'.

Vel det har vært en sinnsyk uke, jeg sitter med STB og CNR (uff) over helgen...

Pirelli

#57 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1744 posts

Posted 20 February 2004 - 17:41

Kanskje vi skal starte en ny dagen i dag topic til uken, jeg syns det er litt plagsomt at den blir på flere sider. Når vi skriver nye innlegg popper side 2 opp når vi klikker 'submit'.

Ja, stenger den her på søndag, for å så starte en ny..