Jump to content

- - - - -

Deep Sea Supply

• Please log in to reply
70 replies to this topic

#61 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 26 March 2008 - 20:07

View PostHincapie, on 26 Mar 2008, 18:54, said:

Se innlegget under ditt. Aksjen gikk ex utbytte idag. Det betyr at aksjen egentlig var ganske uforandret.

Alle som hadde aksjer igår får utbytte.

Takker for svar.

Jeg leste det som stod under, men skjønte ikke helt hvorfor kursen faller nesten 10% bare pga "ex utbytte". Har fått utbytte før, uten at kursen har falt så drastisk.
Er ny i gamet, så derfor er dette ennå litt "Gresk" for meg.

#62 THP

THP
  • Medlem
  • 53 posts
  • Portefølje:MHG

Posted 26 March 2008 - 21:24

View PostHincapie, on 26 Mar 2008, 18:54, said:

Se innlegget under ditt. Aksjen gikk ex utbytte idag. Det betyr at aksjen egentlig var ganske uforandret.

Alle som hadde aksjer igår får utbytte.

ex utbytte IDAG! Vil ikke det si at man må sitte med aksjen ved stengetid for å få utbytte? Du skriver at alle som hadde aksjer i går får utbytte? ex dividend er jo dag?

jeg er også gresk når det gjelder dette.

#63 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 26 March 2008 - 21:48

De som eide aksjen ved børsslutt i går får utbytte, dagens sesjon ble tradet uten rett til utbytte.
mvh
Pirelli

#64 THP

THP
  • Medlem
  • 53 posts

Posted 26 March 2008 - 22:01

Ok. Heter dagen i går noe spesielt da? Med tanke på at det i dag heter ex utbytte?

#65 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 26 March 2008 - 22:07

I går var det dagen før ex utbytte :biggrin:

Det er litt dårlig av selskapet å ikke informere om dette ett par dager i forveien, man må lese kvartalsrapporten for å finne denne datoen - så sender de børsmelding etter at selskapet har gått ex utbytte (som i praksis er dagen før).

Snappet fra Q4 rapporten:
In order to optimize return on existing equity, the Board of Directors suggests a distribution to shareholders for the 4th quarter of $0,40 per share. Final decision will be made by the Board on 25th March and communicated to the market on 26th March which will be the ex-date.
mvh
Pirelli

#66 THP

THP
  • Medlem
  • 53 posts

Posted 27 March 2008 - 10:11

View PostPirelli, on 26 Mar 2008, 21:07, said:

I går var det dagen før ex utbytte :biggrin:

Det er litt dårlig av selskapet å ikke informere om dette ett par dager i forveien, man må lese kvartalsrapporten for å finne denne datoen - så sender de børsmelding etter at selskapet har gått ex utbytte (som i praksis er dagen før).

Snappet fra Q4 rapporten:
In order to optimize return on existing equity, the Board of Directors suggests a distribution to shareholders for the 4th quarter of $0,40 per share. Final decision will be made by the Board on 25th March and communicated to the market on 26th March which will be the ex-date.

Hehe;)

Takk for hjelpen!

#67 christiangu

christiangu
  • Medlem
  • 140 posts

Posted 27 March 2008 - 18:20

høy oljepris, stor etterspørsel i olje-service-sektoren og høye rater i spot-markedet, samt langsiktig sikker inntjening og en rekke nybygg i vente. dessc fremstår som veldig attraktiv, noe jeg synes den har gjort veldig lenge. heller ikke mange selskaper på osebx som kan matche utbytte-politikken til dessc. synes det er rart dette selskapet ikke omsettes for mer på osebx...

noen som har meninger om kursmål? eller andre innspill?

#68 christiangu

christiangu
  • Medlem
  • 140 posts

Posted 27 March 2008 - 23:21

fikk ikke editert den forrige posten min...

tidewater opp 2,43% i dag på dow. det lover som regel godt for dessc!

Edited by christiangu, 27 March 2008 - 23:45.

#69 turbotom

turbotom
  • Medlem
  • 429 posts

Posted 22 July 2008 - 11:25

Massive innsidekjøp den siste tiden - dette bør være et godt kjøp nå - langt under NAV..og styreformann kjøpte aksjer til 21.10,- den 16.mai.

#70 EHL

EHL
  • Medlem
  • 311 posts

Posted 14 May 2010 - 16:50

Kjøpte meg inn i Deep Sea igjen i dag til 10,65. Satt med den fra snitt på like over 10kr i fjor, ned til under 8 og så opp til 11,95 hvor jeg solgte. Hadde lenge et gangske stort tap mens børsten hadde gått i pluss, men tålmodigheten lønnet seg til slutt. Har sittet en drøy uke med 90% av sparepengene i TEL, men solgte halvparten i dag på 86. Ikke fordi jeg ikke har tro på TEL, for det har jeg, men bare for å diversifisere litt. Har troen på DESSC fremover da jeg regner med at alle kontraktene og spotslutningene den senere tid vil vise seg i inntjeningen fremover noe som bør kunne gi et løft. Det som taler i mot er at den har gått relativt mye siden nyttår.
Portis: 48% TEL - 43% DESSC - 9% NEC

#71 iGekko

iGekko
  • Medlem
  • 28 posts
  • Portefølje:Gjensidige

Posted 28 January 2011 - 00:07

Dagens Case: TrendTech

"Basert på de positive tekniske signaler som aksjen viser så vurderer vi aksjen som en interessant kjøpskandidat både på kort og lang sikt. Vi ser et kortsiktig (2-4 uker) potensiale for aksjen opp mot 14-nivået, mens vi altså ser et potensiale for aksjen på litt lenger sikt (12 måneder) helt opp mot 20-nivået. Vi anbefaler videre å ha stop-loss ved 11,80 kroner."

Kurs 27.01.11: 13,15 (+3,14%)

DnbNor har denne med i sin Ukesportefølje

Money itself isn't lost or made, it's simply transferred from one perception to another.

1 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer