Det er over (heldigvis), hardcore TVsportere kan fremdeles glede seg over Tour'en når de sitter inne med gardinene trukket for i sommervarmen. Jeg så mesteparten av dagens finale mellom Frankrike og Italia, og håpet litt på at Frankrike skulle vinne siden de spilte underholdende og morsomt. Det vil si, etter at Zidane satte punktum for en fantastisk karriere ved å skalle ned en Italiensk helt var det igrunn like greit for meg at Italia vant.
Ser at hele 1% av de som stemte i denne pollen hadde tippet Italia, og jeg vil anta den ene personen som tippet det er italiener eller har italiens tilknytning på ett eller annet vis. Fotball er jo en gang slik at det beste laget nødvendigvis ikke vinner, det hadde vel vært kjedelig - for Brasil er nok best når de får det til i hvert fall.
Øyvind Alsaker, som er fotball kommentator i TV2 oppsummerte det slik: "Den mest dramatiske VM finalen i historien", noe han sier hver gang. Så da er det bare å vente på 2010, for en ny topp når det gjelder fotballdramatikk...