Jeg har to ulike netmeglere i bruk, en via bank og Netfonds. Sistnevnte gir en grei oversikt og fin vurdering av handelsbildet der og da. Fornøyd med den forsåvidt, bankens er noe mer komplisert, svært innholdsrikt og gir et totalt bilde av alle bankkonti, VPS-konti osv. Nyheter og reuters. Alt i ett, liksom. Blir mye å holde styr på, og mangler detaljbildet over handlene.
I Yahoo legger jeg selv inn kjøpene og til den pris som er gitt for hvert enkelt kjøp. Og det gir en svært fin totaloversikt på alle aksjer, og det har til tider vært mange. - Det eneset som ikke kommer frem her er meglerandelene.
Traders Pit - Epsiode 01
Started By
Pirelli
, Feb 26 2004 10:35 PM
50 replies to this topic
Posted 27 February 2004 - 15:20
mvh
Laphroaig
Laphroaig
Posted 27 February 2004 - 15:23
NOI mot rekordvolum pr dag??
Forrige var for ikke lenge siden på vel 9 millioner aksjer, nå er vi godt over 7.
Ser vi 3,50 i dag?
Forrige var for ikke lenge siden på vel 9 millioner aksjer, nå er vi godt over 7.
Ser vi 3,50 i dag?
mvh
Laphroaig
Laphroaig
Posted 27 February 2004 - 15:26
Ganske fornøyd med min megler. Generer alt automatisk. Savner litt info om antall selgere og kjøpere, men med sanntid til kr 70,- pr mnd så kan man jo vel ikke syte. Når ting en sjelden gang går galt, er det kjekke folk å prate med på telefonen.
Nå ble det plutselig bevegelse i portisen også. Til det bedre. Men bikker nok straks ned igjen. STN-ere som skal selge og legge seg på liiitt lavere kjøp.
Terra virker forøvrig litt underlig sulten på mitt hjertebarn, TOM.
mvh
pluss201
Nå ble det plutselig bevegelse i portisen også. Til det bedre. Men bikker nok straks ned igjen. STN-ere som skal selge og legge seg på liiitt lavere kjøp.
Terra virker forøvrig litt underlig sulten på mitt hjertebarn, TOM.
mvh
pluss201
Posted 27 February 2004 - 16:08
Traden min i NOI røyk på 3,48-
Jeg la inn en salgsordre før jeg gikk i butikken, ikke så lurt skulle det vise seg... Nå fosser NOI frem ;) Er uansett fornøyde med traden.
Pirelli
Jeg la inn en salgsordre før jeg gikk i butikken, ikke så lurt skulle det vise seg... Nå fosser NOI frem ;) Er uansett fornøyde med traden.
Pirelli
Posted 27 February 2004 - 16:22
Kjøpte noen poster i NOI til 3,41. Nå har jeg vært i butikken og ser det er kjøpere på 3,58. Lurt å selge nå?
Posted 27 February 2004 - 17:46
Det endte med at jeg beholdt NOI-aksjene. Trodde jeg klarte å legge inn en salgsordre via wap, men så feil kan man ta....
Posted 27 February 2004 - 18:35
Tror det var lurt å sitte videre med NOI, jeg vurderte det samme selv. Jeg solgte alt for tidlig :oops:
NOI kunne egentlig vært inne i long porteføljen min, jeg får vurdere til mandag...
Pirelli
NOI kunne egentlig vært inne i long porteføljen min, jeg får vurdere til mandag...
Pirelli
Posted 27 February 2004 - 20:48
Merket meg at det var noen som sopte til seg over 800K aksjer i sluttauksjonen til 3,60 - ënkelt og greit.
Dette blir spennende videre.
Uheldigvis fallt AKVR såpass at det ble et dundrende underskudd i porteføljen totalt i dag. Huff og huff, slikt blir jeg sur av... noe må ha leket ut fra styremøtet der???
Ellers virket denne topic'en bra, og det hadde ikke vært noe i veien om vi var flere heller i den...?
Hva synes dere?
Dette blir spennende videre.
Uheldigvis fallt AKVR såpass at det ble et dundrende underskudd i porteføljen totalt i dag. Huff og huff, slikt blir jeg sur av... noe må ha leket ut fra styremøtet der???
Ellers virket denne topic'en bra, og det hadde ikke vært noe i veien om vi var flere heller i den...?
Hva synes dere?
mvh
Laphroaig
Laphroaig
Posted 27 February 2004 - 21:03
Jeg vil jobbe litt imorgen jeg... men noen vet hvordan skal helga nytes....

Ha en avslappende helg.
R/Carlos

Ha en avslappende helg.
R/Carlos
mvh, Carlos
”Jeg kan beregne planetenes baner i centimeter og sekunder, men å beregne hvordan mennesker driver aksjekurser er umulig” Isac Newton – fysiker
”Jeg kan beregne planetenes baner i centimeter og sekunder, men å beregne hvordan mennesker driver aksjekurser er umulig” Isac Newton – fysiker
Posted 28 February 2004 - 00:16
Weekends don't count unless you spend them doing something completely pointless.
Kildematerialet er © de respektive nettsteder/kilder.
Det er lov å tenke stort. / Noen ser tingene som de er og sier "hvorfor"? Jeg drømmer ting som aldri har vært og sier "hvorfor ikke"? Siste sitatet er selvsagt stælt.
Det er lov å tenke stort. / Noen ser tingene som de er og sier "hvorfor"? Jeg drømmer ting som aldri har vært og sier "hvorfor ikke"? Siste sitatet er selvsagt stælt.
Posted 28 February 2004 - 10:17
MEC har falt kraftig etter fremleggelsen av kvartalsresultatet. Ikke fordi resultatet var dårligere enn hva ledelsen hadde lovet, men aksjen var overhaussed og investorene hadde for høye forventninger.
Aksjen står nå i 12,70. Den er ikke spesielt billig på dette nivået, men jeg tror ikke den skal mye ned fra dette nivået. Det er litt for mange MEC "fantaster" til at den kommer til å falle mer. Den underliggende driften er nå OK og selskapet vil kanskje klare overskudd i år, kontantstrømmen vil være positiv og emisjoner vil da unngåes.
Jeg tror MEC vil ligge mellom 12 og 18 kroner de neste to månedene.
Produktene er lovende og selskapet vil nok få flere nye produkter godkjent for salg i 2004. Det vil derfor være gode muligheter for positive børsmeldinger som kan føre til pene kursløft.
Intraday så svinger MEC bra og det er store prosenter å hente på daytrading i aksjen.
MEC er OK på kort og lang sikt. Kortsiktig kan vel bransjens presentasjon for finansanalytikerne onsdag 3 mars ha en kursdrivende effekt de neste børsdagene. Her tror jeg at MEC vil komme meget bra ut.
Ta profit etter at den har gått en 15-20% er mitt råd. Hvis det ikke er noe eksepsjonelt på gang som store samarbeidsavtaler eller oppkjøp.
Aksjen står nå i 12,70. Den er ikke spesielt billig på dette nivået, men jeg tror ikke den skal mye ned fra dette nivået. Det er litt for mange MEC "fantaster" til at den kommer til å falle mer. Den underliggende driften er nå OK og selskapet vil kanskje klare overskudd i år, kontantstrømmen vil være positiv og emisjoner vil da unngåes.
Jeg tror MEC vil ligge mellom 12 og 18 kroner de neste to månedene.
Produktene er lovende og selskapet vil nok få flere nye produkter godkjent for salg i 2004. Det vil derfor være gode muligheter for positive børsmeldinger som kan føre til pene kursløft.
Intraday så svinger MEC bra og det er store prosenter å hente på daytrading i aksjen.
MEC er OK på kort og lang sikt. Kortsiktig kan vel bransjens presentasjon for finansanalytikerne onsdag 3 mars ha en kursdrivende effekt de neste børsdagene. Her tror jeg at MEC vil komme meget bra ut.
Ta profit etter at den har gått en 15-20% er mitt råd. Hvis det ikke er noe eksepsjonelt på gang som store samarbeidsavtaler eller oppkjøp.