Jump to content

Traders Pit - Episode 02

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
64 replies to this topic

#61 Laphroaig

Laphroaig
  • Gullmedlem
  • 4155 posts

Posted 02 March 2004 - 15:25

Oppss... Der ble daytraden min i NOI plutselig en langsiktig sak, skulle ikke ha skrevet innlegget nedenunder?

Ikke min dag, denne.
mvh
Laphroaig

#62 ola

ola
  • Medlem
  • 441 posts

Posted 02 March 2004 - 15:42

Oida, ser ikke ut som om NOI var helt ferdig med fallet gitt..

#63 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 02 March 2004 - 15:48

Hvorfor tar ikke Røkke og Co bare å lager to nye selskap for så å la dagens AKVR eie dem med over 50% og deretter en emisjon i hver? Da hadde "vi" fortsatt hatt den andelen prosentvis av selskapet som vi har nå.

Men det er jo nettopp det som gjøres...! For at selskapene skal kunne børsnoteres må det foregå enten ett spredningssalg eller emisjon for å få inn nok aksjonærere som kreves for noteringen. Olje/Gass/Eng/Const. skal kjøre en emisjon, og Aker Yards gjør spredningssalg. I tillegg vil muligens en del aksjonærer i dagens AKVR velge å 'bytte' til en av de to nye isteden for å sitte i moderselskapet.

Det skal IKKE emitteres 2 mrd. i dagens moderselskap, det er det nye Aker Kværner som skal emittere.

Moderselskapet blir prosentvis utvannet når Aker Yards fusjoneres inn, men spredningssalget i etterkant vil bytte aksjeposten i Aker Yards mot kontanter.

Jeg tror som sagt at når dette synker inn vil AKVR reprises ;) Men vi behøver ikke å være enige Laphroaig. Det kan godt hende jeg tar feil, det har jeg gjort mange ganger før.

Pirelli

#64 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1745 posts

Posted 02 March 2004 - 16:44

6000 NOI aksjer kjøpt til gjennomsnitt 3,066..

#65 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1745 posts

Posted 02 March 2004 - 16:47

4k til på 3,05..Ser nå at jeg solgte CNR litt for tidlig.. Skulle muligens ha gått inn igjen, men slik går det når man ikke har mulighet til å sitte framfor skjermen hele dagen.