Jump to content

- - - - -

aksjer i stigende trender

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 millmaker

millmaker
  • Trainee
  • 9 posts
  • Portefølje:blo

Posted 10 November 2006 - 00:18

hei alle tradere!
Jeg er en relativt ny og uerfaren investor på børsen.begynte for et halvt år siden
og kjøpe og selge aksjer .Jeg leser endel litteratur og observerer markedet hvordan det reagerer . Har hatt en avkastinig på 67 % de siste 6 mnd baseret på samme taktikk hver gang utenom en tabbe trade som kostet meg dyrt og som eg tok mye lærdom av .. Denne høye avkastning skyldes nok både flaks og dyktighet vil eg tro..
Jeg ser etter aksjer i solide selskaper som har hatt et kraftigt kursfall og som er begynt og trende oppover igjen.
her er oversikt over mine trade
trade 1 ) frontline 190-264 (aksje i stigende trend)
trade 2 ) golden oscean group 3.43-5.30 (aksje i stigende trend)
trade 3) dno 11-9.20 (tabbe ,gikk inn i akjse i fallende trend)
trade 4 ) tandberg television 49,60-62,80 (aksje i stigende trend)

som dere ser har alle disse aksjene eg har kjøpt (bortsett fra dno tabben) samme mønster.
først et kraftig kursfall..så flater aksjen ut og stabiliserer seg før den sakte begynne og trende oppover igjen.det gjelder og ha tolmodighet og ikke gå inn for tidlig ,slik at sansynligheten for at bruddet oppover virkelig er reelt.

jeg var for sen med og investere i blom. så det toget gikk fra meg.skulle etter "taktikken" min kjøpt blom på 24 kr nå er den 29 kr.og det har den gått på ca en mnd.20 % det på en mnd.
Men nå har eg funnet et nytt tog eg har hoppet på.
Tomra. de aksjen var 64 kr i vår, fallt kraftig før den landet på 38 kr..så flatet den ut en stund før den begynte og stige igjen..eg har hoppet på når kursen var 44 kr..så får vi se hvordan denne traden går.den har iallefall nøyaktig samme mønster som mine andre kuler fro. gogl, tat..
oppsiden er iallefall stor i tomra.

Hadde vært artig og høre meninger og hvilken takitkker andre tradere rundt om bruker når det bestemmer seg for hvilken aksje de satser på

mvh millmaker

#2 jof

jof
  • Medlem
  • 6 posts

Posted 12 May 2007 - 12:48

Det blir vel det samme som å kjøpe seg inn ved en korreksjon og selge seg ut i det ordene som; "børsen er overmoden for en korreksjon" florerer i nyhetsbildet..?

#3 TheKid

TheKid
  • Medlem
  • 14 posts

Posted 20 May 2007 - 15:19

Hallois millmaker

Det er jo nå en ganske god stund siden du først postet dette innlegget.

Hvordan har det fungerte til dags dato?
Driver du fremdeles samme taktikken?

Cheers,

TheKid

0 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer