Jump to content

- - - - -

Telenor Aksjeprogram

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 jokris

jokris
  • Trainee
  • 2 posts

Posted 14 November 2006 - 22:27

Hei!

Har ikke så veldig greie på aksjer og sånt. Men som ansatt i Telenor har jeg muligheten til å bli med i Telenors Aksjeprogram.

Har vil man få aksjer til en verdi av 7500, og betale 6000 som blir gitt som et rentefitt lån og som trekkes av lønnen (500 kr/mnd).

Er dette noe å anbefale? Syntes det hørtes litt spennende ut. Sikkert vanskelig å svare på men tror dere at dette er en aksje som vil stige i fremtiden.

Mvh
Jørn

Edited by jokris, 14 November 2006 - 22:29.

#2 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 15 November 2006 - 00:29

Rabatterte aksjer til ansatte er det veldig lurt å benytte seg av, det skal mye til å tape på det. Særlig dersom du får aksjene over tid, på den til enhver tid gjeldende kurs.

Faren for Telenor i øyeblikket er vel at ledergruppa får sparken og erstettes med sosialister med ett helt annet fokus enn å drive lønnsomt.
mvh
Pirelli

#3 vidar

vidar
  • Gullmedlem
  • 3535 posts
  • Portefølje:GJF, DETNOR, NSG

Posted 15 November 2006 - 08:25

View PostPirelli, on 14 Nov 2006, 23:29, said:

Faren for Telenor i øyeblikket er vel at ledergruppa får sparken og erstettes med sosialister med ett helt annet fokus enn å drive lønnsomt.
Godt sagt!

Forøvrig er jeg helt enig i din anbefaling Pirelli.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while you might miss it.

#4 jokris

jokris
  • Trainee
  • 2 posts

Posted 15 November 2006 - 23:09

oki, en ting jeg glemte å nevne er at ansatte som har aksjer får 5000 enten kontant utbetalt eller 5000 i aksjer hvert år...

Så høres ut som et tilbud man ikke kan si nei til...

0 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer