Trading på heltid?
Posted 13 June 2007 - 23:43
Ser at det er flere aktive medlemmer fra tidlig om morgenen til ut på eftermiddagen i traders pit, driver dere med trading på heltid(Det er vel ikke så populært hos sjefen, dersom dere er i annen jobb(så sant hun/han ikke er deg), å drive med dette i arbeidstiden..he he)?
Dersom svaret er ja, sitter dere i såfall hjemme, eller drar dere på et kontor slik at dere kan utveksle meninger med andre(dere gjør jo det her, men..)/føle at dere er på jobb? Det vil jo selvsagt være en jobb om man driver på med dette hele dagen - hjemme eller ei, men følelsen av "å dra på jobb" vil vel kanskje føre til at man er mer instilt på å gjøre det man skal?
Håper på seriøse svar, noe jeg tror jeg vil få her, i motsetning til på HO.
-Godseieren
Posted 13 June 2007 - 23:57
Jeg taper sikkert terreng i forhold til de beinharde daytraderne, men har drøye 25% avkastning så langt i år. Jeg er fornøyd med dette. Å sitte hele dagen og trade aksjer hadde gitt meg dårlig nattesøvn og et elendig liv. ;)
Posted 14 June 2007 - 00:06
kwazipoet, on 13 Jun 2007, 23:57, said:
Det dependerer(Nytt ord for kommer ann på) vel på avkastningen? hehe. Uansett så er jo 25% avkastning(så langt) på noe du gjør i pausen på jobben veldig bra! Men det går vel litt tid til research på forhånd, og?
-Godseieren
Edited by Godseieren, 14 June 2007 - 00:11.
Posted 18 June 2007 - 12:07
Er vel ikke så mange som virkelig lykkes godt med daytrading? Ikke det jeg har inntrykk av ihvertfall
Posted 01 July 2007 - 14:03
Posted 01 July 2007 - 14:25
Er for øvrig oppe i 31% avkastning nå etter at kurtasje er fratrukket (skulle bli drøye 36% før kurtasje). Målet for året var på 40%, så med litt flaks og dyktighet er jeg der snart. :) Handler med "småpenger" i forhold til mange andre, men investerer aldri mer enn jeg har råd til å tape.
Og ja, jeg bruker mye tid på å lese analyser og sette meg inn i selskaper. F.eks. var jeg tidlig ute med å satse på PAR - før alle meglerhusene plutselig kom - og solgte da "alle" skulle ha dem. God kortsiktig fortjeneste. Har verken nerver eller tålmodighet til å ruge på aksjer over lengre tid - dette bruker jeg fond til (har 12 ulike fond også).
Rådet mitt er å sette seg klare mål (kortsiktige og langsiktige). Vil du være sikret er det også best å sitte i cash på slutten av hver dag. Men da må du tåle å tape på 1 av 3 aksjer.
Posted 02 July 2007 - 02:30
Jeg lurer også på hvordan hverdagen fortoner seg for en moderne fulltids-trader. I den grad sånne finnes.
Posted 19 September 2007 - 19:16
Posted 21 September 2007 - 10:13
Første konklusjon er at det *ikke* er så enkelt å tjene penge som jeg først trodde, ser også at de som bruker mye tid på daytrading ligger på rundt 31% i fortjeneste.
1. Hvordan får man en realtime oversikt over alle aksjer på Oslo børs slik man kan følge med på de som stiger/faller mest ? Må disse legges inn manuelt i SaxoTrader eller lign. program ?
2. Har brukt Hegnar, DN og Oslo børs som informasjonskilde, men finnes det en enklere måte å innsamle informasjon som man kan bruke ?
3. Ser at man handle med CFD'er på Oslo børs, høyrisiko vil jeg mene men også muligheten for å tjene store penge hvis man valgt riktig aksje og litt flaks. Noen som har erfaringer med å handle med CFD'er ?
Posted 18 March 2008 - 15:35
MEN dette har stor risiko, merk: ticker CNR for litt sida da morgonen vart det lagt inn nyhet om vellykka brønnstimulering for så aksjekursen gjekk i taket og høgaste va 6,80 omsette den dagen for så ny melding vart meldt børsen kl 15.45 da dei hadde problemer med vann i brønnen og dei visste ikkje kor denne kom ifra og dårlig oljerate 7% fekk dei ut av brønnen.. aksjen stupte til laveste 2,82 omsette, med andre ord.. du bør følge med og ikkje kjøpe aksjer og ta en tur på kjøpesenteret for så og komme tilbake 3 timer senere... Det kan vere fort mellom lykke og raka fant!
Posted 18 March 2008 - 23:13
Posted 19 March 2008 - 00:51
Posted 25 March 2008 - 21:54
1 bruker(e) leser i denne tråden
0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer