Hei
Jeg leser ganske mye nyheter o.l om aksjer eller næringslivet generellt, og det er en ting jeg lurer på. Det er meget sannsynelig at noen store aktører "lekker" nyheter eller sladder om enkelte selskaper. Hvem er det som passer på at ikke store aktører styrer kurser opp eller ned alt etter om de skal kjøpe eller selge?
Det var vel en aktør som f.eks anbefalte andre å kjøpe DNO aksjer, mens de samtidig solgte sine aksjer i samme selskap. Men jeg har ikke lest noe om at de for advarsler eller lignende...
Dette skremmer meg som en liten aktør i aksjemarkedet og er avhengig av at de nyheter som kommer ut er til å stole på...
mvh
Toffen 70
"Sladder" for å få aksjer opp eller ned
Started By
toffen70
, Sep 01 2007 07:12 PM
7 replies to this topic
Posted 01 September 2007 - 19:12
Posted 01 September 2007 - 20:45
Det er svært vanlig at meglerhus som går ut offentlig med anbefalinger samme dag handler stikk i strid med eget råd.
Live and learn...
Live and learn...
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while you might miss it.
Posted 02 September 2007 - 12:31
jeg trodde det var ulovlig å si informasjon som kunne være kursdrivende? på hvilken måte er meglerne på det tørre i disse tilfellene?
Jeg har alltid tenkt som så, at en må gjøre nøyaktig det motsatte av det som anbefales. kanskje ikke alltid rett.
Jeg har alltid tenkt som så, at en må gjøre nøyaktig det motsatte av det som anbefales. kanskje ikke alltid rett.
Posted 31 October 2007 - 17:42
meglerhusene har ofte store egeninteresser. satt på spissen kan dette bety at de anbefaler en aksje som de har lyst å selge, for å få en god salgspris på den
Posted 11 November 2007 - 14:20
Er dette lovlig?
Posted 03 December 2007 - 22:21
toffen70, on 1 Sep 2007, 18:12, said:
Hei
Jeg leser ganske mye nyheter o.l om aksjer eller næringslivet generellt, og det er en ting jeg lurer på. Det er meget sannsynelig at noen store aktører "lekker" nyheter eller sladder om enkelte selskaper. Hvem er det som passer på at ikke store aktører styrer kurser opp eller ned alt etter om de skal kjøpe eller selge?
Det var vel en aktør som f.eks anbefalte andre å kjøpe DNO aksjer, mens de samtidig solgte sine aksjer i samme selskap. Men jeg har ikke lest noe om at de for advarsler eller lignende...
Dette skremmer meg som en liten aktør i aksjemarkedet og er avhengig av at de nyheter som kommer ut er til å stole på...
mvh
Toffen 70
mvh
Toffen 70
den eneste du kan stole på er deg selv.
anbefalinger ol. er greit å bruke som et verktøy, men du må ikke treffe beslutninger på kun det. meglere er selgere
Posted 17 January 2008 - 01:20
Det er vel greit å tenke seg om hvor informasjonen kommer fra, og så vurdere om dette er en kilde som kan tenkes å ha en egen agenda i forhold til den informasjonen som kommer. Meglerhus vil jeg jo stort sett alltid plassere i den kategorien.
Posted 25 March 2008 - 21:58
Problemet er at sladder ikke er noe interessant med mindre man får vite det først. De som får vite det først har sjelden bruk for et forum som dette..
0 bruker(e) leser i denne tråden
0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer