Jump to content

- - - - -

Valuttasparing

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Jonnis

Jonnis
  • Medlem
  • 3 posts
  • Portefølje:REC

Posted 07 November 2007 - 20:47

Noen som vet om noen banker som tilbyr konto i US dollar som er enkelt å bruke når man bor i Norge. Vurderer å putte sparepengene mine over på en konto med dollar istedenfor NOK og spare på denne.. Man har jo valuttalån, så da burde man også kunne få valuttaparing..

mvh

#2 TechOne

TechOne
  • Medlem
  • 534 posts
  • Portefølje:AKFP, GOGL, ODIM, OPERA, SDRL

Posted 07 November 2007 - 20:56

Ja, hvis du misliker penger, er jo det en god idé :wink:

Jeg vil tro du må ta kontakt med en amerikansk bank eventuelt et annet land som benytter USD. Hvor enkelt det er, er jo et annet spørsmål. Og hvorfor i all verden skal du han en slik konto som er lett å bruke i Norge? Du får jo et vekslingsgebyr og transaksjonsgebyr, når du tar ut penger i Norge. Det gjelder uansett om du tar ut pengene i NOK eller USD.
Med vennlig hilsen
TechOne

#3 Jonnis

Jonnis
  • Medlem
  • 3 posts
  • Portefølje:REC

Posted 07 November 2007 - 21:01

View PostTechOne, on 7 Nov 2007, 19:56, said:

Ja, hvis du misliker penger, er jo det en god idé :wink:

Jeg vil tro du må ta kontakt med en amerikansk bank eventuelt et annet land som benytter USD. Hvor enkelt det er, er jo et annet spørsmål. Og hvorfor i all verden skal du han en slik konto som er lett å bruke i Norge? Du får jo et vekslingsgebyr og transaksjonsgebyr, når du tar ut penger i Norge. Det gjelder uansett om du tar ut pengene i NOK eller USD.

hehe, veldig glad i pengene mine og skulle gjerne hatt mer!

Med enkelt å bruke tenker jeg egentlig mest på at det skal gå greit å sette inn penger og å ta ut penger derfra. Det blir evt. en konto som jeg bruker sjeldent, kun når jeg setter inn penger jeg har spart eller tar ut masse for bil/huskjøp eller noe annet stort. Tanken er sefølgelig at om 2-3 år er kanskje USD i 7,- kr.. men det er sefølgelig en nedside også.

1 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer