Noen som vet om noen banker som tilbyr konto i US dollar som er enkelt å bruke når man bor i Norge. Vurderer å putte sparepengene mine over på en konto med dollar istedenfor NOK og spare på denne.. Man har jo valuttalån, så da burde man også kunne få valuttaparing..
mvh
Valuttasparing
Started By
Jonnis
, Nov 07 2007 08:47 PM
2 replies to this topic
Posted 07 November 2007 - 20:47
Posted 07 November 2007 - 20:56
Ja, hvis du misliker penger, er jo det en god idé
Jeg vil tro du må ta kontakt med en amerikansk bank eventuelt et annet land som benytter USD. Hvor enkelt det er, er jo et annet spørsmål. Og hvorfor i all verden skal du han en slik konto som er lett å bruke i Norge? Du får jo et vekslingsgebyr og transaksjonsgebyr, når du tar ut penger i Norge. Det gjelder uansett om du tar ut pengene i NOK eller USD.
Jeg vil tro du må ta kontakt med en amerikansk bank eventuelt et annet land som benytter USD. Hvor enkelt det er, er jo et annet spørsmål. Og hvorfor i all verden skal du han en slik konto som er lett å bruke i Norge? Du får jo et vekslingsgebyr og transaksjonsgebyr, når du tar ut penger i Norge. Det gjelder uansett om du tar ut pengene i NOK eller USD.
Med vennlig hilsen
TechOne
TechOne
Posted 07 November 2007 - 21:01
TechOne, on 7 Nov 2007, 19:56, said:
Ja, hvis du misliker penger, er jo det en god idé
hehe, veldig glad i pengene mine og skulle gjerne hatt mer!
Med enkelt å bruke tenker jeg egentlig mest på at det skal gå greit å sette inn penger og å ta ut penger derfra. Det blir evt. en konto som jeg bruker sjeldent, kun når jeg setter inn penger jeg har spart eller tar ut masse for bil/huskjøp eller noe annet stort. Tanken er sefølgelig at om 2-3 år er kanskje USD i 7,- kr.. men det er sefølgelig en nedside også.
1 bruker(e) leser i denne tråden
0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer