Først av alt kan det nok komme mange nye topic herunder så jeg foreslår vi starter med PC og deretter en forklaring på problemet slik at vi kan finne noenlunde brukbare "faste og sikre" bomerter.
Vel, jeg har en snart 3 år gammel HP som jeg innstallerte med en av de aller første versjonene av XP (en betaversjon). Deretter har jeg oppgradert den på WIN update for å holde den ved like. Har også skiftet CD-key koden for at den skulle virke videre. - Akkurat den sekvensen var en hel prosedyre som jeg fant på nettet, og i farta skrev jeg selvsagt ikke ned den nye koden siden den ble tastet inn der og da, for aldri å vise seg mer.
Så kjørte jeg i kveld Norton antivirus full scan uten å finne noe. Neste program var at jeg spillte reversi på direkten med noen. Der og da begynnte maskinen å halte med HD'en og jeg slo den av umiddelbart siden den står fast på nettet gjennom ADSL. - Ved restart kom det opp at det var feil i filen i window/system32/command/config.sys -
og så bootet jeg på nytt og dermed gikk alt i bøtta!
Nå hoster den frem at den trenger en oppstartsdiskett. Greit nok - har ikke noe slikt, og på nettet finner jeg ut at det kan lastes ned ei fil som igjen zippes ut til 6 nye disketter. Bruk disse sammen med orginalCD'en!
Nå har jeg ikke noen orginal CD og det fantes neppe heller ikke noe slikt til den tidlige betautgaven, og koden har jeg jo endret.
Hva gjør jeg nå? :evil: