Jump to content

- - - - -

Så grønn som du får det, analysere utgangspunkt..

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 turbon

turbon
  • Medlem
  • 1 posts

Posted 05 March 2008 - 21:25

Heisann, jeg kan egentlig ingenting om økonomi, børs, marked, makro, mikro, daytrading, aksjer eller opsjoner.

Jeg er interessert i å lære mer om økonomi og markedet, og kanskje på sikt også tjene en slant på dette. Hva vil det beste stedet å begynne? Lære meg mer om økonomi, og hva aksjer egentlig er for noe?

Jeg har allerede søkt litt her på forumet ang. litteratur, og bestillt litt lesestoff.
Er dette kombinert med å begynne med aksjespillet.no en god begynnelse?
Er det andre utgangspunkt som er mer å anbefale?

På forhånd takk

turbon

#2 vidar

vidar
  • Gullmedlem
  • 3535 posts
  • Portefølje:GJF, DETNOR, NSG

Posted 06 March 2008 - 14:51

Det høres ut som en grei strategi for å lære seg litt om hvordan markedet fungerer.
I tillegg kan du gjøre det til en vane å følge med på DN, HO ol.

Lykke til :smile:
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while you might miss it.

#3 koteng

koteng
  • Medlem
  • 5 posts

Posted 01 November 2008 - 17:54

View Postvidar, on 6 Mar 2008, 13:51, said:

Det høres ut som en grei strategi for å lære seg litt om hvordan markedet fungerer.
I tillegg kan du gjøre det til en vane å følge med på DN, HO ol.

Lykke til :smile:

www.e24.no er også en god side å følge med på.

#4 Chaoism

Chaoism
  • Medlem
  • 3 posts
  • Portefølje:Forex

Posted 24 December 2010 - 11:31

Et godt utgangspunkt er jo Oslo Børs sine egne sider og publikasjoner, gratis er de og;
http://www.oslobors....r/Publikasjoner

Steget videre ville vært å finne lesestoff innenfor det du ønsker å gjøre, er det aksjer o.l. som fatter din interesse så er det vel bare en god bok på det på norsk;
Aksjekjøp og Daytrading av Oddmund Grøtte
http://www.bokkilden...d=510410&rom=MP

Er du stødig i engelsk så er det et utall bøker der som kan hjelpe deg videre, da er neste steg amazon.co.uk/.com et naturlig valg.

Når du blir verset i faget, så vil du sakte men sikkert se at alt støyet fra nettaviser og online forum faktisk er gårsdagens nyheter og et strategisk verktøy av større aktører for å påvirke marked. Du vil se hva jeg mener om du klarer å holde ut...

Lykke til!

0 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer