Jump to content

- - - - -

Alternativ investering til askjer

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 jean

jean
  • Medlem
  • 29 posts

Posted 05 April 2008 - 07:19

I et urolig og usikkert aksjemarket er det mange som finner det riktig å investere i bolig i utlandet.
Og skal man først investere i utlandet, er Kypros etter min mening det beste alternativ.

Å investering i ferie- og pensjonistbolig på Kypros gis nemlig meget god avkastning
i form av økt verdistigning og utleie av boligen når du selv/din familie ikke bor bruker den.

Og dersom du først investerer i (pensjonist)bolig på Kypros, finner du neppe noe bedre land
å flytte dersom du - i tillegg til økonomi - også vurderer klima, helse, trygghet mm. Og flytter du til
Kypros som pensjonist, blir det særdeles gunstig rent økonomisk med maks 5 % skatt.

Mange velger Kypros av økonomiske grunner idet øya har verdens 3. gunstigste skattenivå i verden
og et kostnadsnivå som fortsatt er lavt. Det ligger idag på ca det halve i forhold til Norge.

På denne hjemmesiden kan du lese mer om fordelene med Kypros:
http://kypros.homestead.com

Edited by jean, 05 April 2008 - 07:26.

#2 THP

THP
  • Medlem
  • 53 posts
  • Portefølje:MHG

Posted 05 April 2008 - 12:03

En side med 60 treff og laget i homestead virket lite troverdig. Men er enig i argumentasjonen din.

Et annet alternavtiv er jo å inverstere i boligmarkedet. Jeg vet om f. eks German Property, der du gir penger til et fond. Fondet investerer og bygger hus/leiligheter osv i Tyskland, for å så selge igjen. Dette har til nå gått dårlig, men folk tror det snur. Tyskland har ikke fått den siste gode oppturen Norge fikk i boligmarkedet for noen år tilbake, og de regner med at denne også skal komme i Tyskand.

Dette tror jeg er et av mange eksempler som man kan forvalte pengene i et fond, isteden for å bygge selv.

Men som sagt, helt enig i det du skriver.

#3 jean

jean
  • Medlem
  • 29 posts

Posted 05 April 2008 - 15:35

View PostTHP, on 5 Apr 2008, 12:03, said:

En side med 60 treff og laget i homestead virket lite troverdig. Men er enig i argumentasjonen din.

Et annet alternavtiv er jo å inverstere i boligmarkedet. Jeg vet om f. eks German Property, der du gir penger til et fond. Fondet investerer og bygger hus/leiligheter osv i Tyskland, for å så selge igjen. Dette har til nå gått dårlig, men folk tror det snur. Tyskland har ikke fått den siste gode oppturen Norge fikk i boligmarkedet for noen år tilbake, og de regner med at denne også skal komme i Tyskand.

Dette tror jeg er et av mange eksempler som man kan forvalte pengene i et fond, isteden for å bygge selv.

Men som sagt, helt enig i det du skriver.

"En side med 60 treff og laget i homestead virket lite troverdig", sider du.
Jeg forstår ikke vha du mener med det?

Hjemmesiden om Kypros er laget vha. en "Standard" mal fra nettstedet Homestead.
På sikt vil nettstedet hete http://www.FinnKypros.no og/eller http://www.KyprosInfo.no

Ellers er det godt å høre at du er enig i min argumentasjon.

#4 7vikinger

7vikinger
  • Medlem
  • 6 posts

Posted 24 April 2008 - 20:01

Er enig i at Kypros har sine fordeler.

#5 ipop

ipop
  • Medlem
  • 5 posts

Posted 29 April 2008 - 17:22

Jeg har selv to hus i thailand (bungalow) og det ene er bygget opp med en 24 timers helsestasjon tilknyttet boligkomplekset. Dette er perfekt for eldre og allerede veldig populært!

#6 jean

jean
  • Medlem
  • 29 posts

Posted 16 December 2008 - 08:41

View Postipop, on 29 Apr 2008, 17:22, said:

Jeg har selv to hus i thailand (bungalow) og det ene er bygget opp med en 24 timers helsestasjon tilknyttet boligkomplekset. Dette er perfekt for eldre og allerede veldig populært!

Hvor har du bolig i Thailand? Hvis det er i Jomtien, kan du sende en mail til
jea12001@yahoo.no

1 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer