RoRu, on 09 December 2009 - 14:15, said:
.........
Jeg shortet bigtime ifjor på forsommeren, men var uheldigvis litt for tidlig ute. Kjøpte en stor shortposisjon (med bruk av put-opsjon) medio mai 2008 med utløp juli 08. Jeg var 100% sikker på at markedet skulle kraftig ned, men usikker på akkurat når det ville inntreffe. Mente det ville skje innen kort tid, men bommet altså med 2 mnd. Hadde jeg bare tatt 2 mnd'er lengre posisjon, hadde jeg tjent en plass mellom 3-4 mill. Men, skit au, liten vits i å gråte over spilt melk.
...........
Jeg shortet bigtime ifjor på forsommeren, men var uheldigvis litt for tidlig ute. Kjøpte en stor shortposisjon (med bruk av put-opsjon) medio mai 2008 med utløp juli 08. Jeg var 100% sikker på at markedet skulle kraftig ned, men usikker på akkurat når det ville inntreffe. Mente det ville skje innen kort tid, men bommet altså med 2 mnd. Hadde jeg bare tatt 2 mnd'er lengre posisjon, hadde jeg tjent en plass mellom 3-4 mill. Men, skit au, liten vits i å gråte over spilt melk.
...........
OK... Hvorfor forlenget du ikke posisjonen, siden du var så sikker? Blakk etter første mislykkede bet?
Besides: Hva vet du om at du ville truffet bunnen med salgene hvis du hadde truffet tidsmessig med OBX-puttene..??
Mitt svar: Jeg tror du ville solgt lenge før OBX-en nådde sitt minimum og langt fra oppnådd disse millionene...
Ærlighet skal du ha for, sent om lenge, men man overlever ikke i markedet med en slik strategi.... Hadde du truffet, ville du med meget stor sannsylighet bommet ved neste korsvei, gitt samme innsats.
There is no free lunch in the long run...
Good Luck