Jump to content

- - - - -

Worst case

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 frode2001

frode2001
  • Medlem
  • 6 posts

Posted 14 October 2008 - 23:22

Finanskrisen blir jo fremstillt som rene dommedagsprofetien av skeptikere, de får også mye spalteplass for tiden.
Hva tror dere er det verste som kan skje om ikke krisen i finansmarkedet ikke blir ryddet opp i?

#2 svitz

svitz
  • Medlem
  • 5 posts

Posted 25 December 2008 - 13:24

Det verste som kan skje er veldig ille, men også svært lite sannsynlig...

#3 Crockett29

Crockett29
  • Medlem
  • 14 posts

Posted 21 January 2009 - 17:52

Tja, det er jo en stygg tendens til aa komme stoerre kriger etter finansielle kriser da. Kun rent historisk da. Hvis saa skulle skje saa kan det loenne seg aa shorte fremover :biggrin: Ikke det at jeg tror dette er veldig sannsynlig men dog.

#4 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 21 January 2009 - 18:02

Burde kanskje ikke si dette, men jeg trodde børsene generelt gikk opp under kriger jeg. Spesielt OSEBX... Oljenprisen skvetter jo hver gang noen fyrer av en kule...
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->

#5 Crockett29

Crockett29
  • Medlem
  • 14 posts

Posted 21 January 2009 - 18:10

Mmmm kun ved smaa regionale kriger.. Ven en stor krig som foreksempel som den paa 40 tallet tror jeg ikke boersen gikk oppover... i hvert fall ikke i Europa.

#6 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 21 January 2009 - 18:28

Jeg ser at vi snakker "worst case", men jeg tror ikke/vil ikke tro at vi vil oppleve en krig i slik skala i tiden fremover.

Selv om jeg selvfølgelig ser mange MANGE argumenter for en oppheting av det globale samfunnet. Vann, energi, maktbalanse for å nevne noen.

Med konflikter i disse skala vil vi nok se en depresjon av uante dimensjoner. Men tror ikke vi skal bekymre oss med det første. :)

For mange har for mye å tape på det enn så lenge....
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->

0 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer