Jump to content

Episode 1287 - Torsdag 7. Mai 2009

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
42 replies to this topic

#41 felis

felis
  • Gullmedlem
  • 2203 posts

Posted 07 May 2009 - 16:50

View PostEHL, on 7 May 2009, 16:33, said:

Her går det unna! :blink:

For en utrolig spennende dag på børsen. Dette må jo være tradernes drøm. Stakkars dem som kjøpte på topp :unsure:

Og så oppover igjen..... :mellow:

#42 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 07 May 2009 - 17:43

View PostEHL, on 7 May 2009, 16:33, said:

Her går det unna! :blink:

For en utrolig spennende dag på børsen. Dette må jo være tradernes drøm. Stakkars dem som kjøpte på topp :unsure:

Hehe... Tror ikke det er så veldig synd på de som kjøpte på topp i dag hvis en ser lenger fram, selv om de selvsagt ville tjent på å komme inn både før og etter intradagtoppen.

Derimot var/er det jo mere stakkars de som virkelig kjøpte på topp og ble sittende for mer enn ett år siden f.eks, YARA på +400, STL på +200 osv osv...

Nesten godt at det ikke går så fort oppover som det så ut til en stund....Det blir mer bærekraft i en noe roligere opptur...

Men jammen var det kraft i dagens volum ca 15 mrd, selv ex REC-omsetningen (4 mrd) er det jo svært høyt til dagens marked å være....
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#43 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 07 May 2009 - 17:48

Den nedgangen på slutten av dagen var meget etterlengtet. Det trengte jeg :smile: Klokken to i dag var jeg til tider ganske svett i hendene; ingenting er så ubehaelig som å se børsen løpe fra deg når du sitter i Bear. Velvel; Usa ned, oslo tildels kraftig ned på slutten.
Det eneste jeg venter på nå er fall i oljeprisen, så begynner verden å gi mening igjen.

Slik volatilitet kan jeg nesten ikke huske siden november.... :blink:

NAUR holder jeg også inntil videre. har godt over 50 % avkastning der nå, men mener bestemt at en reprising av aksjen fortsatt er forestående.

Jeg tolker dagens tildels kraftige fall (ca 8 poeng) mot slutten av dagen dithen at folk nå ser toppen i dette. Nedgangen var kraftigere enn vanlige dager med daytradere som selger. Dagens omsetning er forøvrig et varseltegn om mulig videre oppgang. 13 milliarder: Imponerende!
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->