Jump to content

Episode 1335 - Uke 33 10 til 16 August 2009

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#21 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1749 posts

Posted 12 August 2009 - 17:43

Valg 2009:
http://www.aksjeforu...?showtopic=3476

#22 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 12 August 2009 - 19:28

Heisann!

Ventet for lenge med SBX. Kraftig motstand/vanskelig å få solgt på 2.05 og over i flere dager. Så raknet alle aksjene, fikk stort minus i ELT (-10k) som var den største i porteføljen. Fikk heldigvis solgt idag til samme kurs (kraftig rebound). Usikker på om jeg skal inn igjen, eller forandre strategi. Det er en livlig aksje med mye opptur igjen, men vil jo helst treffe bunn da, så ser an en mulig nedtur i kommende dager, ev. diversere aksjene mer.

SBX fikk jeg solgt mesteparten av idag til +5% (kunne fått +9% om jeg hadde fått solgt til over 2kr).

Ute av HRG til samme pris (tror ikke jeg har tålmodighet for den når de andre aksjene har mer fokus for tiden).

Da er det bare RXT og TTS igjen med -7.5% og -6.4%. Selger til samme pris disse dagene om jeg kan, og ser an lengere nedtur, ev. bare lar de være om de ikke kommer seg opp raskt igjen.

Tror vi skal ned 5-6% og så mulig reprising av indeksen, eller -10% og litt mer opp og ned før reprising. Har venta lenge på en nedtur, så nå får den jammen komme! :dry:

Ser ihvertfall ikke ut til at jeg klarer å holde klåfingrene mine unna nei :rolleyes:

Må bli flinkere til:
* Stopp/Loss (bruker nå Skandiabanken, er det mulig å spesifisere triggere før kjøp hos Nordnet eller andre? Noe som anbefales?)
* Selge i tide til en salgbar pris (Hva er "best" opsjon i Skandiabanken. Noe som kan brukes for å garantere et salg?)

#23 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 13 August 2009 - 08:52

AKSO med flotte tall i dag.

Resultatet vitner om stabil og lønnsom drift. Et selskap man gjerne vil være deleier av. :happy:

Noen som ble fristet?

http://www.newsweb.n...essageId=243304
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->

#24 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 13 August 2009 - 13:25

Venter....... :blink:
<!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro-->Do or not Do - There is no Try<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#25 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 13 August 2009 - 14:06

Og 'hedger' med tilsvarende i Bullderivater..
<!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro-->Do or not Do - There is no Try<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#26 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 13 August 2009 - 14:33

Særdeles kjapt 'stoppa' ut av 'bullhedgen'

#27 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 14 August 2009 - 01:05

Økning på Wall Street, men på synkende volum. Kan bety reversering.

Men vanskelig å vite helt sikkert gitt :rolleyes: Virker som mange ønsker aksjene opp..

Tar litt stop-loss på dagens høy og kjøper billigere aksjer for fredagen. Svinger veldig og stabilt i ELT, så er en grei aksje å trade. Få gode kjøpsmuligheter for kortsiktig nå virker det som.

Hva tror dere andre for neste uke? Bull eller bear? :huh:

#28 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 14 August 2009 - 16:04

View PostFrankS, on 14 Aug 2009, 01:05, said:

Økning på Wall Street, men på synkende volum. Kan bety reversering.

Men vanskelig å vite helt sikkert gitt :rolleyes: Virker som mange ønsker aksjene opp..

Tar litt stop-loss på dagens høy og kjøper billigere aksjer for fredagen. Svinger veldig og stabilt i ELT, så er en grei aksje å trade. Få gode kjøpsmuligheter for kortsiktig nå virker det som.

Hva tror dere andre for neste uke? Bull eller bear? :huh:

Ikke umulig Frank.
Spesielt med tanke på Michigan-indexens "plutselige" fall nå i ettermiddag.
Blir interessant å se hvor dypt det faller. Om fallet "utvider" seg kommer jeg til å utvide med flere bearderivater. Samt sikre med stop-loss.

#29 kiril

kiril
  • Medlem
  • 5 posts

Posted 15 August 2009 - 22:15

Hallo og god kveld, hvordan er stemningen?

#30 kiril

kiril
  • Medlem
  • 5 posts

Posted 15 August 2009 - 22:16

View PostTorValdsen, on 13 Aug 2009, 14:06, said:

Og 'hedger' med tilsvarende i Bullderivater..

Men da går du vel i null eller?

#31 kiril

kiril
  • Medlem
  • 5 posts

View PostTorValdsen, on 13 Aug 2009, 14:33, said:

Særdeles kjapt 'stoppa' ut av 'bullhedgen'

Hva mener du med "stoppa ut"?

#32 kiril

kiril
  • Medlem
  • 5 posts

Den som venter på noe godt osv

#33 kiril

kiril
  • Medlem
  • 5 posts

Posted 15 August 2009 - 22:17

View PostTorValdsen, on 14 Aug 2009, 16:04, said:

Ikke umulig Frank.
Spesielt med tanke på Michigan-indexens "plutselige" fall nå i ettermiddag.
Blir interessant å se hvor dypt det faller. Om fallet "utvider" seg kommer jeg til å utvide med flere bearderivater. Samt sikre med stop-loss.

Den derre indik'en er vel litt laggende ern ikke`?