Jump to content

Episode 1336 - Uke 34 - 17 til 23 August 2009

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
29 replies to this topic

#21 Macaroni

Macaroni
  • Medlem
  • 175 posts

Posted 19 August 2009 - 18:20

View PostHoff@, on 19 Aug 2009, 15:01, said:

God ettermiddag :biggrin:

Har lempet ut REC med 1,60 i tap er redd den faller videre.

Ellers kommer jeg ikke skikkelig igang etter sommeren mht handler, men det har ikke vært dumt og vente heller, så jeg ligger klar på kjøp.

holdt meg rolig for en gangs skyld, men vurderte seriøst å selge meg kortsiktig ut av FAKTOR for å gå tyngre inn i REC da den var undre 41,50 - angrer selvsagt på at ikke gjorde det, tanken var å øke til 10k aksjer, og ville vært i pluss totalt om hadde gjort det, men våga meg dessverre ikke helt til det..

med den kraftige oppgangen i oljeprisen og om USA holder seg godt grønt og "smitter" Asia til natten kan det bli en god REC dag i morgen, de som kjører den hardt på shorting er nok litt mer forsiktige nå som det ser ut som om den har slått litt tilbake..
"Du ska få en dag i morra....." :teevee:

#22 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 20 August 2009 - 10:46

View PostMacaroni, on 19 Aug 2009, 21:50, said:

holdt meg rolig for en gangs skyld, men vurderte seriøst å selge meg kortsiktig ut av FAKTOR for å gå tyngre inn i REC da den var undre 41,50 - angrer selvsagt på at ikke gjorde det, tanken var å øke til 10k aksjer, og ville vært i pluss totalt om hadde gjort det, men våga meg dessverre ikke helt til det..

med den kraftige oppgangen i oljeprisen og om USA holder seg godt grønt og "smitter" Asia til natten kan det bli en god REC dag i morgen, de som kjører den hardt på shorting er nok litt mer forsiktige nå som det ser ut som om den har slått litt tilbake..

Ja, nå kan jeg angre på at jeg ikke holdt HRG. Er opp 18% idag..

Vi skal vel opp 1.8-2% maks idag, og så bærer det utfor igjen. Kjøpte litt SEVAN, men skal selge igjen. Skandiabanken er treg som sirup idag og kaster meg ut hele tida. Kan bli farlig å handle med Skandiabanken da.

På tide å skifte til Netfonds, eller hva bruker dere andre som kan anbefales mht skatt ol.?

#23 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 20 August 2009 - 14:15

Ja, nå har Seadrill brutt igjennom 100 grensa nok en gang. Og siden dette er 4 gang den gjør det, så har man vell godt erfart at "teorien" ikke stemmer helt med det som faktisk skjer.

For med en gang oljeprisen faller noen dollar, så faller så og si alle oljerelaterte akjser og deriblant Seadrill.

Så spørsmålet nå er, skal jeg selge nå på motstand, 103-105, og satse på at den ikke tåler presset denne gang heller.

Eller vente til den går opp til 125-135 som den tekniske analysen foreslår og bli med på den eventuelle nedturen.

Når det er sagt, så er det resultatvarsel for Q2 neste uke for Seadrill.
Hvordan er det med utbytte? Må man ha aksjene den dagen de har resultatvarselet, eller dagen før? Eller 2 dager før, eller gjennomsnittet av Q2 perioden. Hvordan funker dette?

#24 webster

webster
  • Medlem
  • 390 posts

Posted 20 August 2009 - 15:17

View PostFrankS, on 20 Aug 2009, 10:46, said:

Ja, nå kan jeg angre på at jeg ikke holdt HRG. Er opp 18% idag..

Vi skal vel opp 1.8-2% maks idag, og så bærer det utfor igjen. Kjøpte litt SEVAN, men skal selge igjen. Skandiabanken er treg som sirup idag og kaster meg ut hele tida. Kan bli farlig å handle med Skandiabanken da.

På tide å skifte til Netfonds, eller hva bruker dere andre som kan anbefales mht skatt ol.?

Netfonds har fungert knirkefritt!

#25 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 21 August 2009 - 08:57

test

#26 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 21 August 2009 - 09:01

Blir en spennende dag i dag.

Jeg ser nå at Seadrill har en nedadgående trend i RSI, der den toppet i Mai. Dette gjør meg litt nervøs, i og med at den har testet støtten på 100kr flere ganger uten at den holdt. Bryter ikke RSI 60-65 idag eller senest mandag tirsdag, så tror jeg det bare er å selge unna.

#27 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 21 August 2009 - 15:18

FrankS

Du solgte jo HRG rett før den hoppet.

I dag hoppet RXT, har du solgt de også eller?

Jeg bare må spørre. Hadde vært utrolig utflaks for deg hvis så er tilfelle! :blink:
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->

#28 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 21 August 2009 - 15:32

Har nok det ja.. :rolleyes:

De gikk endel ned så solgte på returen. Sikkert lurt å vente mer, men var ikke mange andre som kunne si noe mer om de, så ville ikke ta noen risiko.

Ja ja, nye sjangser blir det :laugh:

#29 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 21 August 2009 - 16:34

Hmm, hadde egentlig innstilt meg på korreksjon, men slenger meg på ELT og SEVAN nå som denne kom:

<h3 class="motto">"STØRSTE VEKST SIDEN 1999:</h3>
Boligsalget i USA tar av"
http://e24.no/utenri...icle3228244.ece

"Det totale salget av brukte boliger økte fra 4,89 millioner enheter per år, til 5,24 millioner enheter per år. Det tilsvarer en økning på 7,2 prosent. På forhånd var det ventet en annualisert omsetning på 5 millioner enheter.

Ikke siden august 2007 har det vært omsatt flere boliger i en enkelt måned.

Fjerde måned på rad

Det er fjerde måned på rad at pilene peker oppover i det amerikanske boligmarkedet. Ikke siden 2004 har det amerikanske boligmarkedet pekt oppover fire måneder på rad.

Veksten i boligsalget i juli er den største siden 1999. "

...

Dog:

"Men midt i all gleden må amerikanske boligeiere konstatere at prisene ikke holder følge med omsetningsveksten.

Gjennomsnittsprisen på boliger økte med 4,2 prosent sammenlignet med juni. Prisene ligger dog 6,2 prosent under juli i fjor.

Det hoper seg også opp med usolgte boliger. Julitallene viser 4,1 millioer usolgte boliger i juli, en økning på 7,3 prosent sammenlignet med måneden før. Med dagens omsetningstall, vil det altså ta rundt 9 måneder å selge en gjennomsnittlig bolig i USA. "

Men dette er jo forståelig med de tilstandene som er i USA.

Mulig vi skal opp litt ekstra pga av dette og så ned før det bærer til værs - ev. sidelengs litt til..? Tror Kina og korreksjon veier ganske tungt, men kan være åpning for en liten opptur i et par dager til.

Indeksen ser ut til å ligge på et trigger-punkt for bull, men kan godt gå andre veien også. Satser på en liten opptur som smitte fra USA over helgen.. Den som intet våger.. :ph34r:

#30 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 21 August 2009 - 18:21

God ettermiddag :laugh:
Har brukt dagen til å kjøpe endel TTS og har tenkt å prøve å putte dem i skuffa en stund, får vi en liten stigning i oljeprisen kan det bli snakk om gangetabellen i den.

God helg :biggrin:
You'll never be poor if you take gains, why wait?