Jump to content

Episode 1342 - Uke 41 - 5. Oktober til 11. oktober 2009

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#21 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 07 October 2009 - 15:58

God ettermiddag :biggrin:

Tilbake etter deilig tur til sol og varme og har oppnådd en liten milepæl i dag, jeg har 1 mill aksjer i ett selskap, men bare slapp helt av, det siste aksjene kjøpte jeg nå til 48 øre stykke :laugh:
You'll never be poor if you take gains, why wait?

#22 EHL

EHL
  • Medlem
  • 311 posts

Posted 07 October 2009 - 16:14

View PostPer Tore, on 7 Oct 2009, 07:52, said:

DESSC med kontrakt. I dag får du lønn for strevet.

PT
Hehe, men du skjønner DESSC er ikke som andre aksjer, den lever i sin egen lille verden og stiger og synker uavhengig av nyheter og alt annet :laugh: Men jeg har forståelse for at den har gått dårlig den siste tiden, jeg hadde satset på litt flere positive nyheter rundt aksjen den siste måneden(...) :dry:

Overskriften på den artikkelen du refererer til er forøvrig litt misvisende siden kontrakten faktisk dreier seg om at DESSC selv har bestilt et nytt skip og ikke et oppdrag på noen av deres nåværende skip. Dette betyr muligens at evt. gjenopptakelse av utbyttebetalinger fremskyndes ytterligere som kan være en grunn til at markedet reagerer negativt på meldingen. Jeg er klar over at utbetaling av utbytte ikke gir noen merverdi i seg selv, men det er ikke til å stikke under en stol at aksjer som betaler bra med utbytte ofte er populære.
Portis: 48% TEL - 43% DESSC - 9% NEC

#23 EHL

EHL
  • Medlem
  • 311 posts

Posted 07 October 2009 - 16:21

View PostHoff@, on 7 Oct 2009, 15:58, said:

Tilbake etter deilig tur til sol og varme og har oppnådd en liten milepæl i dag, jeg har 1 mill aksjer i ett selskap, men bare slapp helt av, det siste aksjene kjøpte jeg nå til 48 øre stykke :laugh:
Det må vel være SKDP du snakker om da. Du får ha meg unnskyldt, men det er litt godt at du som alle oss andre kan bomme litt fra tid til annen (om enn ikke så ofte). Regner med at du ikke kjøpte alle til 48 øre stk...

#24 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 07 October 2009 - 16:26

Visst bommer jeg, men har det aller fleste på 50 øre, så jeg har doblet opp noen ganger for å snitte ned, så får tiden vise om pengene kommer tilbake

#25 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 07 October 2009 - 20:48

En merkelig følelse av at mindre og mindre stemmer..??
En like merkelig følelse av at det nå er "a wall of liquidity", og grådighet som drar oppover..
Ose berører nå toppen i en stigende trendkanal fra juni - sept. / okt.
Om det drar seg til og stiger ytterligere gir det et fortsatt Bull-signal..
Bryter det derimot ned igjen, kan det fort falle til 220 -240. (ned mot bunnen av samme trendkanal.

Hvilken vei det bryter, avgjøres av resultatperioden som begynner i disse dager.

Den som venter får se..
<!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro-->Do or not Do - There is no Try<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#26 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 08 October 2009 - 09:13

Mornings :biggrin:

En overraskende sterk børs så langt i dag, jeg tror det kan være lurt å være lett på labben før tallene i ettermiddag.

#27 EHL

EHL
  • Medlem
  • 311 posts

Posted 08 October 2009 - 17:27

Knalldag!!! :biggrin: :biggrin: :biggrin:

#28 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 08 October 2009 - 18:06

Javisst.

Ser folk opp eller ned i tiden fremover?
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->

#29 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 08 October 2009 - 19:39

View PostAndersBB, on 8 Oct 2009, 18:06, said:

Javisst.

Ser folk opp eller ned i tiden fremover?

"The trend is your friend"

Stop loss trailed up for annen gang denne uka, spesielt NHY og SDRL denne gang.... og dermed avsløres det vel at en ser ned med en viss frykt :laugh:

Kunne REC nå følge på og gå fra rød til å bli blå i porteføljen, samt at det ble betydelig mer fart på AKER og ODIM, så ville finansverden min være perfekt..

Good Luck :blink:
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#30 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 08 October 2009 - 19:41

View PostHoff@, on 7 Oct 2009, 15:58, said:

Good news soon coming? :rolleyes:
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#31 lunde

lunde
  • Medlem
  • 37 posts

Posted 08 October 2009 - 21:49

RiskyTrader: Kan jeg spørre om hvor høyt du setter stoploss?

Satte stoploss litt høyt på YAR så blei kasta ut der i dag..
Ikke så greit å følge med på børsen når jeg er på jobb oppe på fjellet i snøstorm:P

Er litt spent på hvor SDRL skal nå.. Har lyst å kjøpe mer der, men er usikker på om jeg skal kjøpe nå eller vente til det kanskje kommer en liten rekyl..

mvh Lunde

#32 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 08 October 2009 - 22:58

View Postlunde, on 8 Oct 2009, 21:49, said:

RiskyTrader: Kan jeg spørre om hvor høyt du setter stoploss?

Hei, Jeg har stop loss som hovedregel 5 % under siste observerte kursnivå.... (litt avhengig av det underliggende tekniske chartet). Siden jeg ikke har anledning til å følge med til enhver tid....

Et par ganger har det medført at f.eks. REC har røket ut, for så at jeg har kjøpt tilbake samme dag/dagen etter, hvis jeg har vurdert at SL-en er "falsk"/"tilfeldig".

De hyppigste stopploss-exit-ene siste tid kom jo i slutten av juni/starten av juli... da var markedet betydelig ned og jeg var samtidig litt offline... da falt aksjeandelen min nokså automatisk ned fra 60-70% helt ned i 20-30%...

#33 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 09 October 2009 - 20:52

Hei...

Fantastisk uke, helt utrolig bra, og nå er vi godt inne i den siste av de historisk sett dårlige månedene sept/okt.

Får håpe det bare er å ri på de oppadgående bølgene videre... men samtidig blir det enda viktigere nå framover å følge enda tettere på bremsen når korreksjonen kommer..

Men det er jo ofte slik... en trend er ofte mye sterkere enn fornuften, og de går ofte mye lenger enn det man både kan og bør forvente...

En meget lykkelig uke i long :biggrin:

Good luck framover :blink: