Episode 1343 - Uke 41 - 12. Oktober Til 18. Oktober 2009
Posted 12 October 2009 - 11:03
Posted 12 October 2009 - 16:08
Hvis jeg kjøper den i morgen tidlig og er eneste kjøper(ser det er lite omsatt), vil jeg da være garantert dobbelavkastning ved oppgang?
Hvordan kan Handelsbanken tjene på dette? Går det i "null" siden de har bear og bull i samme selskap?
Posted 12 October 2009 - 16:50
Bingobørs :-)
Lottobørs:-)
Posted 12 October 2009 - 21:00
THP, on 12 Oct 2009, 16:08, said:
Hvis jeg kjøper den i morgen tidlig og er eneste kjøper(ser det er lite omsatt), vil jeg da være garantert dobbelavkastning ved oppgang?
Hvordan kan Handelsbanken tjene på dette? Går det i "null" siden de har bear og bull i samme selskap?
Hei.
Du vil teoretisk sett få dobbeltavkastning, men potensielt usymmetrisk spread (eller tilbuds-/etterspørsels-situasjon) i det øyeblikket du kjøper verdipapiret kan gi både litt over/litt under dobbeltavkastning.
Handelsbanken tjener 0,8% årlig i forvaltningshonorar etter hva jeg har hørt, det er det de tjener penger på risikofritt for sine utestående andeler. På kort invsteringshorisont er derfor dette en kostnad som ikke er nevneverdig for den enkelte investor.
Posted 12 October 2009 - 21:11
Hoff@, on 12 Oct 2009, 11:03, said:
Kult
Håper for din del det fortsetter. Pennystocks som krydder i hverdagen kan være spennende og innbringende
Good luck!
Posted 13 October 2009 - 14:57
I dag yo-yo børs.
Trading pågår :-)
Posted 13 October 2009 - 22:59
Posted 14 October 2009 - 00:05
Veldig forsiktig i dag, men penger er penger...
Mon tro om morgendagen bringer nye muligheter..
Posted 14 October 2009 - 00:41
Det ligger an til en solid smell for Tomra i California pga guvernør Schwarzenegger sitt veto (se Tomra-tråden hvor jeg har utdypet dette). Meglerselskapene har i sine estimater for Tomra lagt til grunn en midlertidig/kortvarig reduksjon i inntektene i California pga reduserte støttenivåer til selskaper som Tomra. Men med vetoet fra Schwarzenegger ligger alt til rette for at denne innteksreduksjonen blir vesentlig mer langvarig. Og kanskje må en rekke "recycling centers" stenge i California og ta tap. Hva med Tomra sine sentra? Jeg kan ikke se at meglerselskapene har tatt høyde for dette. Jeg har fulgt med i hele høst i forhold til California, og de fleste trodde at dette skulle gå veien og at lovendringen ville bli signert av Schwarzenegger.
Videre har vi en dollar som stuper. Og EU-dommen mot Tomra kan komme når tid som helst.
Origo
Posted 14 October 2009 - 14:00
Posted 14 October 2009 - 16:04
[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->
Posted 14 October 2009 - 17:43
Så hvis det er bingo-børs, har jeg vel vunnet litt i bingo da. Oppdaterer stopp-loss på NAS som jeg velger å beholde (om ikke noen her kommer med sterke innsigelser da ;*)
Legger inn en ordre på MHG, ser om jeg får den på ev. pullback i tilfelle den er på tur opp.
Posted 14 October 2009 - 18:29
Anser NHY som overkjøpt nå, mens jeg allerede har PGS i pføljen. Lokker derfor mest med ORK for øyeblikket. Hva tror dere?
Kanskje jeg skal vente og heller se an. Fallhøyden er stor nå, og jeg sitter i mye cash. Hmm! Bear går jeg i alle fall ikke inn i!
Sliter med å se retningen!
[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->
Posted 14 October 2009 - 19:47
AndersBB, on 14 Oct 2009, 16:04, said:
Hei,
Ja, det hjelper på med AKER i litt bevegelse oppover, men aksjen har fortsatt veldig langt igjen til storhetstiden sin. Bortsett fra REC er det imidlertid veldig bra nå... nesten farlig bra
Lykke tror jeg ikke at jeg får ut av enkelte vellykkede investeringer på børsen, men det er tilfredsstillende å treffe relativt godt med plasseringene.
På tide å sikre litt med out of the money OBX-putter, kanskje... eller ta noen delgevinster i de papirene som har gått mest.
Posted 15 October 2009 - 14:31
I dag går det i både bjørner - og oksederivater.
Posted 15 October 2009 - 16:39
Holder meg litt unna daytrading for nå. Er ikke så lett å følge med.
Posted 15 October 2009 - 17:34
Så heldig med bingo denne uka
1) Om du ser 16% avkastning - selg så fort som fy, og helst litt under topp (var litt treg der)
2) Sjekk volumet du prøver å selge, dobbelt sjekk alle verdier egentlig
Frank som solgte på.. midten?
Posted 15 October 2009 - 19:05
Posted 15 October 2009 - 21:54
Posted 16 October 2009 - 11:06
RiskyTrader, on 12 Oct 2009, 21:00, said:
Du vil teoretisk sett få dobbeltavkastning, men potensielt usymmetrisk spread (eller tilbuds-/etterspørsels-situasjon) i det øyeblikket du kjøper verdipapiret kan gi både litt over/litt under dobbeltavkastning.
Handelsbanken tjener 0,8% årlig i forvaltningshonorar etter hva jeg har hørt, det er det de tjener penger på risikofritt for sine utestående andeler. På kort invsteringshorisont er derfor dette en kostnad som ikke er nevneverdig for den enkelte investor.
Takk! Ser det hadde vært herlig å være bull olje de siste dagene:) Ser det ikke er noen børspost på dette. Vil det si at man kan kjøpe et par aksjer og få solgt disse like kjapt som en "evt børspost"?