Jump to content

Episode 1346 - Uke 45 - 2. November - 8. November

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
29 replies to this topic

#21 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 03 November 2009 - 19:05

View PostTorValdsen, on 03 November 2009 - 18:44, said:

Hei, Hoff@ Det siste tror jeg du har helt rett i.
Den edle kunst å "stockpicke" står nok høyt i kurs for tiden.
Selv om jeg "generaliserer" og stort sett kjører i bear og bull, følger jeg med i enkeltaksjer, og jakter "krona" innimellom.

Tror likevel det er lurt å ha et tett øye på shorten i REC,
da det er lett å glemme at den, som Tomra, "i gode gamle dager", er særdeles sensitiv for politiske føringer.

Og siden vi begge ligger short, anbefaler jeg ikke noe spyling av oppkjørselen, inntil videre... :laugh:

En ting kan jeg love, oppkjørselen blir ikke spylt av meg, det tar regnet seg av nå :laugh:
You'll never be poor if you take gains, why wait?

#22 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 03 November 2009 - 22:23

Veldig tøft å tørre å ligge short i REC over tid nå. Er ikke det aksjen som plutselig hopper 10-15%? Regner med at du ikke har kjørt all-in! Posted Image
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->

#23 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 04 November 2009 - 10:10

Mornings :laugh:

Frisk åpning av OSE i dag og etter min mening FOR frisk, det er selvfølgelig fristende å rake inn en femmer på REC shorten, men tror faktisk den skal lenger ned, så jeg sitter videre.

Foruten long i SKDP er 10k short i REC den eneste posisjonen min nå, det kan være lurt og sitte klar med cash til anledningen byr seg. :cool:

#24 Egri Bikaver

Egri Bikaver
  • Medlem
  • 420 posts

Posted 04 November 2009 - 18:18

View Postamatøren, on 03 November 2009 - 14:57, said:

Det er et eller annet på gang i Tomra. SHB kjøper 500 aksjer hver gang de kan presse opp prisen med 10 øre. Skal de selge ut noe for en med mye aksjer?
mvh
amatøren

Tipper det bare er HOffa som har spylt oppkjørselen sin igjen... - Lenge siden sist?!
:laugh:

#25 Egri Bikaver

Egri Bikaver
  • Medlem
  • 420 posts

Posted 04 November 2009 - 18:29

View PostEgri Bikaver, on 04 November 2009 - 18:18, said:

Tipper det bare er HOffa som har spylt oppkjørselen sin igjen... - Lenge siden sist?!
:laugh:

Ups! Var visst litt for kjapp (sen om man vil) der, er ikke helt vant til så lange pit'er t det blir to siders. Men da øker vel aktiviteten her igjen da?

#26 Mitch

Mitch
  • Medlem
  • 159 posts

Posted 05 November 2009 - 19:18

jeg ser REC stakk av på slutten i dag.
Kom dere ut av shorten eller ble dere sittende?

mitch
Portefølge:

#27 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 06 November 2009 - 21:03

View PostMitch, on 05 November 2009 - 19:18, said:

mitch

Sitter ikke Short i REC, men derimot i OBXEXDBEAR.
Tror ikke en millimeter på oppsiden i markedet.
Blir sittende...
<!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro-->Do or not Do - There is no Try<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#28 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 06 November 2009 - 22:31

View PostMitch, on 05 November 2009 - 19:18, said:

mitch

Vanskelig å spå.. Jeg tipper mere opptur, før ev. korreksjon ned på nyåret, men det spørs bare når markedet skjønner at nedturen vil vare lengere i realøkonomien og at pakkene ikke vil løse fundamentale globale problemer. Dette er en rekkordrask rekyl, som like raskt kan gi "double dip" på en dårlig uke, selv om det ikke må gjøre det. Spørs jo hvor lang tid det tar før fundamentalene kommer tilbake på plass også, så den tekniske siden kan vel egentlig ikke hjelpe så mye her.

Er ihvertfall klar med stop-loss av prinsipp på alle mine handler, og følger med utover det.

Ble litt bleik da NAS startet på 150 her om dagen og dippet under 150, så solgte (igjen) før oppgangen. Nå er det emisjon, så det legger nok lokk på kursen på 150-tallet. Tror på nedgang på kort sikt, ned til 135-145 før kursen raser videre opp :rolleyes:.

Hegnar har mer om emisjonen som nettopp er gjort, men kommer snart en til, hvor kursen ikke er fastlagt enda. Ser ut som NAS presser opp prisen mer enn hos KOA, så blir nok ingen halvering for NAS, men sikkert lurt å styre litt unna / være forsiktig til kursen er annonsert: http://www.hegnar.no...ticle398706.ece

KOA halverte seg jo over natta.. Langt fra koselig for aksjonærene det. (Skjønner ikke helt hvorfor det ble gjort slik, noen som vet?)

Hvilke faktorer er det som tilsier nedgang på OSE er jeg interessert i å vite mer om :smile:

#29 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 07 November 2009 - 08:49

Nei, jeg er alt for opptatt av andre ting nå om dagen, så jeg sitter short ennå i REC. Vet at noen sier det er galskap, men føler meg ganske så sikker på at den ikke tar av som en rakkett ennå. Litt fristende å rake inn, men ennå mer fristende å prøve å rake mer. :tongue:

#30 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1749 posts

Posted 08 November 2009 - 15:41

Siste innlegg øverst eller nederst?