Jump to content

Episode 1350 - Uke 49 - 30. November - 6. Desember

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 01 December 2009 - 00:29

Ny uke, ny pit. Skrekkmeldingen fra Dubai sendte markedene ned mot slutten av forrige uke til noens fortvilelse, andres fornøyelse. Bullmarkedet fortsetter for fullt.

Hvordan posisjonerer folk seg for Desember? Det er nok av skjær i sjøen....
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->

#2 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 01 December 2009 - 00:49

Virker som noen har gått i vinterdvale :tongue:

Jeg sjekker ut daytrading mer og mer, så satser på minimalt med risiko. Men trenger å sette sammen en algoritme som fungerer, og det kan ta litt tid ennå. Ser et lys i enden av tunellen nå :ph34r:

Var skikkelig nedoverbakke idag, så kan bli lettere i morgen, men i teorien burde det være mulig å finne gode svingninger nesten uansett klima.

#3 lunde

lunde
  • Medlem
  • 37 posts

Posted 01 December 2009 - 13:54

Lykke til FrankS! Daytrading er nok ikke enkelt, men sikkert spennende ;)

Har fortsatt tro på NAS jeg, men begynner å kjede meg nå.. Vurderer å selge NAS og heller kjøpe SDRL som er mer i vinden for tiden. Har tradet SDRL litt (ikke intradag) og truffet ganske greit på bunner og topper..

#4 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 08 December 2009 - 02:26

Stille! vinter! Juletid. ?
I alle fall traver min verden sidelengs i børssammenheng.
Så lenge det ikke skjer så mye, skrives det heller ikke så mye.
Et brudd opp eller ned av sideveis trend må vel til før det tar seg opp her igjen.

Til det skjer, lytter jeg på Thåström sin siste skive....
<!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro-->Do or not Do - There is no Try<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#5 Per Tore

Per Tore
  • Gullmedlem
  • 810 posts

Posted 08 December 2009 - 12:33

Fint med litt gløtt av aktivitet. Jeg tom en "hoff" og shortet Rec. Det var ikke så lurt. Kanskje en skal doble.

Må kjøpe tilbake i dag ellers blir det vel mye gebyr. Men intradag koster det bare kurtasje.

PT

Korleis er det Torvald, vi treffer vel ikke toppen.
Som hoppet av på bunn...

#6 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 09 December 2009 - 00:44

Oiiiiiiiii!! Endelig...

I usa har det skjedd saker..

Olje, Dollar, Vix og compani har alle dreid i retning av at det skal falle etter en aaaalllt for lang "rollover".

Håper det fortsetter i "riktig" retning (nedover) et par-tre dager fremover. (Gjerne inn i helga), før det snur igjen..

Er vi heldige, er dette hodet i en hsh toppformasjon, positiv bunntrend brytes og markedet dras litt ned igjen (utpå nyåret en gang...)

Fredelig advent og happy trading ønskes alle (hvor mange det enn er nå tildags..)

Edited by TorValdsen, 09 December 2009 - 00:46.

<!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro-->Do or not Do - There is no Try<!--colorc--></span><!--/colorc-->