Jump to content

Episode 1351 - Uke 50

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#21 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 18 December 2009 - 19:24

View PostEHL, on 18 December 2009 - 17:25, said:

Jeg er like observant og konstaterer at du nå er i pluss! :laugh:

Gratis, Vidar. :cool:
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#22 vidar

vidar
  • Gullmedlem
  • 3535 posts

Posted 18 December 2009 - 19:37

Jo takk, men jeg har ikke realisert enda så det kan fort snu tilbake også...
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while you might miss it.

#23 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 18 December 2009 - 19:44

View Postvidar, on 18 December 2009 - 19:37, said:

Jo takk, men jeg har ikke realisert enda så det kan fort snu tilbake også...

Blir artig å se utviklingen, da jeg vedder i mot, subsidiært at jeg blir stoppet ut for 4. gang på ca 1/2 år. :rolleyes:

Hvordan har det seg at meglerne opererer med ulik stenge-dato for shortposisjoner før nyttår slik at ikke realisasjon blir et faktum for utlåner?

Eller er shorten din satt i REC-derivat?
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#24 vidar

vidar
  • Gullmedlem
  • 3535 posts

Posted 18 December 2009 - 20:13

Jeg har shortet ordinære aksjer gjennom Nordnet, og det er ikke noe problem å sitte short over årsskiftet der.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while you might miss it.

#25 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 18 December 2009 - 22:09

View Postvidar, on 18 December 2009 - 20:13, said:

Jeg har shortet ordinære aksjer gjennom Nordnet, og det er ikke noe problem å sitte short over årsskiftet der.

Litt pussig. Netfonds henviser til denne linken nedenfor når de henviser til at utlån over nyttår er å anse skattemessig som realisasjon for utlåner når et utlån går over nyttårsskiftet.

http://www.lovdata.n...4-039.html#9-11

Men, det er jo ikke sikkert alle utlånere er norske og dermed reguleres av norsk skattelov, hvis denne er i en særstilling internasjonalt...

#26 vidar

vidar
  • Gullmedlem
  • 3535 posts

Posted 18 December 2009 - 22:37

Ikke vet jeg hvordan det forholder seg, og siden jeg låner aksjer inn i stedet for ut er det ikke direkte relevant heller.

NON bekreftet på direkte spørsmål at det ikke var noe problem å sitte short over årsskiftet.

#27 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 18 December 2009 - 22:52

View Postvidar, on 18 December 2009 - 22:37, said:

Ikke vet jeg hvordan det forholder seg, og siden jeg låner aksjer inn i stedet for ut er det ikke direkte relevant heller.

NON bekreftet på direkte spørsmål at det ikke var noe problem å sitte short over årsskiftet.

Nei, som innlåner er det jo ikke ditt problem initielt, men utlåners....dersom bestemelsen er allmengyldig.

jeg antok at bestemmelsen gjaldt generelt, og trakk da den konklusjon i forrige uke at aksjer med stort utbud av shortposisjoner ville kunne tendere oppover nettopp grunnet inndekning og stenging av shortposisjonene...

Men men... forklaringen på dette dukker vel opp engang...