Jump to content

Episode 1352 - Uke 51 Og 52

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
13 replies to this topic

#1 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 21 December 2009 - 12:48

Og da var det inn i RXT på fine tekniske signaler. (Traff støtten nesten perfekt før den snudde og RSI under 30)

Så nå håper jeg virkelig på et skikkelig Januar-rally :laugh:

#2 gjest_Gjest_*

gjest_Gjest_*
  • Gjester

Posted 22 December 2009 - 17:56

Er folk fortsatt short i REC?

#3 vidar

vidar
  • Gullmedlem
  • 3535 posts

Posted 27 December 2009 - 22:19

Ikke jeg. Ble stoppet ut.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while you might miss it.

#4 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 28 December 2009 - 15:50

4 dagen med oppgang i RXT, og har hatt ca 20% på denne. Signalene er fremdeles gode da RSI snart bryter 50 nivået.

Trailing Stop-loss på 15% gevinst, og håper at det rekker å selge unna alt hvis det skulle snu.

#5 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 29 December 2009 - 15:35

Heisann!

Ser det går godt i jula.

Lurer på om noen fortsatt henger på Norwegian. Er nede i 114, ned fra topp på 170 og deromkring. Er ganske volatil ser det ut til. Vurderer kjøp ved litt over 100 om den går ned dit mens jeg venter på at en laptop blir reparert, som jeg skal bruke for daytrading.

#6 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 29 December 2009 - 17:41

Hei og god jul alle sammen, eller rettere sagt til dem som er igjen her :tongue:

Kjøpte endel BLOM i går og lastet opp litt til i dag, det ser så langt ut kjempebra, så får vi se på nyåret hva det bringer, jeg har satt ned tempoet betydelig og kjøper og selger heller større poster.
You'll never be poor if you take gains, why wait?

#7 TorValdsen

TorValdsen
  • Medlem
  • 1295 posts

Posted 29 December 2009 - 21:57

God jul og Godt nytt år til alle...

Swingtrader i bear/bull for tiden, i og med at det har "swingt" lite, har det blitt mye venting..

Venting gir mindre skriving, men.. regner med jeg kommer sterkere tilbake ut i januar totusenogti en gang :rolleyes:
<!--coloro:#3333FF--><span style="color:#3333FF"><!--/coloro-->Do or not Do - There is no Try<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#8 Per Tore

Per Tore
  • Gullmedlem
  • 810 posts

Posted 29 December 2009 - 23:52

Hei fra Per Tore

God Jul og Godt nytt år.

Godt det dukket opp noen gamle gode skribenter, men ønsker de nye velkommen. Ser at mange har teft og plasserer godt. Kjøpte selv GRR i innsideportefølgen til HO. Gratulerer til VAELEN som gjorde det samme i RXT. Denne har gått fra 1.05 til 1.50 på noen dager.

Kanskje min strategi skal bli en blanding av Hoffa og Torvald sin strategi. Som i hovedsak er å hoppe inn når en er over 50% sikker. Helst 70% sikker

I motsetning til Hoffa kjøper jeg pingleposter under 40k (minikurtasje 39kr) Kjøper heller mer dersom det går ned.

Solgte GRR og NSG i dag selv om jeg hadde bestemt meg for ikke å kjøpe / selge i mellomjula. Det skaper problemer skattemessig da salg 28 des ikke registreres solgt før 2 januar. Da får du dobbel formue.

Ord fra PT
Som hoppet av på bunn...

#9 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 30 December 2009 - 00:38

Go kvelden.

Ja, hadde litt "flaks" med at jeg kom meg inn i RXT før alle andre så at signalene var gode.

Har hatt 48% på denne siden forrige uke, men i morgen blir en skikkelig syre test på de tekniske signalene, ettersom både den negative trenden i kursen må brytes samtidig som RSI også må brytes.

#10 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 30 December 2009 - 01:15

Hei...

Og fortsatt god jul, håper jeg :smile:

Året ser ut til å ebbe ut med stadige høyere kurser også for mine bet, dog er volumene lave grunnet jula vil jeg tro.

Et fantastisk år, greier jeg halvparten av dette neste år, er jeg veldig fornøyd. +68% så langt, og fortsatt uten hedge-kostnader i år, herlig :-):rolleyes:

Time will show, Bull-trenden holder og jeg rir den fortsatt...

Får vi januareffekten i år tro?

Good Luck
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#11 vaelen

vaelen
  • Medlem
  • 27 posts

Posted 30 December 2009 - 10:38

Januareffekten ja...

Vell, hvis vi kan se på hva folk kjøper i, så kan man jo ta et par konklusjoner hva den generelle mengden der ute tenker...

XACT Derivat Bull: 100 502 879 NOK

XACT Derivat Bear: 449 367 NOK

#12 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 30 December 2009 - 11:31

View PostPer Tore, on 29 December 2009 - 23:52, said:

Hei fra Per Tore

Det skaper problemer skattemessig da salg 28 des ikke registreres solgt før 2 januar. Da får du dobbel formue.

Ord fra PT

Mornings :smile:

Da gjelder det og kjøpe PT for da "forsvinner" pengene, he he

#13 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 30 December 2009 - 11:43

Da ser det ut til at stemningen snur og jeg har tatt en short i REC, jeg håper på bedre lykke denne gang, jeg falt ut på SL sist gang. :laugh:

#14 AndersBB

AndersBB
  • Medlem
  • 592 posts

Posted 31 December 2009 - 00:12

Hei alle sammen,

skulle bare takke for et godt børsår, forsåvidt også det første året min del. Det ble jo etter hvert ganske bra også. :)

Har sittet ganske overveid i NAUR siden i vår, og det er hyggelig å se at også andre enn meg selv fatter interesse for prosjektet.

Så ses vi på nyåret!
"What kind of dining set defines me as a person?"

[img]http://bildr.no/image/492071.jpeg[/img]
Trykk på plusstegnet --------------------------------->