USA******** Dow Jones - SPX - Nasdaq Makroudvikling i US-markedet
Posted 06 May 2010 - 21:07
Posted 06 May 2010 - 21:24
Posted 06 May 2010 - 21:50
Dollaren sto den gang i 5,81. Igår var jeg i pluss, ca 7 %.
Jeg tror nok noen av aksjene i dette fondet har fått kjørt seg kraftig idag, men det jamner seg heldigvis litt ut med dollarkursen.
Time will show.
Posted 06 May 2010 - 23:06
Kan vi kalle dette et bunnstikk? Det er jo veldig mange aksjer som er billige nå.
Jeg tror man kan gjøre gode kjøp nå.
Dow weekly
This post has been edited by Sentrum: 06 May 2010 - 23:10
Posted 06 May 2010 - 23:31
http://finance.yahoo...682061.html?x=0
Synes at det er rart om en enkel megler kan forårsake så store kursbevegelser.
Uansett, S&P skal nå teste 1130 og 1150 UNDER fra, slik at vi kan fremdeles ha noen ruglete dager fremover. Tror enda at der er kun snakk om en "etter lengtet" korreksjon.
Hilsen,
LuKi
Posted 07 May 2010 - 11:55
Sentrum, on 06 mai 2010 - 22:06, said:
Kan vi kalle dette et bunnstikk? Det er jo veldig mange aksjer som er billige nå.
Jeg tror man kan gjøre gode kjøp nå.
Dow weekly
Hyggelig å se deg Sentrum!
Posted 07 May 2010 - 14:51
Er der nogen, der kan fremskaffe viden, erfaring, litteratur til at anskueliggøre, hvordan vi kan foretage en teknisk analysere af udviklingen i gårsdagens phantom-drop?
Charts to analyse:
Phantom-drop 060510.jpg (14.04K)
Number of downloads: 2
Candlestick-analyse? Trendchannel-analyse? supportlevel-analyse? Reversal-pattern analyse? Volume-analyse?

Synspunkter?
Rump
This post has been edited by Rumpelpot: 07 May 2010 - 15:17
Posted 07 May 2010 - 15:31
So let's review what we know...
A. The short term action broke through existing channel lines to accelerate the downtrend -- even before the electronic trading systems went ballistic. This is no surprise as the entire universe was long stocks for the past six months with one eye on the exit. The door simply wasn't big enough for all to get through. That says the correction has more (and longer) to go.
B. Only computers could drop the Dow by 600 points in six minutes. But that doesn't alter the fact. It only spooks everyone more because they now know such things can happen in the time it takes to order a cinnamon mocha latte. Should we trust the trading infrastructure that allowed things to freefall today?
C. Serious technical and psychological damage has now occurred. Short term channels have been left in the dust. Most long tem channels broke uptrend lines from the March'09 low, though recovered afterward. Who amongst you now feels like stocks are a bargain? How many clients are liquidating equity funds in their 401(k)s now or calling their brokers to get them out before more panic sets in?
I cannot draw short term channels without more datapoints, so you have to fly blind on this one for a few days.
Posted 08 May 2010 - 08:33
Nokia sues Apple over iPad patents
Posted 08 May 2010 - 17:19
Sett i fra et veldig kortsiktig teknisk-perspektiv, få dager, mener jeg at det er unødvendig å teknisk analysere dippen i 6.mai. Den kortsiktige nedadgående trenden var jo gitt før datamaskinene med High Frequency Trading gikk amok. Trenden holdt jo etter dippen, se figur.
Jeg mener at teknisk-analyse virker fordi den reflektere psykologien til en gruppe med mennesker som vekselvirker. HFT-algoritmene er trolig designet for å kjenner igjen de samme mønstrene. At maskinene kan gå amok bør vi ha i mente, neste gang skal jeg gå all-inn, kortsiktig, :-). Samme mønstre var det vel i 1987, datadrevet kjapp ned, kjapp opp før den langsiktige nedturen.
Merk at jeg ikke diskutere den langsiktige effekten her.
Hilsen,
LuKi
Attached File(s)
-
sp500.jpg (37.48K)
Number of downloads: 8
Posted 09 May 2010 - 21:48
Markedet har lært oss mye om risiko siden 2000. Den 6. mai fikk vi nok en leksjon i markedets sanne natur.
Rump
Posted 10 May 2010 - 23:05
Intressante betraktninger rundt sammenligninger med slutten av 80-tallet.
50ma fungerte som god støtte, og 87-crash var første gang program-trading kom ut av kontroll, som det skjedde i forrige uke. Om man kan si at 87 var hovedsmellen, så var 89 etterskjelvet.
Jeg tror vi fikk et slikt etterskjelv i forrige uke. I 89 tok det kun 3mnd før indeksene igjen tok ny topp. Markedet var klar for en korreksjon, og jeg tror 10 000 på dow er "gulvet".
This post has been edited by Sentrum: 10 May 2010 - 23:05

Sitèr Flere

Logg inn
Bli medlem
Hjelp