Jump to content

- - - - -

RCL - Royal Caribbean Cruises

• Please log in to reply
38 replies to this topic

#21 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts
  • Portefølje:funcom

Posted 27 January 2011 - 16:48

View PostRiskyTrader, on 27 January 2011 - 15:59, said:

Fullinvestert i RCL igjen 266-268 kroner.. Så får vi se når USA åpner. :mad: :ohmy: :blink:

http://e24.no/boers-...icle4008641.ece

DnB markets mener det er på tide er på tide å ta gevinst!

#22 FrankS

FrankS
  • Medlem
  • 153 posts

Posted 27 January 2011 - 17:14

View Postjeykey, on 27 January 2011 - 16:48, said:

http://e24.no/boers-...icle4008641.ece

DnB markets mener det er på tide er på tide å ta gevinst!

En skikkelig sell-off idag, som kan tvinge RCL lengere ned, dog ikke på veldig negative nivåer ennå i forhold til volumkjøp/nedsalg. I tillegg, om du ser på BigCharts.com 10-dagers chartet, for 5 dager siden er det en lang hale ned forbi 250. Lover ikke godt på kort sikt.. Aner ikke hvorfor den halen ikke vises på dagskursene, men en slik hale trigget stopp-lossen min en gang før så de er ytterst reelle.

På lang sikt er nok RCL et godt kjøp nå når den "overreagerer". 260-250 kan jo være en grei inngang om den går helt ned dit.

#23 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 27 January 2011 - 17:36

View PostFrankS, on 27 January 2011 - 17:14, said:

En skikkelig sell-off idag, som kan tvinge RCL lengere ned, dog ikke på veldig negative nivåer ennå i forhold til volumkjøp/nedsalg. I tillegg, om du ser på BigCharts.com 10-dagers chartet, for 5 dager siden er det en lang hale ned forbi 250. Lover ikke godt på kort sikt.. Aner ikke hvorfor den halen ikke vises på dagskursene, men en slik hale trigget stopp-lossen min en gang før så de er ytterst reelle.

På lang sikt er nok RCL et godt kjøp nå når den "overreagerer". 260-250 kan jo være en grei inngang om den går helt ned dit.

Resultatene til RCL er "OK", men kursen var jo drevet opp i forkant av Carnival som rapporterer avvikende ca 1 måned før RCL. Likevel er ikke nedgangen i dag på særlig lavere nivå enn hva aksjen var omsatt til for bare et par dager siden.

Min mening om transaksjonsorienterte "analytikere" burde være godt kjent fra før her inne, selv om de selvsagt har rett innimellom (de MÅ jo treffe noen ganger), men jeg heller mer til å gjøre meg opp en vurdering selv, samtidig som det jo er ålreit når folk som investerer egne penger støtter synet mitt, ala det linken nedenfor viser til.

http://www.hegnar.no...ticle553291.ece

Man kan selvsagt likevel ta feil, men fordelen ved å høre på den type personer (hvis man skal støtte seg på noen andre enn seg selv), er at de oftere har identisk motiv som en selv, i motsetning til mange analytikere.

Når det gjelder DNBNOR, så har jeg forøvrig kommentert deres fortreffelighet på den store skatte-topicen i dag...etter først å ha fått meg en god latter.. de skal jo komme med sine nyvinninger og redde det norske folk for tidlig skatt på aksjer :laugh:

Håper det står bedre til i analyseavdelingen hos DNBNOR enn i produktavdelingen. :laugh: :blink: :tongue:
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#24 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 27 January 2011 - 18:22

Det var da svært da...en rekker jo ikke skrive ferdig forrige melding før en er hevet ut på stoploss 170..

Kjøpte på nytt... 266 kroner denne gangen, full pott.
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#25 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts

Posted 28 January 2011 - 00:33

View PostRiskyTrader, on 27 January 2011 - 18:22, said:

Det var da svært da...en rekker jo ikke skrive ferdig forrige melding før en er hevet ut på stoploss 170..

Kjøpte på nytt... 266 kroner denne gangen, full pott.

du sku shorta ;(

#26 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 28 January 2011 - 09:44

View Postjeykey, on 28 January 2011 - 00:33, said:

du sku shorta ;(

Med fasit i hånd er det lett å si, ja. :cool:

#27 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts

Posted 28 January 2011 - 19:08

View PostRiskyTrader, on 28 January 2011 - 09:44, said:

Med fasit i hånd er det lett å si, ja. :cool:

Jeg sa det før jeg da :D

#28 Hoff@

Hoff@
  • Gullmedlem
  • 5575 posts

Posted 28 January 2011 - 19:55

JEG LÅ INNE MED 5K PÅ KJØP på 265 rett før børslutt i går, feiget ut 5 sek før slutt, ser nå at jeg kunne fått noen kjappe, men slik er det bare
You'll never be poor if you take gains, why wait?

#29 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 29 January 2011 - 11:17

View Postjeykey, on 28 January 2011 - 19:08, said:

Jeg sa det før jeg da :D

I know. :smile: Hvor mye har du tjent så langt på å ikke bare si det? :rolleyes:

PS: Ikke for å være ufin eller frekk, men jeg for min del kommer nesten 100% sikkert ikke til å følge rådet ditt neste gang heller dersom det ikke sammenfaller med min egen oppfatning. I dette gamet er jeg av den oppfatning at å stole på andre ikke fungerer, mens min "metode"/strategi i å gjøre egne vurderinger fungerer. :wink:

#30 jeykey

jeykey
  • Medlem
  • 22 posts

Posted 29 January 2011 - 21:16

View PostRiskyTrader, on 29 January 2011 - 11:17, said:

I know. :smile: Hvor mye har du tjent så langt på å ikke bare si det? :rolleyes:

PS: Ikke for å være ufin eller frekk, men jeg for min del kommer nesten 100% sikkert ikke til å følge rådet ditt neste gang heller dersom det ikke sammenfaller med min egen oppfatning. I dette gamet er jeg av den oppfatning at å stole på andre ikke fungerer, mens min "metode"/strategi i å gjøre egne vurderinger fungerer. :wink:

Hehe, har ikke tjent 1 krone, siden jeg aldri har vært inni rcl
Råd derimot hadde jeg aldri verden trudd du skulle følge, poenget mitt var heller å ha rett... du veit jo selv hvor deilig det er å se en kurs gå dit du forventet den?

edit: mitt tips er long funcom til Q4 2011 ;)

Edited by jeykey, 29 January 2011 - 21:19.

#31 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts
  • Portefølje:Trader

Posted 07 February 2011 - 20:23

kan se ut til at denne trenden fortsetter....

#32 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 07 February 2011 - 22:00

View Postsharpshoota, on 07 February 2011 - 20:23, said:

Kanskje på tide å spe på aksjennehavet med mer calls med aprilforfall, de dekker tidsmessig neste kvartalsresultat fra Carnival.. Den trenden i chartet du viser til her bør vel ha potensiale opp mot 320-340 på relativt kort sikt.. :rolleyes:

#33 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts

Posted 04 May 2011 - 10:51

På tide å kjøpe igjen ?.........Ser MACD lager en skikkelig dyp bunn & RSI brygger på en dobbel bunn....
Ender RSI'en en av de nærmeste dagene over 50 så vurderes det å handle her..

Chart her

fibonacci her...har retracet tilbake til 61,8 merket ....

Posted Image

Edited by sharpshoota, 04 May 2011 - 10:58.

#34 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts

Posted 18 May 2011 - 09:45

Sliter med motstanden på 230... brytes den ser det straks lysere ut..

I USA chartet ligger aksjen i et stort triangel.... USA chartet

positivt for RCL at oljeprisen har fallt endel siste dagene.

#35 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts

Posted 26 May 2011 - 15:30

oppdatert mulig trend....

har fallt mye i det siste RCL

#36 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts

Posted 16 January 2012 - 12:15

Carnival Corp, eieren av cruiseskipet Costa Concordia som gikk på grunn fredag kveld, stuper 20 prosent i London etter å ha nedgradert resultatprognosene som følge av ulykken. RCCL ramler 8,1 prosent til 161,10 kroner.

#37 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts

Posted 18 January 2012 - 10:49

trenden siste tiden fortsatt inntakt...

kjøpsmulighet eller selg.....hva tror dere...?

#38 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts

Posted 31 January 2012 - 15:15

View Postsharpshoota, on 18 January 2012 - 10:49, said:

trenden siste tiden fortsatt inntakt...

kjøpsmulighet eller selg.....hva tror dere...?

...på støtten her nå......

#39 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts

Posted 23 February 2012 - 16:32

Trendbrudd på gang....ser ihvertfall sånn ut nå...

2 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 2 gjester, 0 anonyme medlemmer