FrankS, on 27 January 2011 - 17:14, said:
En skikkelig sell-off idag, som kan tvinge RCL lengere ned, dog ikke på veldig negative nivåer ennå i forhold til volumkjøp/nedsalg. I tillegg, om du ser på BigCharts.com 10-dagers chartet, for 5 dager siden er det en lang hale ned forbi 250. Lover ikke godt på kort sikt.. Aner ikke hvorfor den halen ikke vises på dagskursene, men en slik hale trigget stopp-lossen min en gang før så de er ytterst reelle.
På lang sikt er nok RCL et godt kjøp nå når den "overreagerer". 260-250 kan jo være en grei inngang om den går helt ned dit.
Resultatene til RCL er "OK", men kursen var jo drevet opp i forkant av Carnival som rapporterer avvikende ca 1 måned før RCL. Likevel er ikke nedgangen i dag på særlig lavere nivå enn hva aksjen var omsatt til for bare et par dager siden.
Min mening om transaksjonsorienterte "analytikere" burde være godt kjent fra før her inne, selv om de selvsagt har rett innimellom (de MÅ jo treffe noen ganger), men jeg heller mer til å gjøre meg opp en vurdering selv, samtidig som det jo er ålreit når folk som investerer
egne penger støtter synet mitt, ala det linken nedenfor viser til.
http://www.hegnar.no...ticle553291.ece
Man kan selvsagt likevel ta feil, men fordelen ved å høre på den type personer (hvis man skal støtte seg på noen andre enn seg selv), er at de oftere har identisk motiv som en selv, i motsetning til mange analytikere.
Når det gjelder DNBNOR, så har jeg forøvrig kommentert deres fortreffelighet på den store skatte-topicen i dag...etter først å ha fått meg en god latter.. de skal jo komme med sine nyvinninger og redde det norske folk for tidlig skatt på aksjer
Håper det står bedre til i analyseavdelingen hos DNBNOR enn i produktavdelingen.
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.