Jump to content

- - - - -

Eltek selger Nera for nær 300 mill

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Nickless

Nickless
  • Medlem
  • 21 posts

Posted 20 January 2011 - 10:40

Hei.

Har noen aksjer i Eltek, og våknet opp til en høy økning av akjseverdien.
Er ganske så ny på dette, og lurer egentlig bare på om dette er positivt for aksje-eiere av Eltek, eller om jeg burde selge meg ut? Og hvorfor er det isåfall så veldig positivt for eiere at dette salget av Nera har blitt gjort?:unsure:

#2 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 20 January 2011 - 10:52

View PostNickless, on 20 January 2011 - 10:40, said:

Hei.

Har noen aksjer i Eltek, og våknet opp til en høy økning av akjseverdien.
Er ganske så ny på dette, og lurer egentlig bare på om dette er positivt for aksje-eiere av Eltek, eller om jeg burde selge meg ut? Og hvorfor er det isåfall så veldig positivt for eiere at dette salget av Nera har blitt gjort?:unsure:

Det blir sikkert sett på som positivt fordi kjøpet av Nera i sin tid innledet en "æra" av katastrofer for Eltek. Den gang solgte jeg alt jeg hadde av ELT og har siden da ikke vært aksjonær.

Altså: Kjøpet av Nera var et utrolig klønete kjøp, og det var ikke så vanskelig å se det allerde på kjøpstidspunktet.... men med en konsernsjef som senere også ble tiltalt for insidehandel, så var vel både kompetanse og bakkekontakt noe fraværende en tid....
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

#3 Nickless

Nickless
  • Medlem
  • 21 posts

Posted 20 January 2011 - 10:54

View PostRiskyTrader, on 20 January 2011 - 10:52, said:

Det blir sikkert sett på som positivt fordi kjøpet av Nera i sin tid innledet en "æra" av katastrofer for Eltek. Den gang solgte jeg alt jeg hadde av ELT og har siden da ikke vært aksjonær.

Altså: Kjøpet av Nera var et utrolig klønete kjøp, og det var ikke så vanskelig å se det allerde på kjøpstidspunktet.... men med en konsernsjef som senere også ble tiltalt for insidehandel, så var vel både kompetanse og bakkekontakt noe fraværende en tid....

Takker for svar :) Da velger jeg å sitte på dem en stund, og se hvordan det går =)

#4 RiskyTrader

RiskyTrader
  • Medlem
  • 491 posts

Posted 20 January 2011 - 18:17

View PostNickless, on 20 January 2011 - 10:54, said:

Takker for svar :) Da velger jeg å sitte på dem en stund, og se hvordan det går =)

Det gjorde du rett i... nå på eftan har du 6-7% til etter insidemelding om kjøp fra grunderfamilien kom...

Grattis!!
Portis: AKER,BON,FOE,ORK,SDRL,YARA,NHY,RCL,STB,REC,GJF(90% aksjer, 10% cash) + leker litt med opsjoner begge veier.

0 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer