Hei,
Lurer litt på det med å opprette firma i utlandet med tanke på aksjehandel i utlandet?
Jeg er skattemessig tilhørende i Norge, men tenker på å flytte utenlands om kort tid. Har sett på blant annet Kypros og Malta firma, hvor skatten er veldig gunstig med tanke på aksjehandel.
Hvordan er det med skatt ved utbytte i utlandet til en utenlandsk bankkonto? Om jeg f.eks bor på Kypros ser jeg liten vits i å ta utbytte til en norsk bankkonto. Må jeg allikevel betale 28 % skatt pga at jeg er skattemessig hjemmehørende i Norge? Finnes det eventuelt måter å komme rundt dette på lovlig vis?
Opprette firma i utlandet - skatt?
Started By
Pat
, May 04 2011 08:57 PM
1 reply to this topic
Posted 04 May 2011 - 20:57
Posted 05 May 2011 - 09:55
Hei og velkommen hit .
Akkurat dette er jeg litt usikker på , men vet at hvis du flytter ut slik som f.eks Fredriksen og Hagen har gjort så vil du etter en tid begynne å skatte til ditt nye hjemland.
O. Grøtte flyttet jo nylig til Riga i Latvia (Ref. bloggen hans -> Daytrading.no )
Det finnes masse gode bøker på dette området :
Tax Havens ---> Amazon.com
Lykke til !
(ps. hiv deg gjerne med på konkuransen vår )
Akkurat dette er jeg litt usikker på , men vet at hvis du flytter ut slik som f.eks Fredriksen og Hagen har gjort så vil du etter en tid begynne å skatte til ditt nye hjemland.
O. Grøtte flyttet jo nylig til Riga i Latvia (Ref. bloggen hans -> Daytrading.no )
Det finnes masse gode bøker på dette området :
Tax Havens ---> Amazon.com
Lykke til !
(ps. hiv deg gjerne med på konkuransen vår )
1 bruker(e) leser i denne tråden
0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer