Jump to content

- - - - -

megler med mulighet for carrytrades

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 marchus

marchus
  • Medlem
  • 6 posts

Posted 11 August 2011 - 19:35

Heisann

Jeg inviterer i all hovedsak i USA, dette utsetter meg for risikoen mellom NOK\USD. Vet dere om en nettmegler som tilbyr løsningen med carry trade.

For min del innebærer dette at når jeg er invester i en amerikansk aksje eks MSFT er jeg eksponert for at et fall i dollar mot NOK stjeler litt av avkastningen (i perioden jeg eier den amerikanske aksjen). Noen meglere i USA tilbyr en løsning hvor du kan kjøpe en utenlands aksjen så registrer din depo konto i eks CAD. Dersom CAD i løpet av perioden du eier MSFT faller mot USD - tjener du en ekstra slant...

Noen som kjenner til en slik løsning i Norge ?

M :)

#2 sharpshoota

sharpshoota
  • Gullmedlem
  • 2240 posts
  • Portefølje:Trader

Posted 12 August 2011 - 12:19

View Postmarchus, on 11 August 2011 - 19:35, said:

Heisann

Jeg investerer i all hovedsak i USA, dette utsetter meg for risikoen mellom NOK\USD. Vet dere om en nettmegler som tilbyr løsningen med carry trade.

For min del innebærer dette at når jeg er invester i en amerikansk aksje eks MSFT er jeg eksponert for at et fall i dollar mot NOK stjeler litt av avkastningen (i perioden jeg eier den amerikanske aksjen). Noen meglere i USA tilbyr en løsning hvor du kan kjøpe en utenlands aksjen så registrer din depo konto i eks CAD. Dersom CAD i løpet av perioden du eier MSFT faller mot USD - tjener du en ekstra slant...

Noen som kjenner til en slik løsning i Norge ?

M :)

Det jeg pleier å gjøre er å hedge med bear-USD warrants når jeg trader amrikanere.
Man kan jo også bruke mini-futures (her hos netfonds ) dem får man på noen valutakryss og et par amerikanske aksjer og indeksene . Går også å kjøpe ETN her på indeksene , da eksponeres man kun mot SEK og den varierer ikke like mye som USD.

0 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer