Heisann
Jeg inviterer i all hovedsak i USA, dette utsetter meg for risikoen mellom NOK\USD. Vet dere om en nettmegler som tilbyr løsningen med carry trade.
For min del innebærer dette at når jeg er invester i en amerikansk aksje eks MSFT er jeg eksponert for at et fall i dollar mot NOK stjeler litt av avkastningen (i perioden jeg eier den amerikanske aksjen). Noen meglere i USA tilbyr en løsning hvor du kan kjøpe en utenlands aksjen så registrer din depo konto i eks CAD. Dersom CAD i løpet av perioden du eier MSFT faller mot USD - tjener du en ekstra slant...
Noen som kjenner til en slik løsning i Norge ?
M :)
megler med mulighet for carrytrades
Started By
marchus
, Aug 11 2011 07:35 PM
1 reply to this topic
Posted 11 August 2011 - 19:35
Posted 12 August 2011 - 12:19
marchus, on 11 August 2011 - 19:35, said:
Heisann
Jeg investerer i all hovedsak i USA, dette utsetter meg for risikoen mellom NOK\USD. Vet dere om en nettmegler som tilbyr løsningen med carry trade.
For min del innebærer dette at når jeg er invester i en amerikansk aksje eks MSFT er jeg eksponert for at et fall i dollar mot NOK stjeler litt av avkastningen (i perioden jeg eier den amerikanske aksjen). Noen meglere i USA tilbyr en løsning hvor du kan kjøpe en utenlands aksjen så registrer din depo konto i eks CAD. Dersom CAD i løpet av perioden du eier MSFT faller mot USD - tjener du en ekstra slant...
Jeg investerer i all hovedsak i USA, dette utsetter meg for risikoen mellom NOK\USD. Vet dere om en nettmegler som tilbyr løsningen med carry trade.
Det jeg pleier å gjøre er å hedge med bear-USD warrants når jeg trader amrikanere.
Man kan jo også bruke mini-futures (her hos netfonds ) dem får man på noen valutakryss og et par amerikanske aksjer og indeksene . Går også å kjøpe ETN her på indeksene , da eksponeres man kun mot SEK og den varierer ikke like mye som USD.
0 bruker(e) leser i denne tråden
0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer