Når jeg ser tilbake på mine visdomsord fra den 23. desember - så ser jeg at ALT er i rute !!!
Etter bruddet på 31,- lå som sagt veien helt ÅPEN til 35,-. At Halslinja på dette nivået i OHS ble brutt med et "sukk" - og kursen føk videre til 36,- betrakter jeg som en MEGET sterk prestasjon.
Til alle som IKKE liker at jeg spår i "kaffegrut" og som MISLIKER at jeg tross alt treffer gang på gang: Potensialet i OHS ligger i første omgang opp mot 46,-! Jeg ser ikke bort fra at det nivået vil være realistisk rundt Q4. Da snakker vi om 25-30 % i løpet av en drøøøøøy måned. Svært GODE penger - spør du meg !!
Før den tid må vi gjennom litt motstand rundt den gamle toppen ved 40,-, men den går nok greit unna - den også !
Etter hvert som flere får øynene opp for OFL (Stensrud i Skagen er den siste SÅ langt) og volumet øker, vil det bli en del trading i aksjen. Personlig orker jeg ikke slikt stress. Det vil da være LANGT større fare for å miste en evt togavgang (og dermed risikere å løpe etter.....) - enn å klare noen få prosenter ekstra.
Når jeg likevel er garantert minst 50 % avkastning i løpet av året (trolig mer) - ser jeg ingen grunn til å bli for grådig. Her er det bare å la bølgen gå, sitte avslappet i godstolen og nippe til en "lille en" - og se at "resten går av seg selv" !
Som jeg har skrevet tidligere i høst (lengre ned her eller på HO): Bedre avkastning på sparepengene får man neppe - og i forhold til bankrentene vil dette være en REN KNOCK-OUT !
Hilsen
Hammers
OFL - STOR aktør på vei inn i selskapet ?
Started By
Hammers
, Aug 26 2004 05:14 PM
43 replies to this topic
Posted 11 January 2005 - 22:40
Posted 12 January 2005 - 00:53
Apple Lanserte en rekke nyheter på teknomesse i kveld.
Ser lovede ut :D
http://www.dagbladet.../11/420002.html
Ser lovede ut :D
http://www.dagbladet.../11/420002.html
Posted 12 January 2005 - 10:49
Apple lanserer mini-PC
Publisert: 12. jan. 2005
Av Håvard Røste
Lanseringen kom akkurat som forventet. Mac mini blir tidenes minste og billigste Mac, og får Shuttle-boksene til å se ut som enorme monstre.
I tråd med tidligere rykter har Apple nå lansert en mini-PC. Mac mini blir den rimeligste Mac-en noensinne, med en startpris på 4490 kroner uten skjerm.
De strategiske målene er 16,51 x 5,08 x 16,51 cm (BxHxD). Med andre ord er det en svært kompakt boks vi her har med å gjøre. Vekten er på sin side kun 1,4 kg.
På hardware-fronten kan Mac mini utstyres med en 1,25 eller 1,42 GHz G4-prosessor. Harddisken er på 40 eller 80 GB og opptil 1 GB DDR333-minne støttes. Grafikken besørges av en Radeon 9200-brikke med 32 MB dedikert grafikkminne.
Ingen racer med andre ord, men det er heller ikke meningen. Her er plassbesparing og portabilitet satt i høysetet. Ifølge Apple skal boksen være svært støysak.
En CD-R/DVD-ROM-enhet er også på plass, og det samme er tilkoplinger for Ethernet, analogt modem, DVI/VGA, USB 2.0, Firewire og hodesett/linje-ut.
Av medfølgende programvare kan vi nevne Mac OS X v10.3 og iLife '05, samt spillene Nanosaur 2 og Marble Blast Gold.
Les mer om Mac mini hos hos Apple.
(kilde: Apple)
Hardware.no: Apple lanserer mini-pc
Publisert: 12. jan. 2005
Av Håvard Røste
Lanseringen kom akkurat som forventet. Mac mini blir tidenes minste og billigste Mac, og får Shuttle-boksene til å se ut som enorme monstre.
I tråd med tidligere rykter har Apple nå lansert en mini-PC. Mac mini blir den rimeligste Mac-en noensinne, med en startpris på 4490 kroner uten skjerm.
De strategiske målene er 16,51 x 5,08 x 16,51 cm (BxHxD). Med andre ord er det en svært kompakt boks vi her har med å gjøre. Vekten er på sin side kun 1,4 kg.
På hardware-fronten kan Mac mini utstyres med en 1,25 eller 1,42 GHz G4-prosessor. Harddisken er på 40 eller 80 GB og opptil 1 GB DDR333-minne støttes. Grafikken besørges av en Radeon 9200-brikke med 32 MB dedikert grafikkminne.
Ingen racer med andre ord, men det er heller ikke meningen. Her er plassbesparing og portabilitet satt i høysetet. Ifølge Apple skal boksen være svært støysak.
En CD-R/DVD-ROM-enhet er også på plass, og det samme er tilkoplinger for Ethernet, analogt modem, DVI/VGA, USB 2.0, Firewire og hodesett/linje-ut.
Av medfølgende programvare kan vi nevne Mac OS X v10.3 og iLife '05, samt spillene Nanosaur 2 og Marble Blast Gold.
Les mer om Mac mini hos hos Apple.
(kilde: Apple)
Hardware.no: Apple lanserer mini-pc
Mvh,
- Thomas
Portis: Long i JALLA-aksjer
- Thomas
Portis: Long i JALLA-aksjer
Posted 18 May 2005 - 08:37
Office Line ASA(OFL) KURS 29.50

Office Line ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor denne indikeres. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved ca 29.80 kr og videre nedgang er dermed signalisert. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. RSI er oversolgt. Aksjen kan likevel gjerne falle videre, og vi bør se en stigning i RSI-kurven før dette brukes som et kjøpsargument. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.

Office Line ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor denne indikeres. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved ca 29.80 kr og videre nedgang er dermed signalisert. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. RSI er oversolgt. Aksjen kan likevel gjerne falle videre, og vi bør se en stigning i RSI-kurven før dette brukes som et kjøpsargument. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.
Bare de som tør å gjøre store feil kan gjøre det stort.
Med vennlig hilsen
Pantera
Med vennlig hilsen
Pantera
0 bruker(e) leser i denne tråden
0 medlemmer 0 gjester, 0 anonyme medlemmer