Jump to content

AKVR - Veien til suksess

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#41 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 19 January 2004 - 17:00

Ser at Gjensidige Nor er en av meglerhusene som ikke er positive til aksjen, det er derimot DNB og disse to skal som kjent slås sammen. Så da kan man lure på hva de finner frem til når de slår hodene sammen :)

Les hva Hegnar skriver om anbefalingen til G Nor

Forøvrig syns jeg det er merkelig at 'ekspertene' kan komme frem til så ulike syn, man må jo anta at de baserer dette på lik informasjon.

Pirelli
mvh
Pirelli

#42 Laphroaig

Laphroaig
  • Gullmedlem
  • 4155 posts

Posted 19 January 2004 - 20:36

Derivatmarkedet er ikke særlig utbredt og brukt på vår børs. Dermed kan man til tider gjøre gode avtaler på en og annen aksje. - Jeg har prøvd meg der, og med hell hittil. Men det er fortsatt mye jeg ikke vet. Og til det vil jeg gjerne ha en liten forklaring på hvordan man kan forvente å tjene penger ved å kjøpe en salgsopsjon pålydende kr. 100.- for salg av AKVR om tre måneder? - Det var gjort i dag, når aksjen sto i kr.128.-. Kan noe slikt brukes i shorting?

AKVR4P100 American Put 100.00 15/04-2004 0.80 1.40 1.45 20
mvh
Laphroaig

#43 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 19 January 2004 - 20:44

Antaglig er det Warren som har kjøpt den... :lol:

Derivater burde vel være ett instrument man bruker enten for å sikre en investering, eller geare. Når noen i dag kjøper en put på 100,- i AKVR med forfall om tre måneder, så tror jeg ikke vedkommende kan regne med å tjene penger på den.

Vet at mange som shorter en aksje, sikrer posisjonen med en call. Dette burde ikke være nødvendig andre veien?

Pirelli
mvh
Pirelli

#44 Ståle

Ståle
  • Admin
  • 1749 posts

Posted 20 January 2004 - 11:12

Bra start idag også. Hvis vi skal tro Bjørn Inge Tønnessen i Gjensidige NOR Equities så er vi ganske nær toppen nå. Hva tror dere? Jeg har sett poster, på andre forum der de har sagt at den skal opp i 400 osv... Er dette sansynlig?

#45 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 January 2004 - 12:03

Mine betraktininger rundt AKVR er basert på fundamentale betraktninger av selskapet. Hvis du leser innlegget mitt 'Sat Jan 17, 2004 1:26 pm' ser du hva jeg syns en realistisk verdsettelse av AKVR burde vært.

Til helgen skal jeg prøve å sette opp en mer grundig analyse av AKVR, da med en best case, basis case og wurst case. Når jeg tidligere har sett på wurst case bør kursen være det dobbelte av i dag, men som sagt, det er basert på fundamental analyse. På børsen er det psykologi og ikke logikk som råder. :shock:

Pirelli
mvh
Pirelli

#46 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 January 2004 - 17:48

Jeg er litt irritert akkurat nå, det har vært allment kjent gjennom media at fristen for Equatorial forlik gikk ut i går. Og da burde markedet vært informert om hva som skjer. Dette dreier seg tross alt om ca. 10% av dagens børsverdi.

Dette blir ekstra irriterende når vi gang på gang ser at noen aktører sitter med informasjon lenge før nyheter kommer. For AKVR's del har dette vært veldig tydelig hver gang store kontrakter har blitt annonsert. :evil:

AKVR må skjerpe seg! De burde heller informere markedet for mye enn for lite!

Pirelli
mvh
Pirelli

#47 Pirelli

Pirelli
  • Gullmedlem
  • 5818 posts

Posted 20 January 2004 - 21:22

Finansavisen refererer i dag en analytiker som mener en oppdeling av selskapet vil synliggjøre verdier som er 3 ganger dagens børskurs.

Her er noen artikkeler på nett som har plukket opp saken:
Nettavisen
Dagens Næringsliv
Hegnar Online

I tillegg mener DN at det er gode muligheter for forlik i Equatorial saken, forhandlingene skal visstnok foregå frem til fredag i New York.

Link til artikkel på Hegnar Online
Link til artikkel på imarkedet.no

Det er spennende dager for AKVR aksjonærer...

Pirelli
mvh
Pirelli

1 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer