Jump to content

- - - - -

Oslo børs - veien vidre

• Please log in to reply
244 replies to this topic

#241 Bartender

Bartender
  • Gullmedlem
  • 2799 posts
  • Portefølje:Cash

Posted 20 February 2008 - 11:50

View PostRoRu, on 20 Feb 2008, 10:22, said:

Oslo Børs er idag 20.02.08 kl 10:20 overvurdert. En korreksjon ned mot 400 blank er nært forestående. (Teknisk analyse og magefølelse)

Hvilke klare tekniske salgssignaler ser du RoRu ?

Selv ser jeg en høyre skulder i en liten HS formasjon, men skikkelig salgssignal blir det ikke før Osebx går under ca 423. Og potensialet på nedsiden om det går den veien er bare ned til 415 hvor det ligger god støtte.
En drink som reflekterer handelen på OSE i disse tider, KAMIKAZE :

2 cl Cointreau
1 cl frisk sitronsaft
4 cl vodka

Fremgangsmåte:
Ha ingrediensene i en shaker med is. Shake og server i et avkjølt cocktailglass eller highballglass. Garner med en limeskive.

#242 Bartender

Bartender
  • Gullmedlem
  • 2799 posts
  • Portefølje:Cash

Posted 29 February 2008 - 15:53

View PostBartender, on 4 Feb 2008, 08:33, said:

Tipset mitt blir ca der vi er i dag, eller litt under. Jeg tror vi vil ligge på 379 :cool:

Ehh......er det lov å tippe en gang til ??

Jeg må nok bite i gresset og innrømme SKIVEBOM :biggrin: :cool:
En drink som reflekterer handelen på OSE i disse tider, KAMIKAZE :

2 cl Cointreau
1 cl frisk sitronsaft
4 cl vodka

Fremgangsmåte:
Ha ingrediensene i en shaker med is. Shake og server i et avkjølt cocktailglass eller highballglass. Garner med en limeskive.

#243 RoRu

RoRu
  • Medlem
  • 1533 posts

Posted 29 February 2008 - 19:59

Som vanlig var jeg litt for tidlig ut. Korreksjonen kommer nå og vil vedvare en god stund utover mars måned.

Vedr tekniske signaler, se mitt innlegg under "markedet generelt" idag Bartender.
RoRu

#244 RoRu

RoRu
  • Medlem
  • 1533 posts

Posted 29 February 2008 - 20:02

Sakset fra Bigcharts nettopp:

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Standard & Poor's said on Friday that it may downgrade 1,887 classes of mortgage securities backed by so-called Alt-A home loans. The securities, made up of mortgages originated in 2006 and the first half of 2007, were put on CreditWatch with negative implications, the rating agency said. Alt-A loans were usually offered to more creditworthy borrowers than subprime mortgages, however, they required less information such as documents verifying home buyers' incomes. There's been a persistent increase in delinquencies on the loans underlying these securities, S&P said.

Snøballen starter å rulle? Dette er skumle greier, som kan riste hele USA langt inn i grunnvollene. Da blir ordet resesjon et svakt uttrykk også.
RoRu

#245 RoRu

RoRu
  • Medlem
  • 1533 posts

Posted 31 March 2008 - 12:37

En klar hode-skulder formasjon er iferd med å danne seg på OSE. I teknisk analyse er dette en av de sterkeste signalene.
RoRu

1 bruker(e) leser i denne tråden

0 medlemmer 1 gjester, 0 anonyme medlemmer