TOM - En verden av muligheter
Posted 20 April 2005 - 23:23
1.
Vegard skjønner fortsatt ikke noe av den grunnleggende tankegangen bak TA - selv om han klarer å få fram diagrammer på forumet ("kopier" som han trolig abbonerer på, men egentlig ikke skjønner så mye av).
2.
De fleste av dere andre skjønner like lite om TA som førstnevne !
3.
Alle mot en er feigt, men den ene har gang på gang fått rett til slutt.
I dag var det nok mange som brukte en gammel taktikk og kjøpte i åpningshandelen siden ALLE visste at starten kom til å bli ille ! Kursen steg fra bunnen og daytradere kastet seg på siden TOM hadde blitt SÅÅÅ billig ! De fleste som ikke valgte å gå inn i åpningshandelen sitter trolig med svidde fingertupper - og hodet fullt av valgets kvaler.
Salgs-knappen er nok allerede ferdigsmurt - slik at den ikke skal svikte i siste liten - hvis frykten igjen overtar !
4.
Faren er så langt fra over. Dagen i dag var "lykkejegernes dag" - og det åpenbare fallet skulle utnyttes. Hverdagen kan lett komme tilbake i morgen - eller om et par dager. Det er nemlig INGEN logikk i at kursen skulle bevege seg som den gjorde i dag !
5.
DOW fikk en møllestein rundt venstre fot i kveld. Dere kan lett få den samme vekten å bære på i morgen.
DA spørs det hvor lenge kreftene holder - før også DERE sakte men sikkert synker til bunns !
Ha en ROLIG NATT - Hilsen Hammers :D
Posted 20 April 2005 - 23:28
Mange av dem da, hvis du ser på volumet........ :D
Northern Lights
Posted 20 April 2005 - 23:29
Historien og tidene forandrer seg også.
Det jeg mener er at TA og chartene var lettere å styre etter før. Har lest litt om det.
Helt klart at det meste med aksjehandel nå er mer volatilt, ting skjer raskere og kanskje mer uventet enn før. Dette har sin naturlige forklaring i internett f.eks og at folk får inn lagertall/q result/ordre osv. på rappen. Oslo børs er også noe for seg selv, ikke sant, med oljen og rekordpriser.
Tradere/shortere/bønder er inne, og det hele kan bli rimelig uforutsigbart. Dette har man sett veldig godt i USA siden 98/99.
Jada, om det blir rødt på OSE imorgen Pirelli er vanskeligå si. Ikke usannsynelig med nedgang. Kanskje Tekniker`n får rett? Grusing på gang!
Tror TOM går opp, gjorde det idag, på skikkelig volum, selv etter en kraftig dose svartmaling! Det er sterkt det!
Men, det er vanskelig å spå, spesielt om framtiden...
Posted 20 April 2005 - 23:31
Hva står TOM i 01.06.05?
Har du glemt spørsmålet mitt?
Posted 20 April 2005 - 23:38
Man kan være enig eller uenig i det enkeltpersoner måtte hevde her på AF.
For en tid tilbake var det mange her som mente kritikken av Tekniker'n analyser gikk over alle støvleskaft.
Personhets hører ikke hjemme her. Alle har krav på samme personvern.
Anmoder om at dagens tendens til personforfølgelse - som resultat av Hammers Tekniske analysevirksomhet umiddelbart avsluttes.
Posted 20 April 2005 - 23:39
Jeg vil anta at omtrent alle, og blant dem også Hammers ble overrasket over utviklingen i dag. Den var vel omtrent bortimot omvendt av det som ble varslet i går kveld. Det ble pøst ut fra starten, men da kursen gikk andre veien var det visst ingen som greide å stoppe den.
Selv våger jeg påstanden at de som fulgte TA blindt, var de som solgte billigst i dag. Aksjen spratt rett og slett feil vei i forhold til det som var varslet.
Nå vil absolutt ingen innrømme at de tok feil. Ikke har jeg noe som helst behov for å få det proklamert heller. Dyrking av ego har jeg aldri vært tilhenger av. Men de som malte med breiest penn i går, skulle vel i dag ønske de hadde moderert seg noe. De som gidder, kan jo lese gjennom innleggene fra 16-tiden i går og utover.
I morgen er det nye muligheter. Gudene må vite hvilken vei det bærer. Plutselig får de som selger ei dør i ansiktet. Den heter Tyskland. Når døra smeller ønsker ikke jeg å starte en ny spekulasjon på, men veldig lang tid burde det ikke gå.
Så får dere krangle videre...
Det er lov å tenke stort. / Noen ser tingene som de er og sier "hvorfor"? Jeg drømmer ting som aldri har vært og sier "hvorfor ikke"? Siste sitatet er selvsagt stælt.
Posted 20 April 2005 - 23:45
Med slikt kan man ruinere folk!
Posted 20 April 2005 - 23:56
Etter at jeg kom med noen synspunkter sist helg (kurs 27,50) har denne tråden handlet stadig mindre om TOM - og tilsvarende mer om "gærne Hammers" -
som nekter å "synger i guttekoret" ! I mellomtiden har som kjent kursen falt til nye bunn-nivåer !
Jeg foreslår at vi nå avslutter denne debatten - så får vi heller se hva som skjer videre !
Dere kan fortsette leken i sandkassa og lese om Alice, mens jeg tegner charts og grubler på hva framtiden vil bringe !
Jeg har sagt mitt - og dere har sagt deres !
Vi blir uansett aldri enige - selv om en av partene til slutt får rett !
Hilsen
Hammers ;)
Edited by Hammers, 20 April 2005 - 23:59.
Posted 21 April 2005 - 00:01
Her er bare ett eksempel :
"Hammers....som ønsker alle IDIOTER velkommem til "wonderland".
Alice er for tiden litt opptatt med å hviske eventyr inn i ørene til de MEST troende,
men hun får kanskje tid til dere andre etter hvert ......?!"
Han la selv hodet på blokka igår og ba om det , derfor fikk han det også - til de grader.
Så skal jeg begrave stridsøksa og se fremover for det er helt klart at slikt som dette er vi ikke tjent med på et åpent forum.
Jeg beklager mine uttalelser og ber pent om unnskyldning hvis Hammers også klarer å moderere seg fremover.
God Natt !
TorValdsen, on 20 Apr - 23:38, said:
Man kan være enig eller uenig i det enkeltpersoner måtte hevde her på AF.
For en tid tilbake var det mange her som mente kritikken av Tekniker'n analyser gikk over alle støvleskaft.
Personhets hører ikke hjemme her. Alle har krav på samme personvern.
Anmoder om at dagens tendens til personforfølgelse - som resultat av Hammers Tekniske analysevirksomhet umiddelbart avsluttes.
Edited by tandy, 21 April 2005 - 00:05.
Posted 21 April 2005 - 00:21
redemption centers
The recycling spots will let
customers get vouchers for cash
By Diana Leone
dleone@starbulletin.com
Wednesday, April 20, 2005
Three Oahu Foodland stores will start offering vouchers for cash or in-store payments in exchange for beverage containers in May, as retailers inch toward participating in Hawaii's 4-month-old bottle bill program.
The Foodland stores at Beretania, Ewa Beach and Laie will host mobile redemption centers staffed by RRR Recycling for two days a week each, with start dates to be announced.
"We know there has been a demand for more recycling centers, and we wanted to do our part to help," said Foodland spokeswoman Sheryl Toda.
The chief gripe of consumers since Hawaii's bottle law started refunding nickels in January has been the shortage of redemption centers.
Times Super Markets at McCully, Beretania and Kahala have been offering mobile RRR Recycling trucks two days a week each since February.
What Foodland will do different is have RRR give customers vouchers for the value of containers they have turned in, which they will redeem inside the Foodland stores for either cash or merchandise.
"We hope it will encourage customers to do their recycling with us and their shopping with us," Toda said.
Since Foodland announced its plans last week, "customers are very excited that we are offering this at our stores," Toda said.
Redemption will be available both with reverse vending machines and bulk weighing, Toda said.
Spokesmen for Longs Drug, Safeway, Star Markets and Daiei could not be reached for comment yesterday about any plans to add redemption options.
Meanwhile, Senate Bill 212, which would offer $50,000 tax credits or up to $125,000 grants to businesses or organizations that set up state-certified redemption centers this year, has been assigned to a House-Senate conference committee.
The state Department of Health, which administers the beverage container deposit law, also is drafting a request for proposals for grants to help cover the cost of redemption centers.
Both measures propose to use a portion of the more than $12 million in deposit fees that have been collected but not refunded to customers.
--------------------------------------------------------------------------------
Posted 21 April 2005 - 01:11
Alle sitter på gjerdet og venter, den synker på lavt volum og stiger på høyt. Dette er jo drømmen egentlig. Jeg for min del har god tid. Jeg har ingen planer om å selge før denne er i 40; har nå akkumulert helt fra 29,7 til 23 og snittet ned, og er meget fornøyd med det. Fortsatt ståltro på denne.
Har solgt meg ned i de andre aksjene mine STO og BLOM for å snitte ned i TOM, kun tiden kan vise hvem som hadde rett:-)
Posted 21 April 2005 - 01:36
Price: 26.20, -6.11%
BollingerBands_20/2.0: Boll+=30.93, Boll-=25.65
difference: 5.28
difference change: +1.12, bullish: suddenly deep fall of Boll- = OVERSOLD
The smaller the difference, the more probable is the break out of a (more or less) sideways movement
A small difference often is seen as bullish
If the price ("close"!!!) touches or breaks Boll+, it's often seen as a trigger to sell - and opposite
Price has broken Boll- the 3. day AND price all day clearly under Boll- = classical trigger to buy (CLEARLY OVERSOLD)
ParabSAR_0.02/0.02/0.2: 28.81
"red" the 15. day
change: -0.26
ParabSAR produces each day either a red or a green point/line above/under the chart
"green" means: buy/hold, "red" sell
RSI_14: 25.80 CLEARLY OVERSOLD
change: -6.61
Critical lines: 30 (=oversold) / 70 (=overbought)
Momentum_12: -3.9 OVERSOLD; but 17.2.: -7.2
change: --1.3
Critical line is 0
The more it's under/over 0, the more it's oversold/overbought
But also: the more it's under/over 0, the stronger the down-/up-trend
MACD_12/26/9: -0.326
change: -0.124
Critical line: 0
The more it's under/over 0, the stronger the down-/up-trend
On 18.02, MACD has been -0.763
Stochastic_14/3/5: +11.06
change: +6.53 ; GROWING OVERSOLD STATUS
Stochastic > 0 is bullish and opposite
DI_14 (a measure of the strength of the trend): -44
change: +20 NEGATIVE TREND DRAMATICALLY STRENGTHENED
The higher DI_14 > 0, the stronger is a bullish trend - and opposite
18.02.: -42
MoneyFlow_21: +0.14 BULLISH
change: +0.13 (!!!!)
18.02.: -0,43
It's an indicator of selling or buying pressure: the more it's under 0, the higher is the selling pressure
Aroon_14: -57.14
change: +35.72 (!!!!) BULLISH
Aroon > 0 or Aroon rising is bullish and opposite
The nearer Aroon comes to +100/-100, the more bullish/bearish is it
Aroon < 0 indicates a really bearish situation
If changing is growing (+ or -), the existing trend is strengthening - and opposite
If changing is 0 or near 0, Aroon indicates a sideways-movement
Volume (VT): 8038k
change: +6463k, +410.3%
Volume average 50 days (VA50): 2320k
Percentage VT of VA50: 346.5%, +275.1%
Falling prices at falling volume is not really bearish
Falling prices at low volume is bearish
Volume is high if it's clearly over VA50
Next target: "motstanden" at MA10: 27.06
MA10: 27.06 (-0.54)
MA50: 28.98 (-0.18)
MA100: 29.70 (-0.10)
MA200: 30.40 (-0.06)
Crossing of rising MA10 and MA50 would be a trigger.
Next "normal motstanden": 25.00/25.50
Next support: 22.50/22.50
No technical indicator can represent the real fundamental situation.
Technical indicators can represent the current tone. They are rather good instruments for short-term decisions. They're totally worthless for long-term decisions.
They all will be waste paper in the moment, when real (good or bad) fundamentals will occur.
Edited by chercheur, 21 April 2005 - 01:59.
chercheur
---------------------
Portafoglio: TMR.FSE=TOM.OSE (100%)
Posted 21 April 2005 - 07:46
My Webpage
Posted 21 April 2005 - 09:26
flott oppslag og fint oppmerksomhet som kommer godt med når det skal gjennomføres road-show snart. Forbes er jo ikke akkurat Kampanje e.l. pinglemedieaktør.
Blir spennende å se hvordan dagen blir. Holder støtten eller skal Hammers få rett!
Posted 21 April 2005 - 09:34
"SENATET VEDTOK PANTEUTVIDELSE"
April 20, 2005, 8:46 PM EDT
HARTFORD, Conn. (AP) _ Water drinkers, save that plastic bottle. It might soon be worth money.
The state Senate voted Wednesday to include plastic water bottles among the containers eligible for a 5 cent recycling deposit.
Senate President Pro Tem Donald E. Williams Jr., D-Brooklyn, said that 244 million water bottles were sold in Connecticut in 2002. That nearly outpaced sales of soda and other beverages, he said.
"Nothing compares to the number of bottled water containers sold in the state of Connecticut," he said.
Some lawmakers wondered why just water bottles were included in the bill, and not iced teas, fruit water or other beverages.
"If you're expanding the bottle bill, you're not expanding it all the way," said Sen. Catherine Cook, R-Mystic.
The Connecticut Food Association said the bill would impose new costs and regulatory obligations for the state's food retailers, only to address less than 1 percent of the state's litter problem.
Retailers, particularly in border towns, also would be forced to pay out money for bottles sold outside Connecticut where no deposit is collected. The association estimates the bill would cost consumers and retailers $16 million a year.
Edited by Tekniker`n, 21 April 2005 - 09:35.
Posted 21 April 2005 - 09:40
Kommer vel opp på alle nettsteder snart! :D
Posted 21 April 2005 - 09:49
Posted 21 April 2005 - 09:55
Dette var en fin nyhet på morrakvisten.
Posted 21 April 2005 - 10:18
Torsdag 21. april 2005 kl. 10:09
Skrevet av: iMarkedet - iMarkedet
Senatet i den amerikanske delstaten Connecticut vedtok i går å utvide delstatens pantelov til også å gjelde plastflasker til vann.
Imarkedet
Det er lov å tenke stort. / Noen ser tingene som de er og sier "hvorfor"? Jeg drømmer ting som aldri har vært og sier "hvorfor ikke"? Siste sitatet er selvsagt stælt.