Jump to content

christle

Medlem
  • Posts

    1 312
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

christle last won the day on november 26 2010

christle had the most liked content!

christle's Achievements

  1. Gladmelding fra PROD "FPSO Cidade de São Mateus has left the shipyard". Følgende tyder på at denne FPSOen vil trekke gjennomsnittsinntekten per FPSO en god del opp: "FPSO Cidade de São Mateus is one of the world's largest and most complex converted FPSOs." Det er godt å se at PROD har lange og sikre inntekter i disse dager: "The vessel will, when installed, be working on a long-term charter contract with Petrobras at the Camarupim field off the coast of Espirito Santo. The contract has an initial fixed term of nine years. In addition Petrobras has the right to extend it by up to six years." Godt og se at selskapet også "prøver å få frem verdien av selskapet": "Prosafe Production is a major owner and operator of floating production and storage vessels. Operating profit before depreciation reached USD 106.8 million at end of nine months in 2008. The company operates globally and employs approx. 1,200 people,"
  2. Hei Dette er dagen for FAIR-aksjonærer - opp 52%, og den har mere å gå på. Gratulerer. Blir sittende og vente på budet(ene). Beste aksje opp 45 prosent Beste aksje stiger over 45 prosent på to meldinger om aksjekjøp. Det begynte med at faren til en Seinfeld-skuespiller kjøpte aksjer for nesten 40 millioner kronerr. Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 29.12.08 10:49) Fairstar Heavy Transport er en av børsens kjedeligste aksjer, men nå har den begynt å røre på seg. Siste notering er 5,10 kroner, opp 45,3 prosent. Lille julaften meldte Fairstar Heavy Transport at Louis Dreyfus Offshore Services haddde kjøpt 7.676.471 aksjer i selskapet til en snittkurs på 5 kroner per aksje, samt 20.000 aksjer til markedspris på 3,486 kroner. Gérard Louis-Dreyfus er faren til skuespilleren som spiller Elaine i Seinfeld, Julia Louis-Dreyfus. Familien har verdier for 2,9 milliarder dollar. I dag om meldingen at Torghatten Trafikkselskap ASA 23. desember kjøpte 50.000 aksjer i Fairstar Heavy Transport NV. Aksjene er kjøpt til kurs 3,21 kroner per aksje. Ny beholdning er 5.876.654 aksjer, det vil si 17,81 prosent av totalt antall aksjer i selskapet. Administrerende direktør Roger Granheim i Fosen ASA er styremedlem i Fairstar Heavy Transport NV.
  3. Hei Ikke rare "oppsvinget" i denne etter meldingen i går. Heller ikke denne hjalp: 17/12-2008 11:49:25: (THUL.OTC) Thule - Noble Denton's petition against Thule Today's scheduled hearing for the bankruptcy proceedings against Thule Drilling at Asker and Bærum Tingrett has been postponed due to the recent sale of asset in Thule. A date for a new hearing has not yet been established. For further inquiries, please contact: Chairman Mr. Hans Eirik Olav on +47 9341 2907 or CEO Mr. Peter K. Gjessing on +47 6720 3950. Nyheten er levert av NFMF.
  4. Hei Oyster skal betale THULE over tid: Verftet over to år og Thule Power over 14 mnd. Ser ikke av meldingen om THULE får noen rentekompensasjon. Hvis så er, ja så faller verdien av dealen for THULE, NOE, også fordi THULE nok må betale renter på sine lån. Mvh,
  5. Hei Før du leser dette: Det er FORTSATT STOR RISIKO knyttet til denne aksjen. Dere må selv stå for ev. egne valg. Har kjøpt litt. Denne nyheten er nesten for god til å være sann. Gitt at dette går gjennom bør THULE være verdt: 420 mill US $ - gjeld 240? mill US $ = 180 mill US $ Med antall aksjer = 65 707 330 og US $ kurs lik 6,9 bør THULE ha en verdi på = 18,9 kr. Fra HO: Innlegg av: Gjest (16.12.08 14:31 ), lest 56 ganger RE^1: Thule - Sale of assets Thule Drilling USD/NOK 6,95 NOK Antal aktier $65 000 000 Börskurs NOK 3 Börskurs USD $0,43 Börsvärde $28 057 554 195 000 000 Skulder $240 000 000 EV $268 057 554 Antal riggar $3 Värde Rigg $- Försälj Rigg $410 000 000 170 000 000 Övervärde $141 942 446 Per Aktie 2,18 I NOK 15,18 Motiverad kurs före skatt. 18 Substansrabatt -83% Mer enn merkelig at THULE nå kan kjøpes til 3,9 kr. 16/12-2008 14:02:19: (THUL.OTC) Thule - Sale of assets Sale of the newbuilding rigs and QGM BVI Thule is pleased to announce the sale of its interest in QGM BVI and its two rigs Thule Energy and Thule Force for a total sum of USD 275 million to Royal Oyster Group in Dubai, United Arab Emirates. The sale is based on a monthly installment sale over the next two years. Thule is not financially responsible for the completion of the two rigs. Royal Oyster has further agreed that Thule is entitled to a 30% profit split in case they resell any of the rigs and/or the yard within two years. In a previous and related acquisition in 2008, Royal Oyster Group acquired Dragon Offshore, an engineering company with offices inside the QGM yard. Dragon Engineering has been responsible for engineering services related to the rebuilding of Thule Power and the design and construction of Thule Energy and Thule Force. During the past few months, Royal Oyster has spent substantial capital and human resources on upgrading and refurbishing Dragon Engineering as well as that of the general infrastructure at QGM. Further information on Royal Oyster can be found on www.oystersgroup.com. Sale of Thule Power Thule is pleased to announce the sale of Thule Power for USD 140 million to Royal Oyster Group in Dubai. Upon delivery of the rig, Thule will receive USD 10 million per month for 14 months. In connection with the sale of Thule Power, Thule has reached an agreement with the previous buyer to cancel the sales agreement without any cancellation fee associated with the delayed release of the rig from the QGM yard and subsequent delayed completion date of the rig from the MIS yard. Sale of Thule Phoenix Thule is pleased to announce the sale of Thule Phoenix for USD 5 million in cash on delivery to Royal Oyster Group in Dubai. The rig will be delivered in 1Q 2009 and the sale is on an "as is - where is" basis. All the above agreements are subject to Thule's board approval. For further inquiries, please contact: Chairman Mr. Hans Eirik Olav on +47 9341 2907 or CEO Mr. Peter K. Gjessing on +47 6720 3950. Nyheten er levert av NFMF.
  6. Hei Anbefaler dere å ta en titt på NOF. ALLE analytikerne hyler og skriker om SONGA - vi ser hvordan det har gått, men INGEN ser på NOF. Selskapet kunngjorde at dem har klargjort for betaling av gjelda som forfaller i des. Det er svært positivt og bør fjerne MYE usikkerhet. I tillegg har dem kunngjort flere kontrakter på både boreskip til sommeren og jack-upene, som også kommer inn på bedre rater etterhvert. Mvh,
  7. Bra oppsummering Turbo. Det er ikke så rart at ASC og deres kunder ikke selger til de større kjøpspostene "lenger ned". Tror ganske enkelt at det er ASC som ligger ute med kjøpsposter for å 1) "skape et gulv" og inntrykk av etterspørsel og 2) derigjennom holde oppe prisen. Dette er vel så nært manipulasjon en kan komme. Synes at det er mer merkelig at ikke ASC og kundene klarer å plassere postene. Det virker helt håpløst å øse ut aksjer når kjøpersiden er så liten. Synes det er flott at vi kan ha en info. utveksling om fundamentale forhold og ikke bare teknisk analyse og "gjett om børsen skal opp eller ned". Synes at vi her har funnet frem til en: Upopulær, Underanalysert og derfor også Undervurdert aksje. Så spørs det om vi er litt heldige med timingen, dvs. at det kommer et OK bud på selskapet FØR alle andre aksjer korrigerer opp. Mvh,
  8. 21/11-2008 17:25:21: (FAIR) Fairstar Heavy Transport NV - FLAGGMELDING Torghatten Trafikkselskap ASA har i dag kjøpt 1.763.856 aksjer i Fairstar Heavy Transport NV. Aksjene er kjøpt til kurs NOK 3,50 pr aksje. Ny beholdning er 5.826.654 aksjer, dvs. 17,66 % av totalt antall aksjer.Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=223894 Nyheten er levert av OBI.
  9. Sitter og sliter fortsatt tungt i det i PROD... Innsiderne lastet tungt for noen dager og prosent siden... Innlegg av: Gjest (18.11.08 12:38 ), lest 47 ganger Ticker: PROD RE^1: PROD - Worst case scenario Fra Stocktalk: Snakket med IR-kontakt Sven Borre Larsen idag angående opex på de tre FPSO-ene som kommer 1Q 2009 FPSO Cidade de Sao Mateus = 50-55k USD per dag FPSO Azurite = 30k USD per dag FPSO Ningaloo Vision = 50-55k uSD per dag så rundt 140k daglig for de tre båtene Inntektene fra de vil bli ca 570k per dag ekstra EBITDA bidrag neste år:(570-140)*1år = 157 Mill USD Dersom vi legger 3Q08 til grunn vil det si en EBITDA på 300 MUSD neste år Derfor ble jeg PROD aksjonær idag, og jeg har det ikke travelt...:)
  10. Ad Q3 rapporten: http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/FHT+re...08.pdf?id=60737 Likte: At konverteringen av FJELL forventes å bli rimeligere enn FJELL ogt at de holder tidsskjemaet, MEN det skulle bare mangle. At kontraktene ramler inn til OK rater. At kundene til FAIR er solide, og kontraktene har liten risiko for å bli kanselert. Likte ikke: “All costs of converting the Fjord into a self-propelled vessel, including extraordinary payments made to sub-contractors to finish the work have now been paid.” Burde ikke FAIR vente med å betale alt til FJELL er HELT ferdig. Hvilke incentiver har verftet og underleverandørene når dem allerede har fått betalt? “In July, the Fjord mobilised to Korea where the MSF/CM modules were skidded onto the vessel in a complex operation. The operation executed safely and efficiently. In October the Fjord left Korea bound for the Tombua Landana field offshore Angola.” Hvorfor tok turen til Korea og opplastingen så lang tid? “The risks associated with the spot market this summer have further strengthened our belief that operating a two vessel fleet in the spot market is not a sustainable strategy.” Her sier selskapet A, men ikke B. Hva skal selskapet gjøre for å bøte på dette? Ber dem om oppkjøp eller tar dem sikte på å vokse gjennom nye skip og/eller oppkjøp? Hvor skal ev. penga komme fra? Jeg synes at selskapet har klart å skaffe mange og gode kontrakter til tross for at dem bare har to skip. Ledelsen BØR ikke ”baise”, særlig sett i lys av dagens kurs… ”The company anticipates a need for an increase in its shortterm liquidity requirement of USD 7 million in the first quarter 2009, for a period of 6 months.” For litt siden var vel beløpet 6? Mvh,
  11. Ny aksjonærliste: Fairstar Heavy Transport NV 5-11-2008 Largest Shareholders List HOLDING OF SHARES A/C TYPE SURNAME COUNTRY SHARES % TORGHATTEN TRAFIKKSELSKAP AS NORWAY 3,533,798 10.7% NOM CREDIT SUISSE SECURITIES UNITED KINGDOM 2,714,333 8.2% CREDIT SUISSE SECURITIES UNITED KINGDOM 2,289,300 6.9% NOM GOLDMAN SACHS & CO - EQUITY UNITED STATES 2,200,850 6.7% ODIN OFFSHORE NORWAY 1,965,300 6.0% SKAGEN VEKST NORWAY 1,718,200 5.2% NOM FORTIS BANK LUXEMBOURG S.A. LUXEMBOURG 1,659,746 5.0% VERDIPAPIRFOND ODIN MARITIM NORWAY 1,300,000 3.9% NOM DANSKE BANK A/S DENMARK 1,196,100 3.6% NOM SIS SEGAINTERSETTLE AG 25PCT SWITZERLAND 1,193,700 3.6% NOM GOLDMAN SACHS INT. - EQUITY - UNITED KINGDOM 1,009,000 3.1% HIFO INVEST AS NORWAY 970,000 2.9% NOM CITIBANK N.A. HONG KONG 918,890 2.8% NORDEA BANK PLC FINLAND FINLAND 660,800 2.0% CAPRICORN INVESTMENT AS NORWAY 600,000 1.8% OUDE MAAS BEHEER B.V. NETHERLANDS 600,000 1.8% NOM SVENSKA HANDELSBANKEN STOCKHOLM NORWAY 555,154 1.7% NOM UBS AG, LONDON BRANCH UNITED KINGDOM 469,581 1.4% LEKAFERJA AS NORWAY 429,000 1.3% DNB NOR NAVIGATOR NORWAY 424,265 1.3% NOM KAS DEPOSITARY TRUST COMPANY NETHERLANDS 408,465 1.2% DNB NOR SMB NORWAY 353,715 1.1% GMC EIENDOM & FINANS AS NORWAY 300,000 0.9% NOM SEB PRIVATE BANK S.A. LUXEMBOURG LUXEMBOURG 295,100 0.9% PENSJONSKASSEN STATOILHYDRO NORWAY 233,651 0.7% 27,998,948 84.9% Number of share-holders: 278 Number of shares: 32,990,000 100.0%
  12. Hei Ny oppdatert rapport om Fjell-konvertering: http://www.fairstar.com/page.php?idObject=565 Fikk også svar på spørsmål til FAIR: Dem trenger fortsatt "brolånet", enda dem fikk kontrakten med GAZFLOT. FAIR har ikke konvertible lån, og betingelsene er ikke knyttet til aksjekurs: Begge deler er veldig positivt. En omtale av lånene finnes i årsrapporten. Torghatten er ikke innsider, Men Granheim er det. Han er vistnok ikke valgt inn på vegne av Torghatten. Oppfordret dem om å oppdatere aksjonærlista oftere. "I hope You will consider updating the share holder list more often. It might be one of the least costly ways to counter a hostile takeover, as large changes in the shareholder structure will be public." Skulle komme en ny liste i dag. Mvh,
  13. Hei Skjønner ikke hva ASC og deres kunde driver med. Om de skal selge så mange aksjer, ja så skjønner jeg ikke hvorfor dem ikke prøver å plassere disse hos en større aktør, f.eks. en industriell aktør som OHL eller DOCK eller hos Torghatten. Merkelig, meget, meget merkelig. Det er nesten som jeg begynner å tro at ASC og deres kunde har en annen agenda. Jeg er usikker på hvilke vilkår det er knyttet til lånet på 105 mill. US $? til FAIR. Dersom det er knyttet krav til egenkapitalen i FAIR, ja så kan det tenkes at ASC og deres kunde ønsker å PRESSE ned kursen slik at vilkårene brytes. Det kan igjen fremtvinge emisjon og/eller konvertering av lån til aksjer til absurd lave kurser. Er det noen som kjenner til ev. vilkår for lånet? Stiller stort spørsmål ved hvorfor Torghatten IKKE er nødt til melde handler, når dem har en mann i styret. Det lukter... OSE bør ev. se på dette. Mvh,
  14. Hei Noen punkter: 1) Hvordan har PROD klart å tape over 60 mill. kr. på valutaderivater, har dem spekulert?: "Other financial items of USD -10.0 million (USD 1.9 million) largely relates to unrealised losses on foreign currency derivatives used to hedge future cash flows."? Jeg trodde US$ hadde styrket seg, og at det burde være positivt for PROD. Noen som så presentasjonen og fikk med seg en forklaring? 2) Ut i fra aksjonæroverskriften på side 8 i presentasjonen har BWO KUN 25 pst. For litt tid siden flagget BWO i underkant av 30 pst. Samtidig ser en at CARNEGIE ASA er oppført med 4,4 pst av aksjene. Hvordan henger dette sammen? 3) Ble det sagt noe om strategiske grep på Q3? Skulle gjerne sett at PROD innledet samtaler med andre, for å hindre at BWO alene lister seg inn kjøkkenveien. Slik jeg ser det, bør PROD gå i forhandlinger også med andre, f.eks. FOP. 4) Legg merke til at CARNEGIE ASA var på STORKJØPERN i dag. Handler dem enda mer for BWO? I så fall er BWO snart pliktig til å legge inn bud. Mvh og på fohånd takk for svar,
  15. Hei Dem har sagt at Fjell skal døpes i desember, men det har kanskje ikke noe med fredigstillelse å gjøre. Merkelig at Torghatten i så fall ikke er insidere, slik praktiseres det vel i andre selskaper. Kanskje på tide å sende en e-post til FAIR og høre om dette. Mvh,
×
×
  • Create New...