Jump to content

Episode 266 - Torsdag 14.04.05 12


Ymesson

Recommended Posts

Jeg tror dere bør forvente at Tomra kan gå ett stykke ned før Tirsdag og Q1. Selv om firmaet på sikt har potensiale så er det naturlig at markedet(som ikke ser lenger enn høna) vil selge en aksje som er priset til 5 milliarder og vil mulig levere ett pre-tax resultat på 16 mill i Q1. Tror ikke den oppfatning om at Tomra faktisk så og si alltid skuffer på sine kvartal(siste 4år), vil bidra til å dra det hele i positiv retning.

 

På sikt er dette en kjøpsanledning i mine øyne. Så får man utbytte også på veien..

 

Hm.... Høres positivt ut ja.

Har kvittet meg med BLO (tjente 40 øre aksjen)....

Når bør jeg slå til?

Mandag?

 

EDIT: he he... da satser vi på Mandag..... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Det var vel ikke du som fikk de to postene i IMAREX til 95,50 Gjesp? :blink:

Nei, hadde ingen ordre inne dessverre. Kom meg inn rett i underkant av 100.

 

B)

 

He he, det samme gjorde jeg og tok en lang italiensk lunsj. Så var det jo hyggelig å komme tilbake og se at rekylen kanskje ser ut til å ha kommet med volum. :)

Link to comment
Share on other sites

Signaturen fant på ST:

 

Det går nå rykter om at transeocean har lagt inn bud på ocr .Dette ryktet kommer fra seriøse personer men selv de kan bli lurt.

Jeg velger å tro på ryktene og laster opp med alt av ledige midler.

Så få vi se hva som skjer.

 

Endre Det har i mange å gått rykter om sinvest/ocr og de har aldri stemt (vi har blitt skuffet hver gang).Men denne gangen tror jeg markedet blir tatt på senga når børspausen kommer.

Hadde ryktet stemt hadde vel kursen gått men tiden vil vise.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemelding

26 er jo ikke jordas undergang selv om jeg heller tror på 29 :D

 

Venter til mandag og ser

 

Lykke til med dine kjøp idag !

tandy.. d er umulig å si. Jeg ville kanskje ventet til mandag. jeg kjøpte mer i dag, men fordi gidder ikke bruke tid på å vente(og var ikke de største summene). Skulle ikke forundre meg om den står rundt 26 tallet på mandag ettermiddag hvis ikke det kommer avklaring på sikkerhetsmerking i morgen. Det ligger ann til å bli det svakeste kvartalet Tomra har levert på mange mange år! Tviler på at det kan gå helt upåaktet hen. Men rekordutbytte trekker nok opp.

 

Spør Vegard, han er dyktig teknisk.

Link to comment
Share on other sites

NOI opp 10% til 2,85. Nevnte for noen dager siden at NOI gransking kunne føre til kurshopp. Dersom bytteforholdet blir endret ser jeg en stor oppside i NOI. 50$ fatet og 8000 fat i mnd'en varmer i bunnlinjen ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei Pantera!

Jeg har ikke fått hengt meg på idag....har vært borte mesteparten av dagen. Men jeg tror CNR vil fortsette nedover litt til før den tar av.....så får vi se!

 

(men må jo innrømme at jeg ville så gjerne ha fått den for rundt 7,50 - 7,60 :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Tandy

 

jeg skal helst ikke skrive her lenger. Men hvis du ser, så har volumet vært veldig lave siste dagene. Fall på så lave volumer er ett styrke tegn. Q1 kan jo overraske positivt, men det spørs.. Veldig positive tall blir det neppe, ellers skulle vi hatt ett resultatvarsel nå..

 

Hade

Link to comment
Share on other sites

Hei Pantera!

Jeg har ikke fått hengt meg på idag....har vært borte mesteparten av dagen. Men jeg tror CNR vil fortsette nedover litt til før den tar av.....så får vi se!

 

(men må jo innrømme at jeg ville så gjerne ha fått den for rundt 7,50 - 7,60  :blink: )

 

Ser ut som du får rett vedr CNR og videre fall. Er nå sist omsatt i USA på 1.15

Ned 4.17%. Dette ser ikke bra ut.

 

Ellers så er jeg ute av short IGE. Fikk ca 3 øre i gevinst. Den aksjen kan gå begge veier i morgen, og jeg liker å sove godt om natta. :blink:

 

Gå den over 1,- igjen, så prøve jeg meg igjen på en short.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...