Jump to content

Episode 268 - Mandag 18.04.05


Pantera

Recommended Posts

Våger meg utpå med noen betraktniner...

 

Man kan vel kanskje snu litt på det mange har sagt - og si at dagens korreksjon kanskje er rasjonell mens oppgangen vi har opplevd i noen grad er irrasjonell. Min oppfattning er at mange aksjer har vært (og er) priset for resultater/prestasjoner som ikke kommer til å innfris.

 

Jeg tror uansett vi kan konkludere med at bullmarkedet slik vi har kjent det de siste månedene er over - dette bullmarkedet har hatt "ukens" case, som oftest med 100% avkastning på kort tid. Ofte bittesmå selskaper med skyhøye ambisjoner.

 

Men mange selskaper som blir med i dagens dragsug har hatt en fortjent oppgang, disse kommer tilbake - det gjelder bare å vite hvem det er... Hvem jeg tror det er holder jeg for meg selv, Traders Pit er ikke 100% friskmeldt i mine øyne. Dessuten - who cares what I think :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Kris

I prinsippet skal vi ned til 24 på onsdag hvis dette holder til da...

Det der med notering eks utbytte vet du .

 

Pantera snakket vel noe om en short idag tror jeg .

Shortet du TOM idag Pantera ?

Link to comment
Share on other sites

Da gikk det greit da Northern Lights. Bra at du ventet til Mandag med å kjøpe...!! Kjøp Tom nå!! Du kan kanskje få den noen kroner billigere til, men thats it, så er det bunn. Om det er verdt risikoen for at den stiger igjen synes ikkeg jeg.. Gratulerer!

Link to comment
Share on other sites

Det er iallefall en aksje jeg er glad jeg ikke sitter i nå.

 

Ementor i mulig brudd med bankene

 

Mandag 18. april 2005 kl. 13:11

Skrevet av: Inge Berge - iMarkedet

IT-selskapet Ementors nye resultatvarsel kan medføre at det er brudd i selskapets lånebetingelser med bankforbindelsen DnB Nor. Ementors kommunikasjonsdirektør Karine Mathiesen (bilde) vil ikke snakke om dette.

Link to comment
Share on other sites

utybytte er skattefritt, det er IKKE gevinst. Derfor bør man kjøpe før utbytte hvis man skal sitte over 31.12 slik at man får riskbeløpet. Regner med northen lights skal sitte.. Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe TOM per dagens kurs. Perfekt inngang!

 

Forøvrig, DnB anbefaller kjøpt føre Q'et, dog siste de gjorde det så fikk de hvertfall ikke rett!

 

TA på hovedindex'n er vel ikke helt god nå.

 

Vi trenger ett par slike dager, synd at flere tradere her trolig taper stort, men det vekker tanken om at aksjemarkedet utgjør generelt stor risiko i forhold til all annen sparing. Etter 2 år med oppgang er det folk som glemmer dette..

 

Lykke til igjen! Leit for de som tar tapet i dag.

Link to comment
Share on other sites

Pantera snakket vel noe om en short idag tror jeg .

Shortet du TOM idag Pantera ?

 

Nei tandy. TOM har falt bra mye til at jeg tør å sitte med short TOM . Jeg må jo dekke inn utbyttet hvis jeg sitter inne med short TOM til ove den 20. Jeg holder meg unna. Hadde det ikke vært for størrelsen på utbytte så hadde jeg vel vert inne.

 

Jeg vurdere heller opsjoner i TOM, hvis jeg får tak i nok opsjoner da. Norge er jo ikke verden beste marked for opsjoner da.

 

Uansett hva slags aksjer dette gjelder, så er dagen i dag ikke en slik dag man bør få panikk.

 

Her er det om å gjøre å holde roen. Vente på en mulighet til å få billig inngang når markedet har korrigert ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Northern sitter ja...... :)

TOM er jo i % ikke ille da.....

 

Skal som du sier sitte over til 2006 uansett...

 

Tror faktisk TOM er en av de som kan klare en generell nedgang greit.... :blink:

Spennende dag i morgen også......

 

Men nå er jeg farlig nær inngangsverdien......... :huh:

Link to comment
Share on other sites

OTRUM også blodig ned. Dette er enn trygg aksje, men lite volum og den følger it indexen litt for tett... Ned 10%.. absolutt også verdt en tanke..

 

Northen, du må laste opp nå i TOM!!!! Skulle gjerne gjort det selv, men har ikke mer penger, og jeg låner ikke for å kjøpe.

 

I værstefall går den ned i 23kr kanskje, men den risikoen er liten, oppsiden er mye større... Så får du utbytte også. Siden det er så stort, så er det en hyggelig måte å vekte seg ned på børsen på...

 

Hade

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra HO:

 

Det som er symptomatisk er når 3 meglere ringer og roper "SELG!!!" øret på deg før du får noen forklaring. Hadde det vært en atombombe i sentrale N.Y. som var argumentet hadde jeg nok vært enig. Men telefonene jeg foreløpig har fått har innhold sånn omtrent som følger.

 

- "Vi bryter igjennom bunnen av trendkanalen på OSE"

Javel, hvorfor det?

- "Oljeprisen stuper!!!!"

Er ikke den sånn rundt 50 dollar?

- "OPEC har sagt de skal øke produksjonen"

Kjører ikke de det remmer og tøy skal holde da fra før av? Sannsynligvis mer enn brønnene kan tåle i forhold til maksimal utnyttelse av reservoarene?

- "Vekstanslagene i forbruket i Asia er tatt ned!"

Forteller du meg at når kineserne nå revurderer å kjøpe flere sykler, og til tross for bedre økonomi ønsker å bruke dem og apostlenes hester på vei til jobb?

-"Ehh... nei"

Når skal du si noe om utsiktene i et av selskapene jeg har aksjer i?

- "Du kommer altså ikke til å selge i dag?"

Nei!

- " Ok jeg får inn en telefon her...."

 

Med hilsen

Bob the Builder

 

TradeGood er du der?

 

 

 

bobtbuilder2000@yahoo.no

Link to comment
Share on other sites

ER NL ute ?

OTRUM også blodig ned. Dette er enn trygg aksje, men lite volum og den følger it indexen litt for tett... Ned 10%.. absolutt også verdt en tanke..

 

Northen,  du må laste opp nå i TOM!!!! Skulle gjerne gjort det selv, men har ikke mer penger, og jeg låner ikke for å kjøpe.

 

I værstefall går den ned i 23kr kanskje, men den risikoen er liten, oppsiden er mye større... Så får du utbytte også. Siden det er så stort, så er det en hyggelig måte å vekte seg ned på børsen på...

 

Hade

Link to comment
Share on other sites

Orion sender SMS og selger selv?

 

De største kundene visste vel om SMS-en for noen timer siden og kjøpte TOM opp til 26,50, da SMS-en kom. Så kommer de seg ut med 1 kr i gevinst mens suckerne kjøper.

 

Skulle jeg tippe, er de vel på vei inn igjen ved en eventuell dipp.

 

Ellers har NAS100-indeksen vært oppe på 1392 på det laveste idag like før åpning. Er nå på 1408 og stigende, foreløpig topp 1411.

 

Det er dette som sørget for at OSE snudde.

 

 

TOM 27,00 :)

Link to comment
Share on other sites

Så rett så rett tandy:

Betalt Kjøpere Selgere Antall Tid

26.90 ORS Nordnet 2200 14:27:20

26.90 ORS Nordnet 4000 14:27:20

26.90 ORS Lehman 200 14:27:20

26.90 ORS Nordnet 1000 14:27:20

26.90 ORS Nordnet 5000 14:26:45

 

Hvorfor anbefaler de TOM nå ?

Link to comment
Share on other sites

For the record:

 

Orion - sms varsling kl. 14.07.40

 

Vi tar gevinst på short-posisjonen i FRO (286,00),

og satser heller på TOM (26,60) hvor det kan være

en god kjøpsdag i dag.

Aksjen tas inn i modellporteføljen.

 

Avsender: Orion

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...