Jump to content

Episode 269 - Tirsdag 19.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Helt utrolig at så mange til enhver pris skal selge Tomra. Det å skulle kjøpe Statoil og NHY på toppnoteringer mens oljen er på ATH er liksom helt greit(nedsiden er ikke ubetydelig her. Jo høyere oljepris, jo mindre etterspørsel). Men det å kjøpe ett firma som ligger på ATL selv med gjentatte kjøpsanbefallninger, penger på bok, og ett stort marked foran seg hvor hvertfall ett er bankers(Tyskland) er over min fatteevne.

 

Markedet er fullstendig latterlig. Selv med ett par kroner ytterligere nedside skulle alt skjære seg, så er oppsiden vesentlig større. Jeg er mildt sagt sjokkert. Stakkars tapere som selger nå, vent til jul og se!

 

Er frustrerende at jeg selv ikke har mer penger.. virkelig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke noe på at folk selger seg ut av Tomra da resultatene for Q1 offentliggjøres i ettermiddag. Det har vist seg gang på gang at Tomra skuffer ved fremleggelser. Hvorfor da utfordre skjebnen ?

 

Markedet reagerer helt normalt på Tomra på en dag som idag.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er at den har reagert ned siden midten av mars. Det at den skal korrigere ned ytterligere 3-4-5% 2-3dager før resultatfremleggelsen er som sagt, naturlig, men ikke mindre "latterlig".

 

Pluss201, du trenger ikke være arrogant og spydig selv om det er ditt sanne jeg. Jeg tror virkelig hvis du sitter til jul 2006, så vil du få full utelling for Tyskland, japan og trolig england.

 

Vi vil være høyere til jul 05 enn per i dag uansett. Alt annet er relativt høyt priset. Er et safe't bett.

Link to comment
Share on other sites

Nei det stemmer ikke NLights.. Flere som vil ut enn som vil ha aksjen til en gitt pris. DERFOR faller kursen sakte men sikkert..:D

 

Men ja, er jo enig i Teknikern's klarsynthet om at det er alltid en kjøper og selger for å utgjøre ett salg.

 

Orion forventer forøvrig ett voldsomt Q1. Slår det til er det party stemning. Derimot har de bommet kraftig før, men de er fortsatt beste analysehuset i norge i sin helhet. Som de også nevner, fallet fra 30 har vært på lavt volum siste måned. Korrigering opp på høyt volum kan bli bra..

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg nok en gang aksjonær i KVI.  :) .

 

Syntes den virket litt billig nå,.... tiden vil vise?

37214[/snapback]

 

Velkommen inn i varmen Lappen :)

Jeg synes og den er billig. Hadde jeg hatt mer midler tilgjengelig hadde fylt på.

 

Uansett et bedre valg enn TOM :P

Link to comment
Share on other sites

Hei Vidar,...

 

Har fulgt med Røkke ganske lenge nå,... mye tjent med det. <_ .>

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke at den fallt av straks jeg tok noen lodd på nytt?

Link to comment
Share on other sites

Syns vi bør få tilgivelse for litt TOMprat på pitten i dag, siden det er presentasjon i ettermiddag... :blink:

 

Link til WebCast av presentasjonen (16:15)

 

Ser forøvrig at CA fremdeles har Tomra aksjer å selge.

 

-----

 

Kværner er spenstig Laphroaig - foreløpig er det vel litt usikkert hvordan oppkapitaliseringen av ASC skal foregå. Skal KVI emittere selv eller etablerer de ett eget selskap først som så skal emittere? Kapitalbehover er vel ikke allverden i utgangnspunktet men vil påbeløpe til 1 mrd. dollar i perioden frem til 2008. Mesteparten av dette blir nok lån...

Link to comment
Share on other sites

Tomra

Tar man en liten historisk øvelse og ser hvordan aksjekursen har beveget seg i etterkant av resultatfremleggelse, er det ikke rart at det er mange som selger seg ut.

 

Vi husker sist hvordan enkelte her på forumet var helt perplekse etter at Pantera fortalte at hun kom til å shorte Tomra.

 

I og med at jeg blir sittende med min posisjon i Tomra, tror jeg at resultatet av fremleggelsen kommer til å være mer positivt enn negativt. Krysser fingrene for at det blir slik.

 

Har vurdert noen salgsopsjoner for å sikre meg, men...guidingen fra forrige kvartal skulle ha fjernet det meste av risikoen i aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Basura

 

Nå må du slappe av.

 

Firmaet har ikke utgitt noe ytterligere PW. Selskapet skal ikke ned i 20kr, og da gis en PE på 15 med så sterke utsikter. Det å skulle kjøpe salgsopsjoner for å sikre seg på dagens nivå blir bare tull. Hvor stor tror du nedisden kan være? Svært liten.. Muligens en dipp etter kvartalet i morgen i "panikk" skulle Tomra stelle i stand ett nytt helvete, men det vil fort ta seg opp mot Q2 og sikkerhetsmerking(særlig hvis de velger systemet hvor Tomra er partner).

 

Hadde kursen vært i 35 så hadde jeg skjønt synet ditt.. Men det blir nå opp til deg:)

Link to comment
Share on other sites

Kris

Spiller ikke så stor rolle om det blir en annen type sikkerhetsmerking

Tomra tilpasser seg uansett akkurat som Clearing husene gjør det samme

Basura

 

Nå må du slappe av.

 

Firmaet har ikke utgitt noe ytterligere PW. Selskapet skal ikke ned i 20kr, og da gis en PE på 15 med så sterke utsikter. Det å skulle kjøpe salgsopsjoner for å sikre seg på dagens nivå blir bare tull. Hvor stor tror du nedisden kan være? Svært liten.. Muligens en dipp etter kvartalet i morgen i "panikk" skulle Tomra stelle i stand ett nytt helvete, men det vil fort ta seg opp mot Q2 og sikkerhetsmerking(særlig hvis de velger systemet hvor Tomra er partner).

 

Hadde kursen vært i 35 så hadde jeg skjønt synet ditt.. Men det blir nå opp til deg:)

37223[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Hei Pirelli,.. ad KVI.

 

Røkke er jo en luring, og regelen er vel snarere at hans kromspring er langt fra hva analytikere og markedet tror og tenker.

 

Derfor satser jeg på at han har noe smart på gang med KVI, noe lønnsomt forhåpentligvis.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje dere litt mer drevne aksjespekulanter kan svare meg på dette ? :-)

Hvis en handler tomra aksjer nå, og evt. selger i morgen. Vil en da få utbytte.

Er det slik at dette blir skattefritt og i og med at aksjen normalt vil falle tilsvarende får en da skrevet av "tapet" på skatten. Høres jo nesten for godt ut til å være sant.

 

Takker

 

edit: uups, beklager. ser at jeg skrev den på feil plass, var tiltenkt pit'en

Link to comment
Share on other sites

Kanskje dere litt mer drevne aksjespekulanter kan svare meg på dette ? :-)

Hvis en handler tomra aksjer nå, og evt. selger i morgen. Vil en da få utbytte.

Er det slik at dette blir skattefritt og i og med at aksjen normalt vil falle tilsvarende får en da skrevet av "tapet" på skatten. Høres jo nesten for godt ut til å være sant.

 

Takker

 

edit: uups, beklager. ser at jeg skrev den på feil plass, var tiltenkt pit'en

37226[/snapback]

 

Flyttet.. :)

Link to comment
Share on other sites

Nedturen for International Gold Exploration (IGE) har blitt større i løpet av ettermiddagen. Aksjen er sist omsatt for 86 øre, ned 14,9 prosent.

Ifølge innkallingen til den ordinære generalforsamlingen i selskapet ber styret om en større emisjonsfullmakt.

 

- Etter at vi nylig endret strategien vil det ta tid frem til vi kan vise en positiv kontantstrøm. Det er derfor nødvendig å hente penger til prospekteringen, sier konsernsjef Michael Nilsson i IGE til iMarkedet.no

 

Det er omsatt IGE-aksjer for 67 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...