Jump to content

Episode 269 - Tirsdag 19.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

. (01.01-31.03)

. 2005 2004 Ventet

Driftsinntekter 599,2 592,8 629

Tilvirkningskost 384,4 371,4

Avskrivninger 15,8 16,2

DEKNINGSBIDRAG 199,0 205,2

 

Driftskostnader 168,3 145,0

Avskrivninger 20,5 18,0

 

DRIFTSRESULTAT 10,2 42,2 21

 

Netto finans 3,3 5,4

 

RESULTAT FØR SKATT 13,5 47,6 24

 

Tap Tomra Systems Oy 0,0 0,0

Income related to WMG 0,0 0,0

Skattekostnad 4,6 13,7

 

NETTORES. 8,9 33,9 14

 

Minoritetsint. -1,4 -2,3

EPS 0,04 0,18 0,08

Link to comment
Share on other sites

Med det ELENDIGE resultatet, at aksjen går ex. utbytte på kr. 1,80, den store negative effekten en slik skuffelse alltid har samt den elendige fremførelsen fra den nye Adm.Dir så tror jeg at du kan plukke opp denne aksjen imorgen til under kr. 20.-.

 

Som sagt tidligere - det er aldri lurt å sitte med Tomra ved fremleggelse av resultater. De skuffer alltid også idag !

Link to comment
Share on other sites

Amund Skarholt er enda mer depressiv å høre på enn Thorsen, det er ett utsagn som henger igjen i luften pr. nå...

 

"I should be careful to say..."

 

Nå sa han nettopp "Please don't ask about the future"

 

:huh: Vel, min investering i Tomra vil nok befinne seg i ørkenen en god stund ennå.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli

 

Er dette virkelig mulig? Dette her var helt ekstremt. Orion tar den vel ut av porteføljen i morgne, og det vil komme nye salgsanbefallningenr...

 

Skal vi bare ta gevinsten/tapet og stikke med utbytte? Hadde det bare vært noe som var positivt, de sier jo ingenting. Alt er jo bare dritt og depressivt.

 

 

Nå ble det forøvrig nevnt at Tomra mener at de nye "lovene" for pant i usa stater har tendens til å bli nedstemt til slutt...

Link to comment
Share on other sites

Resultatet tror jeg vi bare skal legge bak oss !

Legg merke til uttalelsene om at Tomra forhandler om flere ordre i Tyskland men ikke vil gå ut med noen tidfesting av disse før de har signert kontrakter.

Altså er det ting på gang i Tyskland

 

Ingen markedsandeler tapt i det tradisjonelle RVM markedet er jo også bra

Tomra vil også fremover være mer opptatt av fortjeneste enn markedsandeler.

Det er jo også et tegn på at man nå tenker annerledes....

 

Det snakkes også om økt fortjeneste fremover ,

 

kostnadskutt ?

 

Dette kan Skarholt !

Link to comment
Share on other sites

Kris_

 

Min plan er uforandret, jeg blir sittende langsiktig med mine Tomra aksjer. Jeg finner liten grunn til å skrike og skråle om Q1 tallene - presentasjonen derimot kunne vært mye bedre. Witte og de andre klarer seg veldig bra - og snakker godt engelsk. Skarholt har jeg fått ett dårlig førsteinntrykk av.

 

Jeg har timet min inntreden i Tomra dårlig, og må betale for det - jeg har likevel troen på markedet og selskapet i fremtiden.

 

Dersom aksjen gruses i morgen skal jeg veksle inn puttene jeg var så feig å kjøpe på fredag... :D

Link to comment
Share on other sites

Vel, mange som skal ut på børsstart i morgen. Det kan vel ikke bli stort værre? Eneste som kan dra lasset her på kort sikt er at Tyskaldn kommer fort som svint.

 

Det er helt rått... Det kom ikke EN positiv nyhet ut av den planlagte presentasjonen i dag. Ikke EN;

 

Tomra bunner vel i 20kr etter utbyttte... At den skulle gå fra 200 til 20 med omtrent samme omsetning er ikke værst.

 

NL men skal vi bare stikke da? Legge aksjer på hylla for en stund.

Link to comment
Share on other sites

Her var hylekoret i gang?

Ja ja jeg eslakter det ikke så mye, og Kris

CEO sier nå også at "it will not happen that Tomra will get 60-70% in germany"

Dette sa han ikke, han sa at marginene ville ligge så høyt
Link to comment
Share on other sites

Her tror jeg jeg skal bruke 3 dagers regelen. Legger inn ordre på 20kr ;)

i Q4 rapporten var det allerede rapportert en profit warning. At hausse gjengen her på forumet likevel ble sittende, er for meg en gåte. Godt at dere får igjen 28% av tapet på skatten <_>

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...