Jump to content

Innovasjon Invest AS


Recommended Posts

Innovasjon Invest AS

 

Innovasjon Invest tilbyr privatpersoner og firmaer en mulighet til å investere samlet i Norsk næringsliv og å hjelpe til med å utvikle profitable norske forretninger. Ved å investere i Innovasjon Innvest blir du medeier i selskapet og vil være berettiget på årlige utbytter fra Innovasjon Invest sine investeringer i blant annet Norsk gründervirksomhet.

 

Innovasjon Invest AS er et venture selskap og er helt i startfasen noe som innebærer en klar form for risiko, men da også en mulighet for høy avkastning på pengene dine.

 

Utfyllende info om selskapet finnes på:

 

http://innovasjoninvest.no/index.php?ref=171

Link to comment
Share on other sites

Heisan Innovasjon Invest AS jo....

 

En kompis hadde kjøpt aksjer i dette selskapet, noe skurret for meg når jeg hørte hva han sa om det. Så jeg har brukt litt tid å sjekket litt opp omkring det.

 

 

Selskapet tilbyr såkalte "B- aksjer" som du kan kjøpe, og som blir invistert i forskjellige "selskaper". Du kan også anbefale disse "aksjene" til andre via en link med din ID og du får 15% av innskutt beløp tror jeg det var. Og det som det ser ut til at de har invistert i er såkalte Affiliate Program/selskap. og hvem tror det er som eier fleste av disse sidenen/selskapene ?? nettopp samme eier og eiere går igjen.

 

 

Jeg må påpeke at jeg selvfølgelig kan ta feil og dette er et seriøst selskap!

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

 

Det vet jeg ikke, men en ting er sikkert at undertegnede ikke kommer til å kjøpe seg inn!

 

Jeg håper selvfølgelig at du/dere som har satset på dem tjener noen kroner. Etter det min kompis fortalte så var kursen nå i 5 kr. og de kunne i følge han garantere at kursen sto i 60 i løpet av 2006. En verdistigning på ufattelige 1200% på et års tid. (Jeg ville blitt meget skeptisk til en slik garanti)......

 

 

 

Men lykke til

Link to comment
Share on other sites

Ingen garanti for at kursen skal stå i 60, men det er målet.

 

På venture markedet er ikke en slik stigning utenkelig eller unormalt. Har vært borti flere selskaper som har gått 1000%..

 

Jeg har i hvert fall trua på dette selskapet.

 

Vinkelanke.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei alle brukere av aksjeforumet. Mitt navn er Sindre C. Pedersen og jeg er Daglig leder i Innovasjon Invest AS. Vi søker med jevne mellomrom etter artikler om oss på nettet for å passe på at ingen sprer feilaktige opplysninger om oss. Først nå kom jeg over denne tråden og selv om det er lenge siden den ble postet så svarer jeg for å oppklare en feil.

 

Når det gjelder vårt interne kursmål på 60 kroner så gjelder dette fortsatt men dette er langt fra noen garanti. Dette er et mål for vår del, et mål vi tror kan være oppnåelig og et mål vi jobber for å oppnå. Vi er nå flere skritt nærmere en eventuell notering hos et meglerhus og har god tro på at aksjene vil bli omsettelige i 2006. En investering i Innovasjon Invest AS er en langtidsinvestering og en investering i gründerutvikling i Norge. Vårt mål er å bli et markant og stort investerings/ventureselskap med fokus på kommersielle gründerideer.

 

Håper dette var oppklarende. Registrer dere gjerne da våre registrerte har førsterett på aksjer som legges ut i emisjoner. Det vil trolig bli en ny emisjon på nyåret men foreløbig er det stengt.

 

God jul til alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med 'venture' virksomheter som dette er at det er vanskelig å vite om det er spøk eller alvor. T5PC var også ett slags venture selskap som lovte gull å grønne skoger, Innovasjon Invest er bygget opp omtrent på samme lest som T5PC.

 

Jeg tok likevel en titt på hjemmesidene til Innovasjon Invest, og savner i første rekke en portefølje - hva er det Innovasjon Invest har investert i så langt?

Link to comment
Share on other sites

Du må forklare litt mer rundt hva selskapet har investert dersom du kommer innom igjen Sindre.

 

Innovasjon Norge eier 10,8% av ConsultShop AS, ett selskap som ser ut til å være en slags markedsplass for konsultentjenester - både søkere etter og tilbydere. Ikke en ueffen tanke det kanskje, man kan jo tenke på det som en slags børs.

 

Selskapet hadde 400.000 kroner i innskutt aksjekapital pr. 31.12.2004 og inntektene i 2004 er oppgitt til 315.000, selskapet tapte 11.000 kroner i 2004. Egenkapitalen i selskapet er tapt (285.000 i tap i 2003), så dersom de har drevet videre i 2005 må selskapet ha blitt tilført penger - eller selvsagt - begynt å tjene penger. All mulig grunn til å glede seg til å se 2005 tallene med andre ord.

 

Det begynner virkelig å bli morsomt når man sjekker eierstrukturen i ConsultShop AS:

JEESS AS - 78,10%

GLENN ARNE HANSEN - 11,30%

INNOVASJON INVEST AS - 10,60%

 

Altså er selskapts hovedaksjonær JESS AS med 78.1%, bak JESS AS står Jostein Skare (styreformann i Innovasjon Invest AS) med 100% av aksjene.

 

Dette lover desverre ikke bra, mitt råd: Gjør grundig research før du putter penger i lommene på Jostein Skare og Co - her lukter det ugler i mosen...

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å gjøre research, og verktøyene som er tilgjenglig på internett blir stadig bedre - slik at det nå er lett å danne seg ett bilde av virksomheter og personene rundt raskt, enkelt og helt gratis.

 

Selskapet Innovasjon Invest er det ikke så mye å finne ut om, fordi det er såpass nyetablert at det ikke ble levert noe årsregnskap for 2004 (etablert 14.11.2004), så det finnes ikke noen nøkkeltall i brønnøysundregisterne ennå. Det eneste som er registrert er styrets sammensetning.

 

Så da tar jeg for meg grunder og styreformann i Innovasjon Invest, Jostein Skare, dette skrives på hjemmesidene:

 

Jostein Skare er initiativtaker til Innovasjon Invest AS. Som erfaren gründer og tidligere deltager i et "dot.com" selskap vet han verdien av verdiskapning i selskaper. Frustrasjonen over de statlige støtteordningene for nyetablerere har gjort at Jostein i lengre tid har ønsket å realisere et prosjekt som skal legge bedre til rette for gründervirksomheten i Norge for de mindre aktørene. Nå har han realisert sin plan og resultatet er Innovasjon Invest AS.

 

Jostein Skare ser ut til å ha gjort en karriere, først i Thorn Norge, og siden i Thorn Lightning. Siden han sluttet i 2000 har han satset på egne prosjekter. ConsultShop (beskrevet i forrige innlegg) var først ut, senere Cintim (nå avviklet). Han har også vært styreleder i Eliassen ANS, men har fratrådt vervet nå - uvisst av hvilken årsak.

 

I CV'en oppgis det at Jostein Skare er: "En erfaren gründer og tidligere deltager i et "dot.com" selskap vet han verdien av verdiskapning i selskaper." Dette må være Wireless Future AS, et selskap Jostein eier 6,2% av fremdeles. Selskapet har ikke levert årsregnskap for 2004, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på at egenkapitalen var -37.000 i 2003 regnskapene - etter noen forferdelig dårlige år. Siste kunngjøring i forbindelse med Wireless Future fra brønnøysund : 13.10.2005: Revisor Fradtrådt. Dette selskapet blir tvagsoppløst innen kort tid, det er jeg helt sikker på.

 

Jostein Skare's engasjementer har altså tapt egenkapital, er oppløst eller på vei til å bli det. Derom den erfaringen anses som vesentlig for å gjøre suksess i venture markedet er det bare å bestille aksjer i neste emisjon i Innovasjon Invest AS. Jeg ville ikke gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Hei, mottok din Pm her og skal ta meg tid til å svare på dette. Håper du slår på tråden til meg på 40239906 så kan vi ta en prat. Da vil du nok få raskere svar på alle dine spørsmål.

 

Uansett, Consultshop er et selskap som II har fått eierandeler i da vi bruker selskapet for å oppnå fordeler til våre prosjekter. Consultshop har også vært svært nyttig å ha for å få leie/leasing kontrakter for II i oppstartsfasen. II har ikke betalt noe for eierandelene da som du påpeker Jostein Skare eier selskapet. Kan også fortelle at Consultshop har en meget bra forretningside og programvare vedrørende kjøp og salg av tjenester. Denne softwaren vil bli videreutviklet til nye prosjekter. Dette utdyper jeg ikke nærmere.

 

Innovasjon Invest AS er et åpent selskap, alle aksjonærer får fast informasjon og selskapet utvikles kontinuelig for å bli et mest mulig stabilt og stort selskap. II har allerede flere store avtaler med finansielle aktører som står klar til å gå inn med kapital til selskaper/gründere vi anbefaler. II har også mye annet positivt på dagsordenen og selv om det har tatt tid så er nå selskapet virkelig på fart oppover.

 

Det er opp til hver enkelt om de ønsker å være med på utviklingen. Ønsker du å være kritisk og ikke delta så er det ditt valg. Jeg håper derimot at du kontakter meg om du skulle ha spørsmål så du får svar på det du lurer på fremfor å synse på forum. Vår informasjonslinje går ned til våre aksjonærer og de blir oppdatert på fremgangen i selskapet, skulle eksterne personer også ønske informasjon så er det bare å ringe så det skulle ikke være noe problem.

 

Ønsker deg en riktig god jul og tar gjerne imot e-post eller telefon med dine spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

 

Hensikten med en åpen dialog i ett forum er å dele research og meninger i en debatt hvor flere deltar med synspunkter. Så jeg vil foretrekke å fortsette her, selv om jeg skjønner at du ikke er intressert i å fortsette en detaljdebatt om innholdet i II.

 

Jeg er forsiktig når det gjelder investeringer, og liker å gjøre grundig research. Hva en styrerepresentant, eller annen representant for selskapet forteller meg direkte er mindre intressant - spesiellt selskaper som ber om penger av investorer.

 

Uansett velger jeg å tro at dere mener det dere sier, og er en gjeng visjonsfulle ildsjeler med over gjennomsnittet mulighet for å lykkes med såkornprosjekter.

 

Ett par spørsmål håper jeg du kan svare på her:

 

1) Hvorfor er ikke emisjonene fra juni og november registrert i Brønnøysund? Er det salg av aksjer, eller emisjon dere gjør?

 

2) Windi, bensin og dieselpillen er ikke skilt ut i egne selskaper - inngår de i Innovasjon Invest AS?

Link to comment
Share on other sites

1) Hvorfor er ikke emisjonene fra juni og november registrert i Brønnøysund? Er det salg av aksjer, eller emisjon dere gjør? Emisjonene er innregistrert samlet nå for ikke så lenge siden og vil trolig være oppdatert over nyttår. Aksjekapitalen i selskapet blir nå oppjustert til ca 1,4 millioner kroner. Noe som igjen har gjort at selskapet har fått en meget god avtale til finansiering av div prosjekter som II har på hånden.

 

2) Windi, bensin og dieselpillen er ikke skilt ut i egne selskaper - inngår de i Innovasjon Invest AS?

 

Windi og Bensinpillen.no er de to prosjektene som det er satset på fra grunn av. Dette er selskaper som nå er på full fart oppover og som ser ut til å tjene gode penger i 2006. Windi driftes i dag i Consultshop AS og vil bli skilt ut som eget AS over nyttår, og Bensinpillen.no drives direkte i II og vil skilles ut som eget AS så snart som mulig. II kommer også i fremtiden til å ta enkelte selskaper inn under egen administrasjon før selskapet skilles ut i eget AS. Dette kan ofte være fornuftig for å sørge for at selskapet får den starthjelpen den trenger.

 

Til info: Det er flott at dere diskuterer II og andre selskaper her da det vil forhåpentligvis stimulere til økt interesse for gründervirksomhet, og jeg skulle gjerne vært med på en lang og omfattende diskusjon (for opplysningens skyld), dog dette tar mye tid, tid jeg ikke har alt for mye til overs av for tiden. Skal likevel forsøke å titte innom for å besvare noen av de spørsmål som kommer for å unngå feilinformasjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg mistenker at prosjektene II har på hånden er overtalgelse og integrering av ConsultShop, ett selskap hvor egenkapitalen antagelig er tapt og som nå drifter Windi. ConsultShop skal bli II Handel. På den måten kan Jostein Skare 'cashe in' en håpløs investering til sitt heleide investeringsselskap.

 

Videre vil nok II Tjenester 'kjøpe opp' Motiv8, som også noen av grunderne eier.

 

Jeg tror altså at InnovasjonInvest er satt opp for å berike grunderne, og at de som har vært med på emisjonene - samt eventuelle finansinstitusjoner - blir sittende igjen med lang nese.

Link to comment
Share on other sites

Hadde gründerne vært ute etter å berikige seg selv så hadde vi nok for det første satset på å hente inn mer penger enn det som er gjort i dag. Samt at vi hadde neppe jobbet så og si gratis i godt over et år for å bygge opp selskapet...

 

Motiv8 ANS vil nok aldri bli kjøpt opp av II det kan jeg garantere deg. Motiv8 har levert rimelige løsninger til II over lengre tid (da fordi at noen av gründerne sitter som deleiere i begge selskaper) hvor den eneste paybacken som ligger til grunn er muligheten til å være først ut med tilbud til evt nye gründerselskaper det satses på med tanke på IT løsninger. Med andre ord en langsiktig strategi basert på at II overlever og blir stort.

 

Consultshop er det heller ingen planer om å overta. Consultshop sitter på en software som er temmelig mye verdt som II har planer om å bruke i noen andre prosjekter. Dette er en meget god software som vil spare oss minst 0,5 -1 million kr i utvikling til et av våre planlagte prosjekter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser at II har slått sammen aksjeklassene og registrert aksjekapitalen ihht emisjonene i 2005 i Brønnøysund. Ett par skritt i riktig retning for å overbevise meg om at Sindere & Co er seriøse i sin iver etter å skape.

 

Det er også gjort endringer i styret og selskapet har flyttet til Molde.

 

Kunngjøringer fra selskapet i Brønnøysundregisterne

 

Venter spent på 2005 tallene :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 months later...

II har startet ett eiendomsmegler foretak...? ref.: http://eiendom.innovasjoninvest.no/

 

Jeg har sett over 2005 tallene, og pengene renner ut.

Årsresultat for moderselskapet endte på -660.000,-

 

Windi as tapte på driften (-719.000,-) men hadde finansinntekter på hele 900.000,- Hvordan det har seg er jo ett relevant spørsmål... Dette selskapet er slått sammen med ConsultShop, så forklaringen ligger nok her. II eier bare 10% av dette selskapet.

 

Jostein Skare's JEESS, som er hovedaksjonær i II med nesten 30% av aksjene har mange sammenfellende eierinteresser som II. Forøvrig er Jostein Skare hyperaktiv, mange nye selskaper er stiftet i den senere tiden, og ingen av de selskapene han er involvert i tjener penger.

 

Skummelt...

Link to comment
Share on other sites

Sindre, jeg har stor respekt for din pågangsvilje og jeg tror ikke du er ute etter å lure noen. Men jeg er noe mer skeptisk i forhold til eier og styreformann, faktisk har jeg egne erfaringer.

 

Så forøvrig en artikkel om bensin og diselpillen i Kapital for en stund siden, stort og flott bilde av deg ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 5 months later...

Jeg fulgte litt med på II en stund, og tror nåværende primus motor (Sindre Pedersen) er en hardt arbeidende og velmenende person. Ser også at mange av de gamle prosjektene nå er borte fra prosjektoversikten (ref. historikk i denne tråden).

 

I tillegg har aksjekapitalen nå riktig ift. meldte kapitalutvidelser, og Jostein Skare er tilsynelatende ute av selskapet. Det siste er etter min mening veldig positivt... Sindre er nå styrets leder. Det kan se ut som om Jostein Skare fremdeles er på eiersiden gjennom selskapet JESS AS, men det kan være etterslep på oppdateringen til aksjonær registeret.

 

Regnskapet for 2006 ble levert sent, og selskapet har byttet revisor - men uansett tror jeg II har tatt ett godt steg i riktig retning siden sist jeg sjekket.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Her er jaggumeg Jostein Skare live in person.... Se film

 

Windi er ett av venture prosjektene til II, nå tilsynelatende helt og holdent overtatt av JESS AS (Jostein Skare).

 

Hei Pirelli og alle andre. Må bare si at det er litt av et syn... mange gode blåseinstrumenter der. :)

 

For å gi en liten oppdatering, faktisk mer som en kommentar til Pirellis harde arbeid med å holde folket her oppdatert, så lever faktisk selskapet ennå, tross enkeltes iherdige innsats for det motsatte og vi gjør vårt beste for å få selskapet til å bli det vi en gang pratet om. Det vil ta tid, det vil kreve videre innsats, men vi håper og tror at dette kan leve videre ved god innsats fra alle våre deltagende aksjonærer.

 

Mvh,

 

Sindre Pedersen

Innovasjon Invest AS

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...