Jump to content

God helg osv.


SAILORBOY

Recommended Posts

Tillater meg å starte en ny topic, hvor vi kan diskutere, koseprate om ting irrelevant ihht.markedet,økonomi, osv. :roll:

Så jeg oppfordrer alle mine forumsvenner til å holde all "utenomsnakk" under denne topic. :oops:

 

 

Ja nok en uke er unnagjort, og for min del så det litt rødt ut en stund(FRO,GOL),men det bedret seg litt mot slutten, så alt i alt ble det ikke så galt alikevel.

Har endelig kommet i havn, fått ut fortøyningene og skjenket en ankerdram (Glenmorangie).

Så nå er bare å slappe av og lade batteriene, samt sitte og finpusse litt på strategiene, og satse på at det blir fin ny uke med lønnsomme handler.

 

:D God helg og happy trading :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Egentlig en uke med litt nedgang dette for min del. Solgte unne NHY til 429. (kjøpte til 392) Tradet i EME, og kjøpte en post i FJO til 3,59.

 

Akkurat nå holder jeg på og prøver meg med en ny framsiden til aksjeforumet.com. Jeg har også tenkt å sette opp et sett med regler for bruk av forumet. Har du noen forslag så er det bare å sende dem til meg på PM!

 

God helg alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Jaja.

Selv om børsen faller synes jeg selv jeg har gjort en god handel idag.

Var en tur til revisor i morges, og på den turen var jeg nedom båthavna. En byfisker kom akkurat inn, og jeg fikk tak i en småkveite på 2,5 kg.Pris. kr.100

 

Til middag blir det nystekt kveite m/passende drikke!

Bon apetit! :D

Link to comment
Share on other sites

Uka som gikk endte med en liten minus på min aksjekonto. Det var dog ikke større enn at jeg idag har frekventert Statens Utsalg for Spiritousa og Andre helsefarlige drikkevarer.(SUSA)

Kunne selfølgelig ikke ta noe fra Laphroaig-klassen.

Det ble nermere klassen for Upper Ten.

Kansje GRO sørger for at jeg til neste helg kan heve hodet å kjøpe fra de øverste hyller.

God helg til alle med-debatanter!

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg at Laphroaig ikke nytes ved minuser, selv små sådanne.

 

Merk at den på SUSA-utsalgene er utblandet til deg kjedsommelige. Ekte vare må nok hentes fra de gamle vikingtuftene.

Link to comment
Share on other sites

Uka som gikk endte med en liten minus på min aksjekonto. Det var dog ikke større enn at jeg idag har frekventert Statens Utsalg for Spiritousa og Andre helsefarlige drikkevarer.(SUSA)

Kunne selfølgelig ikke ta noe fra Laphroaig-klassen.

Det ble nermere klassen for Upper Ten.

Kansje GRO sørger for at jeg til neste helg kan heve hodet å kjøpe fra de øverste hyller.

God helg til alle med-debatanter!

 

Jeg spurte tidligere i denne tråden hva Laphroaig betydde, men fikk ikke svar. Regnet med at dette forklarte alt..?

Så hvis Laphroaig ikke er en drikk, hva betyr det da?

Link to comment
Share on other sites

Drikk ble tatt i mot som litt nedsettende, selv er jeg ikke kjent med drikken Laphroaig, men det er en whiskey... Jeg også kunne tenkt meg å få en litt grundigere innføring, så jeg spiller ballen over til Laphroaig selv.. Han kommer nok på litt senere i kveld.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Jeg har leitet rundt på nettet etter en bestemt tegneseriestripe som parodierer markeds mekanismer som sto i Kapital for en stund siden, typsik nok fant jeg ikke den, men jeg kom over noen andre :)

 

bears.jpg

In a bear market

panic_c.jpg

Don't panic!

stocks.gif

Stocks, a Thrilling Ride

bear.gif

A bear market

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Det er er visst noen som lurer på hvem/hva/hvor Laphroaig er.

Laphroaig er først og fremst et sted i Skotland.

Der har de et destilleri som lager en fremragende islay single malt whiskey.

For mere info: http://www.dcs.ed.ac.uk/home/jhb/whisky/smws/29.html

 

For de av oss som ikke rekker så høyt at vi klarer å få ned en flaske Laphroaig fra hylla kan en flaske 10 år gammel eller eldre Bowmore anbefales.

For mere info.

http://www.bowmorescotch.com/html/home.html

 

Eller kanskje en flaske fra nabobygda til Laphroaig, Lagavulin.

For mere info:

http://www.scotchwhisky.com/english/about/...lts/lagavub.htm

 

Ta også en titt på kartet over området, og dere vil finne en rekke stedsnavn som man her hjemme først og fremst forbinder med whiskey.

Kart:

http://www.multimap.com/map/browse.cgi?pc=...e=25000&cat=loc

 

:D Lykke til med prøvesmakingen, også må dere ha en fortsatt fremragende helg, :D

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

LItt redegjørelse omkring "Laphroaig" er også utvekslet mellom meg og flere i tråden om EME på aksjeprat.

 

Jeg ble kjent med Laphroaig på ferden til rockfestivalen på Isle of Wight i 1971 og siden har vi hatt et nært og kjært vennskap. Hans orginale "jeg" er å finne på øya Isle i Scotland i landsbyen Port Ellen, nær gården Laphroig, se egen hjemmeside:

 

http://www.laphroaig.com

 

I hjemlandet er han noe fyldig, tilnærmet sterk og kraftig. Men på reise til sine gamle stamfedre svinner kreftene og han virker ofte litt trett og sliten hvis man må plukke ham opp lokalt. - Det er en skam hvordan vi behandler tilreisende her i landet!

 

De fleste som treffer ham setter umåtelig pris på hans behagelige humør og treffende replikker, noe som alle hans venner kan glede seg av i fellesskap når vi møtes enten her på forumet eller ved tilfeldighet når man nevner hans navn i en taverna med dårlig rykte under reise. Felles bekjente nikker gjenkjennende og samtalen er i gang.

Link to comment
Share on other sites

Ja ja nok en uke er over, for min del så det meget bra ut helt til i dag, men pytt pytt. :evil: :evil:

Så nå har jeg vært på shopping, og gjett hva jeg kom hjem med ......... jo nemlig, en flaske LAPHROAIG og den sitter jeg og prøvesmaker i skrivende stund, et helt utmerket produkt, kan anbefales :shock: :) :D :D

Da er det vel bare å ønske alle en riktig god helg.

Happy trading.

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lenge siden vi har benyttet denne topic.

 

 

I forbindelse med den nye "Jesus-filmen" som går på kino disse dagene og omvendelsen som noen opplever med den, synes jeg det er passende med dette brevet fra en likesinnet bestemor for noen år siden:

 

 

Dear Old Friend,

 

The other day I went up to a local Christian bookstore and saw a "honk if you love Jesus" bumper sticker. I was feeling particularly sassy that day because I had just come from a thrilling choir performance, followed by a thunderous prayer meeting, so I bought the sticker and put it on my bumper.

 

Boy, I'm glad I did! What an uplifting experience followed!

 

I was stopped at a red light at a busy intersection, just lost in thought about the Lord and how good He is...and I didn't notice that the light had changed. It is a good thing someone else loves Jesus because if he hadn't honked, I'd never have noticed! I found that LOTS of people love Jesus!

 

While I was sitting there, the guy behind started honking like crazy, and then he leaned out of his window and screamed, "For the love of GOD! GO! GO! Jesus Christ, GO!"

 

What an exuberant cheerleader he was for Jesus! Everyone started honking! I just leaned out of my window and started waving and smiling at all these loving people. I even honked my horn a few times to share in the love!

 

There must have been a man from Florida back there because I heard him yelling something about a "sunny beach"... I saw another guy waving in a funny way with only his middle finger stuck up in the air. I asked my teenage grandson in the back seat what that meant, he said that it was probably a Hawaiian good luck sign or something.

Well, I've never met anyone from Hawaii, so I leaned out the window and gave him the good luck sign back. My grandson burst out laughing ... he was enjoying this religious experience, too!

 

A couple of the people were so caught up in the joy of the moment that they got out of their cars and started walking towards me. I bet they wanted to pray or ask what church I attended, but this is when I noticed the light had changed. So, I waved to all my sisters and brothers grinning, and drove on through the intersection. I noticed I was the only car that got through the intersection before the light changed again and I felt kind of sad that had to leave them after all the love we had shared, so I slowed the car down, leaned out of the window and gave them all the Hawaiian good luck sign one last time as I drove away.

 

Praise the Lord for such wonderful folks!

 

Love,

Grandma

 

 

Ha en hyggelig påskehelg alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Den var god Laphoraig, jeg så for meg situasjonen med bestomer og traffik og ikke minst "Hawaiian good luck sign"... :D :D :D

 

Hvis du er allerede lei av påske maset, så her er fin vits som ikke ha noe med påsken eller jesus å gjøre :wink:

 

En kjeller full av Whiskey

 

Jeg hadde atten flasker med Whiskey i kjelleren da min søster ga meg beskjed om å tømme innholdet fra alle flaskene i vasken, ellers...

 

Jeg sa jeg at jeg skulle gjøre det og gikk den tunge vei ned for å ta fatt på den ubehagelige oppgaven. Jeg trakk korken av den første flasken og helte innholdet i vasken med unntak av et glass, som jeg drakk. Så tok jeg korken av flaske nummer 2 og gjorde det samme med den, med unntak av et glass, som jeg drakk.

Så tok jeg korken av den tredje flasken og helte innholdet ned i vasken, som jeg drakk. Jeg tok korken fra flaske nummer fire ned i vasken og helte flasken ned i glasset, som jeg drakk. Jeg trakk vasken av det neste glasset og helte korken ned i flasken.

Så korket jeg vasken med glasset, flasket drinken og drakk hellingen. Når jeg hadde tømt alt støttet jeg huset med en hånd, talte glass, korker, flasker og vasker med hverandre, og kom til tjueni, og da huset kom tilbake talte jeg dem igjen og til slutt hadde jeg alle husene i en flaske, som jeg drakk.

Jeg er ikke under alkoflytelse av innohol som troen nor at jeg er. Jeg er ikke fullparten så halv som du tror. Jeg tåper meg så følisk at jeg vet hvem jeg er, og jo fullere jeg står her jo lengre blir jeg.

 

Ha en god påske alle sammen.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Følgende "SOS melding" var sendt for en stund siden.....

HALLO!

"Er det en pyssol tilstede på dette forumet?"

Ståle,hvis ingen svarer positivt har du en jobb foran deg!

 

Det var ingen som svarte meldingen. Jeg prøver meg selv om jeg er ingen psykolog på noen som helst måte, men min lege sa følgende til meg:

Everyone has a left and a right brain.

Here is the problem with your brain:

There is nothing right with the left one, and there is nothing left in the right one!

Er det noen som kjenner seg igjen med samme diaognosen :wink:

God påske. R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

En nordmann satte seg inn i en drosje i London. Han manglet kontanter, og spurte: «Do you take VISA? I'm black, you see.» Da så han plutselig at sjåføren var svart som kull, og prøvde å rette opp inntrykket: «You see, in Norway we call poor people black.»

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

God helg stockinfo, det er tiltagende aktivitet på forumet og vi som bruker det trives. Men hva tror du skal til for å ta opp kampen med ditt suverene ST? At det er gratis er visst ikke nok i seg selv, kanskje AF også burde begynne å forlange medlemsavgift? Bare av de nye medlemmene selvfølgelig :D

Link to comment
Share on other sites

Hørte dere det folkens, lillebror er snart 1/50 av storebror, det fins håp... Alt går i sykluser, og ST kommer nok sterker tilbake, den gangen ST ble betalingstjeneste startet IM sitt forum og burde ha alle muligheter til å slå ut ST. Men neida, folket krøyp tilbake til 2XL etter at de mest erfarene skribentene ble kjøpt med gratis medlemskap...

 

Anbefaler forøvrig Weekend topicen under Traders Pit for useriøse debatter natterstid...

 

Kanskje vi trenger mer av dette?

 

normal_100143672_eec4a_f.jpg

Stjålet fra ett glimrende innlegg på nabokanalen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...