Jump to content

Episode 295 - Torsdag 02.06.05


pluss201

Recommended Posts

Igår kveld var det litt diskusjon om hvordan de enkelte aksjene veier

i indexen.

 

Her er sammensetningen m/vekter for OBX

 

Vekter OBX 20050602

 

TCR % vekt TCR % vekt

AKVER 1.398 RCL 4.027

AIK 0.6466 SCH 2.036

DNBNOR 12.57 STL 14.45

ELT 0.2593 STO 1.338

EME 0.1178 SNI 1.832

FAST 0.5053 STB 3.497

FRO 1.934 TAA 2.118

GOL 0.6793 TAT 0.9525

NHY 17.55 TEL 10.35

NSG 3.05 TGS 1.032

ORK 10.37 TOM 1.146

PGS 1.937 YAR 4.698

PRS 1.509

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Det ser litt stygt ut for videre oppgang for en del av de siste dagers raketter. Kitron og Orkla har møt bred motstand på henholdsvis 2,70 og 230 kroner.

 

Lurte litt på om Tomra skulle videre ned, men nå tyder mye på at den skal opp igen.

 

Det er som enkelte skriver, at intra-dag pessimismen begynner å bre seg.

Link to comment
Share on other sites

Solgt KVI med 230 kroner i netto fortjeneste.... Vel, vel...

41691[/snapback]

 

Vel,vel,... penger det også, men jeg ville nå heller ha vært litt mere langsiktig, i alle fall henimot avslutning av dagen, da.

Link to comment
Share on other sites

He, he hva skal du bruke alt det på? :D

 

Men for å være litt mer seriøs så tror jeg kanskje du hadde tjent på å bli sittende med dem et par timer til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg skal re-investere gevinsten på børsen... :lol:

 

Seriøst så syns jeg AKER er utrolig sirumpa, og har liten tro på noe take-off i KVI uten at AKER løftes. Men det kommer nok, før eller siden.

 

Er litt usikker på hvilken vei OSE tar de siste to timene, men det er jo selvsagt alle - makan til banaliteter jeg klarer å lire av meg... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ivers

 

Kjøp noen til da, så du får litt fler enn de spinkle 200 aksjene dine. Dette går jo veien.

41704[/snapback]

 

Tror de 200 i portislinjen hans er kursmålet....?

Link to comment
Share on other sites

Fra imarkedet.no: Det første til at tørrlastindeksen ved fiksing i London i ettermiddag var ned nye 55 poeng til 3.125 på Baltic Exchange. Bulkindeksen er nå kun 21 poeng fra å være halvert siden toppen i begynnelsen av desember.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor går BIRD fra midt på taperlista til toppen av vinnerlista?

 

Røkkeselskapene får vel man vel opp melding om at det ikke lengre er mulig å spille på siden for mange har for mye i gevinst her (noe tilsvarnde som man får på nettgambling...)

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Her går det unna. Aksjen var nede og testet litt støtte, personlig hadde jeg perfekt timing, og tjente noen grunker. Må si jeg er imponert over hvor sterk Tomra fremstår nå. Kanskje vi ender i pluss.

 

Kitron og Orkla.

Nå er jeg litt usikker på hvorvidt det skal opp eller ned. Begge aksjene står og stanger mot motstand.

Link to comment
Share on other sites

Etter regelen om at det snur ned når den siste pessimist blir optimist osv., solgte jeg meg ut i dag. Det er jo ingen som snakker om at vi ligger når en teknisk topp! Har bare igjen Tom nå, var for sen til å legge inn salgsordren i formiddag....

 

Så får vi se om jeg får rett. Det er kanskje jeg som er den siste pessimisten, skulle kanskje blitt optimist jeg også, før det snur ned igjen...

 

Bygger dette på teknisk analyse. Går vi gjennom 264 i morgen, får jeg heller vente på rekylen og laste opp på nytt. -Men da kommer vi dit at den siste pessimisten ble optimist... Hmm. Vanskelig dilemma.

 

Slik er det vel å ikke ha råd til å tape! B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...