Jump to content

Episode 299 - Onsdag 08.06.05


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Snitt paa 32 kr ( 27.7 og 34 )

 

Hadde 25000 aksjer. Solge halvparten paa 27.7.

 

Snittet til de jeg har igjen er 34.... jepp.. sure penger og mange laken.

 

Maa legge til at jeg har ikke bare tapt i aksjemarkedet. Totalt sett sitter jeg igjen med startkapital + 10% over 3 aar. Tjente heldigvis veldig godt paa CNR i en periode.

Link to comment
Share on other sites

Lothar..

 

Ja.. utrolig hvor mange som har hatt kjipe stunder med tomra og realisert blodige tap. Den helsikkes tråden med sin indirekte hausing er skyld i større økonomiske fadeser for enkeltpersoner her. Tenk på alle ST'erne som knapt kan tenke selv.

 

Det hele er svært beklagelig Lothar. Kjøpte du før eller etter du så tråden her om jeg kan spørre?

 

Men jeg står på mitt om at du ser 40 kr aksjen til jul. Det er over 50% avkastning dit. fra dagens nivå.. Men jeg kan ikke love noe, og Tomra har ikke akkurat prestert for å si det slik..

 

LYkke til!!

Link to comment
Share on other sites

Tror dessuten vi staar forann en skifte med omstruktureringer i oppdrett og fisk. De har lenge hatt en dodperiode. Tror AKS, PAN, FJO etc vil gjoere det bra neste halvaar. Akkuratt som olje har gjort det naa.

Link to comment
Share on other sites

Litt mer behersket stemning på festen i USA.

42433[/snapback]

 

Jepp,.. noen som slukket lyset der, men det ser ut til at nødstrømen er kommet på. Håper det er fra oljedrevne elektrisitetsverk. <_>

Link to comment
Share on other sites

Til alle: Hvorfor har DOW falt 50 punkter siste timen?

 

Til Laph: Blir hyggelig imorgen

 

Til Pirelli: Takk for svar. Blir nok alltid en rabatt, men jeg tiper den blir ca 10% og nå er den 20%.. AKVER og AKY tror jeg innfrir, mtp den rekordstore ordreserven jeg har hørt av Laph. at de har(altså ikek sjekket selv) Tipper dette kan slå skikkelig in i Q3-Q4.

ASC må vi nok se an, men mitt tips er at den er og virker billig.

 

Til Fiskeaksjonærer: Hvorfor er PAN et bedre bet enn AKS (virker som de felste mener det ift siste dagers handel)

Link to comment
Share on other sites

Lothar..

 

Omstrukturering.. vel. Det er det PAN har gjort siste 2 årene. De har bare drevet omstruktureringer, o.l med penger fra emisjonene som har vært gjort.

 

Det spørs om den bare dobler seg sånn med en gang, selv med fredriksen innabords.

Link to comment
Share on other sites

John Fredriksen har jo drevet med olje og tank i mange aar. Naar han gaar inn i fiskeindustri med saapass mye penger tyder det paa at tiden er kommet til og kjoepe fiske aksjer. Han setter jo en trend i markedet, og ikke bare han - Jens Ulltveit-Moe er ikke dum han heller.

 

Jeg er enig at den hallejula stemningen som raar naa gjoer at jeg nesten blir skeptisk men slik har det vaert i olje/rigg aksjer lenge. See paa DNO, PAR.

 

Tror 2005 blir et godt aar for de som notere seg dette. Spiller ingen rolle om det tar 6 maaneder foer det dobler seg saa lenge det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til nedturen på slutten var presidenten ved Atlanta-kontoret, Jack Guynn som ved å gjenta kommentarer fra sin tale i mai om at sentralbanken fortsatt ikke har nådd en nøytral rentepolitikk forstyrret oppturen(oppturen var basert på det motsatte)

 

Greenspan skal i ilden torsdag foran Kongressen, og hans signaler der vil følges med falkeblikk.

 

God natt.

 

Imorgen slutter det slik:

KVI 111,5

AKER 103,5

AKS 29,6

AKVER 151

AKY 144

Link to comment
Share on other sites

Lothar

 

som Pluss sa:

 

Fredriksen holdt på i NOI også.

 

Så kan det nevnes det kjøpet han dro på i JIN; dog solgte seg ned. Men Spetalen og gjengen er også med; spørs om ikke de allerede er ute om en ukes tid, skulle ikke forundre meg.. 60% gevinst sånn på 1-2uker er ikke ille, og den kan ikke fortsette bare sånn rett opp heller.

 

Akkurat hva Ulltveit-mo driver med er helt uvesentlig; han har holdt på i Ementor også. Kjøpte det som var på kurser rundt 2,5-3nok osv.

 

Ulltveit er ikke alltid like flink, så sats i såfall på fredriksen. Men klin til, blir spennende å se hva du gjør.

 

Jeg blir i Tom-klisset. ;)

Link to comment
Share on other sites

HEI, serverer litt lesestoff på kvelden.

 

Denne månen opplevde jeg noe som jeg har lyst å fortelle mer om, det har vært en lærerik tur og heldigvis gikk det bra.

 

Det begynte da jeg hev meg på en berg og dalbane som jeg mente skulle oppover. Det viste seg raskt at det var noe som ikke stemte for her gikk det nemlig i bratt utforbakke. Jeg satt og klamret meg fast, men det begynte virkelig å stinke fisk og flere kastet seg av i vill panikk. Da det endelig sakket på farten, rettfør vi deiset i bakken, så fikk vi tilbud om å spille kvitt eller dobbelt. Jeg var skeptisk, men tok utfordringen. Det var jeg heldigvis ikke alene om og det ble fort flere som ville være med på leken. Spesielt da det viste seg at de første vognene ble fylt opp med gutteklubben grei. De som alle vil leke med. Nå sitter jeg i bakerste vogn, skuler frem mot de i fremste vogn og gleder meg over farten vi holder, for nå går det iallfall riktig retning. Får bare håpe at turen videre blir mindre turbulent. Det er ikke uten grunn at folk med dårlig hjerte skal holde seg unna berg og dalbane.

 

Tok også en roligere togtur nordover sammen med en som kaller seg Hoff@. Vi koste oss i bistroen og fortalte skrønehistorier om høye riggrater. På en av mellomstasjonene bestemte jeg meg for å ta en liten pause, mens toget tok en liten omvei sørover. På stasjonen ble jeg så overasket over en gjeng som sto og skrek og hoiet og marsjerte med store skilt der det stod "BOBLEN ER NÆR".

Jeg ble så forundret over dette at jeg helt glemte tiden. Før jeg viste ordet av det stod jeg alene og forlatt igjen på stasjonen. Toget var dratt uten meg! Nå vandrer jeg langs skinnegangene i håp om å finne en ny stasjon der det ikke koster allverdens å få en plass. Dersom dere kjenner lokføreren så får dere be han komme og plukke meg opp igjen.

Link to comment
Share on other sites

Cola: Enig med deg...

 

Hannibal: Artig! Imponerende at du hadde is på nedturen i PAN. Jeg tør ikke hoppe på PAN,etter at jeg har brent meg på slikt før.... men lykke til.

 

KVI KVI ;)

Link to comment
Share on other sites

Ang NOI og JIN: Forskjellen fra PAN er at Jon Fredriksen kjoepte ikke mer en 40% av aksjene. Iallefall ikke i JIN. Dessuten fikk jo JIN en opptur etterpaa, NOI har vel vaert rimelig stabil ennaa.

 

Men jeg tenker som saa at siden nedsiden er begrenset ( 1.35 ) saa hiver jeg meg paa med 100.000 aksjer i morra. Hadde ikke sjefen ( loppedame ) kikket over skuldra og klaget paa at jeg leste internetsider saa hadde jeg kjoept i dag.

 

Ellers jobber jeg i Storbritannia hvor man har store aapne kontorlandskaper. Har tapt litt penger fordi jeg ikke kan sjekke ting naar jeg vil...mrmpf.

Link to comment
Share on other sites

Cola: Enig med deg...

 

Hannibal: Artig! Imponerende at du hadde is på nedturen i PAN. Jeg tør ikke hoppe på PAN,etter at jeg har brent meg på slikt før.... men lykke til.

 

KVI KVI  ;)

42450[/snapback]

 

Handler ikke dette litt om en skal greie å nullstille seg da?

Glemme de gevinstene og tapene en har hatt?

Se på de forutsetnningene som ligger der i dag og ikke hvordan det har vært.

Begynte selv å kjøpe Tomra i fjor vår(mine første aksjekjøp) Og gud så jeg brant meg, men det fohindret meg ikke med åstarte på null igjen utpå høsten og sitter nå med en helt grei inngang i TOM(ivertfall vis en hensyntar utbytte)

Hadde også en del DNO aksjer kjøpt rett før utbytte som ble kastet rett etter eks utbytte(salg på ca 24,-!!) da jeg hørte at DNO hadde kjøpt en hel haug av aksjer i gullselskapet Ecuanor. Angrer ikke i det hele tatt på dette(ok litt da :D )

Dette forhindrer meg alikevel ikke å lukte på DNO nå. Det jeg greide å få ut av DNO salget var forøvrig en helt grei ECU treid i vinter/våres :D

Mitt kjøp av PAN fredag så hadde jeg vært kjempeglad hvis jeg hadde kunnet komme meg ut i dag på en 1,70, men jeg er ikke det i dag. Hvorfor?

Fordi forutsettningene er veldig mye forandret!!

Nei gutter(og jenter?) glem tidligere gevinster/tap. Se hele tiden etter endringer i forutsettningene og hele tiden vurder/revurder situasjonen.

Carpe Diem!!

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til nedturen på slutten var presidenten ved Atlanta-kontoret, Jack Guynn som  ved å gjenta kommentarer fra sin tale i mai om at sentralbanken fortsatt ikke har nådd en nøytral rentepolitikk forstyrret oppturen(oppturen var basert på det motsatte)

 

Greenspan skal i ilden torsdag foran Kongressen, og hans signaler der vil følges med falkeblikk.

 

God natt.

 

Imorgen slutter det slik:

KVI 111,5

AKER 103,5

AKS 29,6

AKVER 151

AKY 144

42446[/snapback]

 

 

Greenspans uttallelser i Bejing "i går" var vel heller hovedårsaken til løftet som startet i USA i kveld,.... se dagens omtaler. Tviler på at han har noe annet å serevere Kongressen. - Men han "pakker" det nok inn på en annen måte.

 

Forøvrig,.. når AKVER og AKY er nede midt på 100-tallet ser vi nok KVI og AKER rundt 50. Håper det ikke skjer i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Det er der problemet ligger..

 

Hele tiden vurdere og revurdere. Det er derfor mange taper i lengden.

 

Man ser noe annet som virker positivt, man hopper over, så går den som har gått mye i dass, så kommer det en uventet svært positiv nyhet i den andre. Det er ting satt på spissen, og virker jo helt bak mål etter at jeg sitter med mine skarve null i gevinst på ett år i TOM; men vel, trauste langsiktige case(nå er ikke Tomra så traust akkurat) er en hyggelig greie.

 

Ikke noe renner i kurtage, man må bare ta tiden til hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Det er der problemet ligger..

 

Hele tiden vurdere og revurdere. Det er derfor mange taper i lengden.

 

Man ser noe annet som virker positivt, man hopper over, så går den som har gått mye i dass, så kommer det en uventet svært positiv nyhet i den andre. Det er ting satt på spissen, og virker jo helt bak mål etter at jeg sitter med mine skarve null i gevinst på ett år i TOM; men vel, trauste langsiktige case(nå er ikke Tomra så traust akkurat) er en hyggelig greie.

 

Ikke noe renner i kurtage, man må bare ta tiden til hjelp.

42462[/snapback]

 

Skal godt la seg gjøre å tape i lengden, tror faktisk ingen gjør det. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

It's a wrap!

 

Oljen sluttet på $53,78

 

------------------

NEW YORK (CNN/Money) - A broad stock rally petered out by the close Tuesday, with blue chips clinging to gains and techs turning negative.

 

The Dow Jones industrial average (up 16.04 to 10,483.07, Charts) rose less than 0.2 percent, according to early tallies, but the 30-share index was up more than 100 points, or about 1 percent, earlier in the session.

 

The broader Standard & Poor's 500 (down 0.25 to 1,197.26, Charts) index ended unchanged, after having been up as much as 0.9 percent earlier.

 

The Nasdaq composite (down 8.60 to 2,067.16, Charts) lost 0.4 percent, after having gained 0.8 percent earlier.

 

Stocks rallied through the early afternoon and blue chips managed to keep most of those gains until about 30 minutes before the close. The early advance had been supported by falling oil prices, lower Treasury bond yields, cost-cutting news from GM and a sense that Fed Chairman Alan Greenspan's comments late Monday were reassuring.

 

But tech began to slide in mid-afternoon, with investors cashing out after several up weeks. That weakness ultimately weighed on the broader market, causing the blue chip averages to erase most of the earlier gains.

 

After the close, Texas Instruments boosted the high-end of its second quarter earnings per share and revenue forecast, as part of its mid-quarter update.

 

Hele kommentaren på cnnfn.com

 

--------------

 

Noen norske i USA:

         Slutt USA    Slutt Norge
STL          116         118,25     
NHY          533,7         534,5   
PGS          452,8         451    
TEL           49          49,5   
FRO          282,2        282,5     

Basert på USDNOK: 6,41

Link to comment
Share on other sites

Sant det Cola, sparer kurtasje......... når man sitter i TOM.... :)

Har hatt jobbfri og faktisk PC fri i dag, måtte en kjapp tur til deilige Sørlandet!

Nærmere bestemt Arendal...., utrolig hyggelige folk der sørpå....

(har aldri fått tilbud om en Cola i en sportsbutikk her hjemme... haha)

Fått meg ny jaktrifle, så nå stikker jeg snart ned til Skarholt og Co. og krever noe fortgang i prosessene.... :P

Ser TOM kursen var ett trist skue i dag.....

Trodde faktisk den skulle opp noen tiører etter "raset" i går, men så feil kan man ta.....

 

Nå strømmer det på med negative vibber fra tidligere pantetilhengere ser jeg?

Vinden har snudd formoder jeg?

Nå er også England utsatt?

Yezz da..........

 

Aner jeg noe baissing her?

Link to comment
Share on other sites

Northern....

 

Det er ikke noe utsettelse i England. Det er bare sprøyt. Og det slår meg noe spesielt at disse 2 fantomene faktisk kan si noe sånt. Noen ligger short her kamerat, synd at de utnytter situasjonen sånn. Det ligger ikke noe sant i det. England er som forventet fortsatt, men det er lang vei å gå.

 

Jeg tror nyhetsstrømmen vil gå vår vei snart. Bare vent å se.. vi begynner med sikkerhetsmerking!

Link to comment
Share on other sites

Northern....

 

Det er ikke noe utsettelse i England. Det er bare sprøyt. Og det slår meg noe spesielt at disse 2 fantomene faktisk kan si noe sånt. Noen ligger short her kamerat, synd at de utnytter situasjonen sånn. Det ligger ikke noe sant i det. England er som forventet fortsatt, men det er lang vei å gå.

 

Jeg tror nyhetsstrømmen vil gå vår vei snart. Bare vent å se.. vi begynner med sikkerhetsmerking!

42470[/snapback]

 

Ja, nå aner jeg ugler i mosen her :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...