Jump to content

Episode 299 - Onsdag 08.06.05


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Imorgen slutter det slik:

KVI 111,5

AKER 103,5

AKS 29,6

AKVER 251

AKY 244

Beklager feilen LAph...

 

 

Jeg fikk med meg at det var FED som ga oppgang, men kom kanskje ikke frem :lol:

 

Det er uansett ikke så farlig, for er hva som blir sagt torsdag som avgjør slik jeg skjønte det...

 

 

Notat; USA børsen 07.06.05

Link to comment
Share on other sites

God morgen,

 

51 posts her, før børsen åpner, og ikke en eneste drittslenging.. Jeg er imponert!

 

---

 

Fest i laks idag? DNM om FJO/LSG/PAN:

 

Det spreller friskt i fiskeaksjer denne uken. Store investorer har meldt seg på i

forbindelse med en mulig restrukturering og konsolidering av laksebransjen. Mer sprell

kan det bli dersom EU kommer med en avklaring rundt importregimet for norsk laks.

Et forslag om minstepris kan komme til konklusjon i forbindelse med møter i EU

allerede i morgen. Dette vi i tilfelle kunne være positivt for norsk laksenæring. Når det

gjelder konsolidering av bransjen ser vi for oss at dette vil kunne ta noe lengre tid.

Økt sannsynlighet for strukturendringer gjør imidlertid at vi oppjusterer kursmålet i

Fjord fra NOK 3.40 til NOK 3.80. Kursmålet for Lerøy holdes uendret på NOK

50. DnB NOR Markets har en kjøpsanbefaling på begge aksjene. Når det gjelder

Pan Fish har DnB NOR Markets nylig avsluttet et oppdrag for selskapet og vi ønsker

derfor å være tilbakeholdne med å kommunisere anbefaling og kursmål.

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

GGS henter penger (fra imarkedet.no): Emisjonen var på 4,28 millioner aksjer, noe som tilsvarer 9,99 prosent av aksjene i selskapet. Onsdag morgen bekrefter selskapet at emisjonskursen er satt til 8,20 kroner etter en bookbuilding-prosess. Sluttkurs for GGS i går: 8,46

 

Det spekuleres i om STB er i spill etter Orkla's nedsalg. Storebrand er den mest åpenbare oppkjøpskandidaten blandt de norske finansselskapene.

 

Jeg vil prøve å plukke PGS i dag, regner med pressedekning og at en til tre splitten vil oppfattes positivt. Aksjen splittes i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Nordnet har skilpaddehastighet i dag, dette er første gangen jeg har problemer med denne.

Ellers er det litt sidelengs i dag, vi venter vel på signaler fra USA nok en dag

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som stordag for deg, Laphroaig :D

 

Skulle ønske jeg hadde din spredning i Røkke aksjene. Blir liksom flere dager med opptur, enn slik jeg gjør det med bare KVI.

 

Uansett tror jeg KVI blir vinneren denne uka siden. Kværner eier jo tross alt store deler av de underliggende selskapene.

Link to comment
Share on other sites

Litt pussig at AKER har stått bom stille mens AKVER stakk avgårde. Jeg var nær ved å kjøpe AKER nå gitt... Dersom AKVER holder på oppgangen kommer den nok opp ett par kroner.

 

Ligger fremdeles å lusker i PGS boken... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kitron - Orkla - Tomra

 

Kitron faller tilbake etter at all innside informasjonen fra selskapets ansatte har nådd massene. Tror den skal ned å lukte på 2,40. Hadde en vellykket lite opphold i denne aksjen. Vi får vente til neste nyheter før jeg går inn igjen.

 

Orkla

Den er vel nå på ATH hvis vi tar ut utbytte. Solgte meg litt tidlig ut. Vurderer en liten inntreden igjen. 250 bør være et rimelig fornuftig kursmål

 

Tomra

Litt mye frem og tilbake på forumet i går. Tekniker'n satte et par spørsmål til prosjekt avslutningen til TRC prosjektet. Aksjen tester vel kritisk støtte i disse dager, og kan vel etter hva jeg kjenner til vedrørende TA få en rekyl oppover.

 

 

Forøvrig hva er PE på PAN og FJO nå etter at de har gått 40-50%?

Link to comment
Share on other sites

Det er en flott åpning dette og ATH som "vanlig" den første timen, jeg skulle bare ha lært og solgt rubbel og bit, og tatt de tilbake på etterhandelen i dag.

Jeg tror jeg vil ut av KVI dag om den reagerer litt opp

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst til i legge til LYKKE TIL DERE SOM SITTER I PAN, Dere som har kjøpt i dag trenger ekstra lykke til, jeg ser på det som ekstremsport for de som liker ekstrem høy risiko, (og profitt)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det roer seg litt i AKVER nå, greit å få den opp og inn på 250 tallet med litt volum? - Kan liksom ikke se for meg at meldingen om bambuskokeren skulle utgjøre 2% stigning.

 

Rart at AKER ikke har fulgt på de siste ukene, som Pirelli sier. Derfor tok jeg ett lite lodd der i går. - Har med hell tradet litt i mellom Røkke-konglomeratet.

Link to comment
Share on other sites

Det er en flott åpning dette og ATH som "vanlig" den første timen, jeg skulle bare ha lært og solgt rubbel og bit, og tatt de tilbake på etterhandelen i dag.

Jeg tror jeg vil ut av KVI dag om den reagerer litt opp

42504[/snapback]

 

He,he,.... ja den som hadde fått det til å klaffe hver gang ville vært rik :) .

Link to comment
Share on other sites

Det ser ikke slik ut, den følger samme mønsteret som de siste dagene.

men nå kjenner jeg lite til Røkkeselskapene, er derfor fornøyd med en liten gevinst i KVI. ser om ikke resten går i løpet av dagen

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ekstremt som AKVER går!

Regner med at det kommer en pressemelding om ikke så lenge(?)

 

Ellers har jeg tro på at KVI vil stige gjennom 112 i dag (endelig...)

Link to comment
Share on other sites

Melding fra OSE: Beklager, vi er tom for AKVER aksjer til salgs  :P

42517[/snapback]

 

Vel, dagen er ikke over. Kommer nok mange sigende etter lunch for å sikre gevinster her. Men uansett, kursen har i alle fall fått seg et pent løft og klar for videre oppgang dersom ose stiger utover sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...