Jump to content

RGT - ROCKSOURCE


coban

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply
Dette selskapet kan med litt flaks (og dyktighet) gå drastisk. Jeg skal se om jeg får samlet noe stoff fra ulike kilder og postet dem under denne tråden. Selv har jeg posisjonert meg i aksjen og er klar til å sitte long.

 

R'feller

43343[/snapback]

 

Gratulerer med ditt første innlegg Rockefeller. Var vel kanskje på tide?

Kjøpte meg inn igjen selv idag. Var innom litt tidligere og tjente greit da påen dag :D Men nå regner jeg med å sitte long!!!

Mye har skjedd siden det og jeg synes at bitene faller på plass nå.

Ser at på ST så er det noen som spekulerer i at DNO allerede har prøvd teknikken dems på noen felter blant annet Jaguar? Vet du noe om dette?

Regner med at med DNO sin eierandel så er det vel her vi får høre noe først.

Link to comment
Share on other sites

Gursken,

 

Vet du hvor Jaguar ligger, i.e. er det i Nordsjøen?

43347[/snapback]

 

Uff håper ikke jeg har satt i gang noen spekulasjoner som viser seg ikke å være riktige. Ja Jaguar ligger så vidt jeg skjønner i Nordsjøen. Fra DNO sine hjemmesider:

DNO has entered into a binding letter of intent (LOI) with Elixir Petroleum Ltd. (Elixir) to take a 60% working interest and operatorship in Block 211/22B located in the northern North Sea of the UK continental shelf (UKCS).

 

 

DNO will secure a 60% working interest and operatorship in Block 211/22B by funding 92,5% of the costs of drilling the exploration well on the Jaguar Prospect during 2006. Elixir will retain a final 40% working interest in the block.

 

Block 211/22B hosts a large upper Jurassic prospect named Jaguar, which if hydrocarbon bearing, has the potential to contain oil reserves of several hundred million barrels. "We are pleased with this new transaction, which is in line with DNO's strategy of adding new reserves at low costs through smart exploration", says managing director of DNO, Helge Eide.

 

Through this transaction DNO will be re-entering the UKCS. A formal farm in agreement is expected to be signed by late June 2005. The transaction is subject to all necessary approvals by UK authorities.

 

DNO ASA, 23rd May 2005

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg spurte var med tanke på vanndyp.

Per i dag er det ikke teknologisk mulig å utføre denne typen undersøkelser på grunt vann.

Det grunneste vanndypet der det er utført er vel på Troll-feltet, som ligger på et vanndyp på drøyt 300m. I det minste foreløpig opereres det med en teoretisk minimums vanndybde på 150m.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg spurte var med tanke på vanndyp.

Per i dag er det ikke teknologisk mulig å utføre denne typen undersøkelser på grunt vann.

Det grunneste vanndypet der det er utført er vel på Troll-feltet, som ligger på et vanndyp på drøyt 300m.  I det minste foreløpig opereres det med en teoretisk minimums vanndybde på 150m.

43377[/snapback]

 

Hmm

Jaguar hat etter det jeg har hørt en dybde på 150-200 meter

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ditt første innlegg Rockefeller. Var vel kanskje på tide?

Kjøpte meg inn igjen selv idag. Var innom litt tidligere og tjente greit da påen dag :D Men nå regner jeg med å sitte long!!!

Mye har skjedd siden det og jeg synes at bitene faller på plass nå.

Ser at på ST så er det noen som spekulerer i at DNO allerede har prøvd teknikken dems på noen felter blant annet Jaguar? Vet du noe om dette?

Regner med at med DNO sin eierandel så er det vel her vi får høre noe først.

43344[/snapback]

 

Jeg har skrevet her tidligere, men profilen med bilde og alt det der er borte. Får se å få fikset dette igjen i løpet av uken.

 

DNO er en hot kandidat til å ta denne teknikken i bruk. Og Statoil har en Joint Venture med selskapet for å teste ut sakene deres. Og hvis det blir suksess, hva skjer da med kursen???? Det kan man bare spekulere i. Det er snakk om store beløp når oljeselskapene borrer tørre hull, så her kan det være svært mye å gå på for Rocksource.

 

Vi krysser fingrene, og jeg har foreløpig en horisont på 12 måneder på inngangen min som ligger i snitt på ca 1,60 og en god del K plassert.

 

R'feller

Link to comment
Share on other sites

Jeg fyller på med en artikkel fra Bergens Tidende for å oppdatere de som ikke kjenner selskapet:

 

Arve Johnsen med nytt oljeselskap i Bergen

De to tidligere Statoil-toppene Arve Johnsen og Martin Bekkeheien skal lede et nytt oljeselskap i Bergen. Universitetet i Bergen er fjerde største eier.

 

Publisert: 04. jun. 2005, 06:00

Oppdatert: 03. jun. 2005, 22:30

 

 

Selskapet ble etablert med navnet Rocksource ASA på tirsdag med kommersielt hovedkontor i Oslo, men med all teknologiutvikling i Bergen. Finansielt bygger selskapet videre på det børsnoterte Ecuanor ASA som er kjent fra tidligere som et gullselskap, men som i fjor endret strategi til leting etter og produksjon av olje og gass. Gullvirksomheten ble aldri noe suksess og selskapet tapte penger i bøtter og spann. Men etter at selskapet endret strategi og fokuserte på bruk av en revolusjonerende ny teknologi har aksjekursen tredoblet seg. Selskapet har nå eierandeler i en rekke olje- og gassområder på land i USA og børsverdien er på rundt 600 millioner kroner.

 

 

- Rocksource ASA blir ingen ny oljegigant. Vi vil i første omgang trenge rundt 25 personer med spisskompetanse mot geologi, geofysikk og elektromagnetiske data. Alt annet vi trenger, som IT og andre type tjenester, vil vi kjøpe inn. I tillegg vil vi trekke på forskningsressursene til Senter for Integrert Petroleumsforskning, sier Bekkeheien som er daglig leder i det nye selskapet. Hans tidligere sjef, Arve Johnsen, blir styreleder.

 

60 forskere er spydspissen

- Ikke mange steder i verden har bedre og større tverrfaglig forskningsmiljø med det formål å få mer olje og gass ut fra reservoarene enn bergensområdet. Spesielt gjennom det nye petroleumssenteret ved universitetet, sier Bekkeheien.

 

Han tror ikke engang bergenserne har fått med seg at Universitetet i Bergen sammen med Hydros forskningsavdeling på Sandsli har verdens fremste spisskompetanse på flere områder innen geologi, geofysikk og reservoarteknikk. Derfor ble da også dette miljøet belønnet med et nytt senter for fremragende forskning. Dette Senter for Integrert Petroleumsforskning har mer enn 60 hel- og deltidsansatte forskere og vil på mange måter bli det nye oljeselskapets fremste spydspiss for bruk av den nye teknologien.

 

Rike forskere?

- Universitetet har fått aksjer for rundt 40 millioner kroner og i tillegg har man inngått en forskningsavtale med Rocksource som varer ut 2009. Vi legger inn kompetansen vår i selskapet, sier professor Jonny Hesthammer ved Institutt for Geovitenskap.

 

- Her ved universitetet får vi drevet med forskning uavhengig av resultatene til det nye selskapet. Men det som er virkelig spennende er at vi nå raskt kan få testet ut forskningsresultatene i praksis. Og hvis dette bidrar til økonomisk suksess, kan det bety mye penger tilbake til universitetet, sier Hesthammer.

 

Og det er ikke bare universitetet som kan risikere å tjene penger. Det ligger også økonomiske gulrøtter for de forskerne som deltar, om dette går bra.

 

Kjøpte i USA

Sjef for det nye senteret, professor Arne Skauge, mener denne kombinasjonen av forskning og butikk er et godt eksempel på og helt i tråd med det regjeringen har ønsket seg, nemlig at universitetene i større grad skal kommersialisere sin forskningsaktivitet.

 

Forhistorien til det nye selskapet startet med at oslomannen Dag Dvergsten var på jakt etter å kombinere teknologi utviklet i det norske oljemiljøet med etablert olje- og gassvirksomhet i USA. Valget falt på Rocksource Energy Corp. i Houston, etablert av den utvandrete bergenseren Helge Ringdal. Disse fikk etter hvert med seg Arve Johnsen og Martin Bekkeheien inn i selskapet.

 

Lite gull

Hensikten var å bruke norsk teknologi for å redusere leterisiko og få mer olje og gass ut fra reservoarene i USA, der man fortsatt holder på med rene steinalderteknologien. Oljeselskapet DNO ASA valgte på forsommeren 2004 å investere i selskapet og videre fusjonerte man med det børsnoterte gull-leteselskapet Ecuanor, som ikke hadde gjort den store suksessen med gulleting i Sør-Amerika. Hensikten med fusjonen var å skaffe tilgang til et offentlig kapitalmarked.

 

- I fjor ringte Arve meg og spurte hvem er den beste oljegeologen i Norge. Jeg svarte Jonny Hesthammer som hadde jobbet i Statoil, men som nå var tilbake som professor ved Universitetet i Bergen, sier Bekkeheien. Hesthammer trakk med seg geologiprofessor John Howell for å dekke kjernekompetanse innen både leting og produksjon.

 

Deretter har det dreid seg om å finne frem til den fremste spisskompetansen på geologi, geofysikk og bruk elektromagnetisk forskning til å gjøre oljeletingen langt mer treffsikker og dermed billigere.

 

R'feller

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at Rocksource er i ferd med å bli ein av dei nye yndlingane i aksjemarkedet. EM-teknologien som Rocksource er i ferd med å utvikla kompetanse på er ikkje unik: det er fleire andre selskap som utvikler kompetanse på same område. Rocksource kan få brukbare inntekter på å selga slik kompetanse, men dette er ikkje noko å bli rik på. Dersom dei skal greia å tena nok pengar til å forsvara dagens børskurs, må dei greia å bruka denne teknologien internt til å få bedre oljeleitings/oljeutvinnings strategier enn konkurrentane. Som teknologileverandør vil RGT maks greia å oppnå resultat i størrelsesorden 10-20 mill NOK/år. Dette er på langt nær nok til å forsvara børsverdi på 600 mill NOK.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at Rocksource er i ferd med å bli ein av dei nye yndlingane i aksjemarkedet. EM-teknologien som Rocksource er i ferd med å utvikla kompetanse på er ikkje unik: det er fleire andre selskap som utvikler kompetanse på same område. Rocksource kan få brukbare inntekter på å selga slik kompetanse, men dette er ikkje noko å bli rik på. Dersom dei skal greia å tena nok pengar til å forsvara dagens børskurs, må dei greia å bruka denne teknologien internt til å få bedre oljeleitings/oljeutvinnings strategier enn konkurrentane. Som teknologileverandør vil RGT maks greia å oppnå resultat i størrelsesorden 10-20 mill NOK/år. Dette er på langt nær nok til å forsvara børsverdi på 600 mill NOK.

43527[/snapback]

 

Ja du har helt rett at det er flere firmaer som kan og allerede gjør seg bruk av

EM-teknologien. Det er derfor unøyaktig å si at Rocksourse er i ferd med å utvikle denne teknologien. Det Rocksource imidlertid gjør er å prøve å ta denne utviklingen videre ved å kombinere EM teknologi med tradisjonell seismikk og vise dette i 3D!!! Dette er de allerede i stand til, og jeg vet ikke om noen andre firmaer i verden som kan dette. Og hva slags fordeler gir så dette? Jo en kan ikke bare fastslå om det finnes olje, men en kan også annslå hvor mye!!

Link to comment
Share on other sites

Eg trudde EMGS var istand til å levera dette. På ei anna side: Inseis Terra står for markedsføring av multiklientdata for EMGS, og har nettopp også inngått avtale med RGT.

 

Eg er ikkje i tvil om at RGT består av flinke folk, og at dei har gode muligheter for å greia seg bra. Det eg prøver å påpeika er at få selskap har greidd å skapa store inntekter gjennom å selga denne type tenestar.

 

Dersom dei kan bruka EM teknologien internt og på ein bedre måte enn andre oljeselskap, så har dei ein mulighet for å oppnå heilt andre inntekter. Men dette krever også ein god leitestrategi, gode kontaktar og flinke folk på andre felt innan oljeutvinning.

Link to comment
Share on other sites

http://www.newsweb.no/index.asp?languageID...005&ncat_id=114

 

Oljeselskapet Rocksource ASA satser offshore Colombia og

posisjonerer seg for å søke tildeling av lete- og

produksjonslisenser på Colombiansk sokkel i Karibien og på

Stillehavskysten, ved å delta i en større innsamling av

geofysiske data sammen med seismikkselskapet InSeis AS.

 

- Offshore Colombia er det tilgjengelig store prospektive

områder som gjør dette til et interessant satsingsområde

for Rocksource. Dette er områder som hittil i liten grad er

utforsket og potensialet for å gjøre kommersielt

drivverdige funn av olje og gass vurderes som interessant,

sier administrerende direktør Martin Bekkeheien i

Rocksource i en kommentar.

 

Rocksource er et teknologi- og kunnskapsdrevet oljeselskap

som bygger på norsk kunnskap innenfor geologi- og

petroleumsforskning. Ved å integrere EM teknologi og

seismikk skal Rocksource lete og utvinne olje- og gass med

større presisjon, til lavere kostnad og med lavere risiko.

Selskapet har definert følgende tre områder som strategiske

suksessfaktorer: Teknologisk forsprang, markedsaksess og

kapitaltilgang.

 

- Prosjektet faller godt inn i Rocksource ASAs strategi om

å videreutvikle selskapets E&P-portefølje og selskapet tar

med dette steget inn i aktiv offshore-virksomhet i tillegg

til dagens landbaserte virksomhet, sier Bekkeheien.

 

For øvrig vises til børsmelding av 9.6.2005 om samarbeid

med Inseis AS om innhenting av geofysiske data i utvalgte

områder som underbygger selskapets strategi for å søke

attraktive lete og produksjonslisenser.

 

 

Oslo 22.6.2005

 

Jan Sjølie

Viseadm.dir

 

22 83 28 86

Link to comment
Share on other sites

Trodde jeg hadde lagt ut denne før jeg?

 

Vi er totalt enige med deg og ny web vil være på plass ca 1 .juli. Kanskje også med en verdesn nyhet!

 

mvh

 

jan Sjølie

---- Opprinnelig melding ----

Fra:  xxx

Sendt:  05.06.2005 14:40:00

Til:  post@ecuanor.no

Emne:  På tide med ansiktsløftning?

 

 

 

Er det ikke på tide at Ecuanor får seg en nogen lunde ok webside? I utgangspunktet så vet jeg jo at Ecuanor er en seriøs bedrift. Men når jeg titter på den websiden så skjønner jeg ikke hvorfor jeg tørr å investere i ECU.

 

mvh

xxx

 

Med dette i tankene så kjøpte jeg meg inn igår på 2,05; har tidligere tatt meget fin gevinst allerede i RGT:)

Link to comment
Share on other sites

Trodde jeg hadde lagt ut denne før jeg?

Med dette i tankene så kjøpte jeg meg inn igår på 2,05; har tidligere tatt meget fin gevinst allerede i RGT:)

44436[/snapback]

 

Joda Coban Du har lagt den inn før, men da under gamle Ecuanor Tråden :D

Synes å hsuke at du kjøpte noe helt nede på 1,30?

Tror alikevel du har gjort et godt kjøp nå også. Betryggende at FS snappet hel posten i dag på 2mill ved åpninga. Ble nok litt forfristende. Rart at ikke flere lukter lunta, men greit for meg håper å plukke mer under 2 litt ut i uka jeg.

Link to comment
Share on other sites

20 Largest shareholders

Name of shareholder Number of shares Percentage (%)

DNO ASA 51 913 448 15,9 %

Dexia Banque Interna Sec.Dept. 36 103 467 11,1 %

Dag Dvergsten AS 23 303 421 7,2 %

Fidelity Funds -Eur. 17 723 900 5,4 %

Thomas A. Collins 16 474 504 5,1 %

Skeie Group AS 16 117 736 4,9 %

Hesthammer Geoservice 12 350 519 3,8 %

John A. Howell 12 350 519 3,8 %

Arve Johnsen 12 350 450 3,8 %

The C.R. Bearden Fam. 10 889 966 3,3 %

Fidelity Funds -Nordi 7 120 200 2,2 %

Jan Sjølie 6 683 054 2,1 %

Famhold AS 5 220 398 1,6 %

Goldman Sachs Intern Equity 5 000 000 1,5 %

Mars Invest AS 3 820 000 1,2 %

AS Tomtegaten 36 3 520 000 1,1 %

Morgan Stanley 3 120 000 1,0 %

Kristian Stokke 2 707 068 0,8 %

Canado Vekst AS 2 707 068 0,8 %

Taranaki AS 2 500 000 0,8 %

Total 20 largest 251 975 718 77,3 %

Others 73 889 229 22,7 %

Totalt 325 864 947 100,0 %

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desverre ikke nok kjennskap ang. den forrige listen til å kunne uttale meg om denne listen, men er det nytt at DNO er største eier?

 

Jepp det stemmer at jeg tidligere har vært inne på 1,30 :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Rocksource kjører emisjon

 

Olje- og teknologiselskapet Rocksource jobber nå med en todelt emisjon på inntil 325 millioner kroner.

 

 

Styret i Rocksource varsler nå i ettermiddag at de jobber med en rettet emisjon på 260 millioner kroner, som skal etterfølges av en reparasjonsemisjon mot eksisterende aksjonærer.

 

Emisjonene skal plasseres på kurs 2,60 kroner som betyr en rabatt på 5,45 prosent sammenlignet med dagens sluttkurs.

 

Det er ventet at reparasjonsemisjonen mot eksisterende aksjonærer vil bli plassert i slutten av september på samme kurs. Det vil bli lagt ut inntil 25 millioner aksjer i den etterfølgende emisjonen. Det er meglerhuset Pareto Securities som er tilrettelegger av plasseringene.

 

Emisjonen er med forbehold om godkjennelse fra en ekstraordinær generalforsamling ssom skal avholdes 21. september.

 

Provenyet planlegges brukt til å finansiere ytterligere farm-in-avtaler i letelisenser samt å søke etter letelisenser i nye områder. Noe vil også gå til å styrke selskapets forsknings- og utviklingsaktiviteter.

 

Rocksource-aksjen vil fra og med i morgen bli handlet uten fortrinnsrett til å tegne seg i den etterfølgende emisjonen.

Link to comment
Share on other sites

DNO kjøper Rocksource

 

 

 

 

DNO har sikret seg over 15 millioner aksjer i Rocksource.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (7.9.05 10:02)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- - Overveldende respons - Rocksource henter penger

- - Ikke "hype"

- RGT

 

 

 

 

DNO ASA er blitt tildelt 15.105.566 aksjer i den rettede emisjonen i Rocksource, gjennomført den 6. september 2005. Etter denne tildelingen, vil DNO eie totalt 66.569.014 aksjer i Rocksource, tilsvarende en eierandel på 12,6 prosent etter registrering av aksjekapitalforhøyelsen i forbindelse med den rettede emisjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har sett litt på RGT, syntes den bør vurderes i porteføljen.

kjøpte 70K igår bare for å ha et lodd med.

Selskapet har en glimrende teknologi, hvordan det er

med salgs apparatet vet jeg ikke. Med rette folk på plass

burde dette bli bra.

Så de kjøpte seg ytteligere opp i Gahna, kan bli spennende

etterhvert !

Lurer på om jeg skal selge noen av TOM og kjøpe 2-300K til?

Noen som har satt seg inn i RGT ?

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra H.O.

 

Innlegg av: Marianne (03.11.05 18:23), lest 553 ganger

rgt - Kjempedag!!

 

Hyggelig med en positiv RGT dag. Enten er vi på taperlisten eller så er det vinner listen.

 

Tittet litt på historien før q2. 11.08 var kursen 1.88 16.08 på q2 presentasjon var kursen i 2.75. Dette skjedde i løpet av 4 børsdager.

 

Nå er det ca 8 børsdager før q 3 presentasjonen. Karnskje det kommer nyheter i forbindelse med q 3. Det skjeddee i hvertfall ved q 2.

 

I tillegg er det roadshow om dagen Ting kan skje her også.

 

Omsetning på over 28 mill aksjer indikerer at noe skjer. Det er jeg overbevist om. Kjøpemønsteret var helt annerledes i dag.

 

I tillegg var det også noen nye kjøpere i dag som ikke har kjøpt på lenge.

 

Savner nettokjøp fra PA og FS men karnskje de dukker opp i morgen. Eller karnskje de drar opp kursen for å selge ut igjen.

 

MLI kjøpte noen aksjer. Spennede å se om de fortsetter i morgen. Synes de alltid har en tendens til å dukke opp foran nyheter.

 

Det var en god børsdag men RGT har ikke fulgt det vanlige mønsteret til OBX.

 

Spennede dag i morgen!!

Link to comment
Share on other sites

Fra Pareto:

 

• NOK 0.6 cash per share after recent equity issue

• NOK 0.2 risked valuation of USA onshore production and exploration licenses

• NOK 0.5 risked valuation of Jaguar prospect

• NOK 0.2 risked valuation of possible Ghana license award

• NOK 0.2 risked valuation of possible Colombia license

• NOK 1.9 risked value from further deals– Assumed one additonaldeal 2005, two in 2006,two in 2007 and two in2008

• Total risked value NOK 3.5 per share

 

 

Assets onshore USA valued at NOK 0.2 per share

Rocksource acquired a 35% working interest in the New

Ace field in Texas April 2005. The field has proven

reserves of 0.34 million boe and production of around 70

boe/day, both to RGT’s share. We have conservatively

valued these reserves at USD 15/boe, compared to peer

group pricing of around USD 25/boe. In addition the

company has interest in ten exploration assets with net

unrisked reserves of 6.9 million boe. We value these at

USD 5/boe with discovery probability of 40%

 

Jaguar farm-in valued at NOK 0.5 per share

The company reached an important milestone August

2005 when they could announce their first farm-in deal.

Although it was gained from DNO who owns 12% of

Rocksource, it is a first proof that their strategy works.

According to DNO, potential resources to RGT’s share is

20 million bbl. DNO plans an exploration well in the first

half of 2006, and we estimate discovery probability at

the license of 50%. We have valued the asset at USD

4/boe arriving at NOKm 260 or NOK 0.5 per share

 

Possible Ghana license valued at NOK 0.2 per share

Rocksource is one of several companies applying for a

valuable license offshore Ghana. The license has earlier

been producing and contains significant reserves of oil

and gas according to the company. The size is unknown

but based on offshore fields Baobab and Espoir in

neighbouring country Ivory Coast, we estimate the size

at 100 million boe. As the field is combination of oil and

gas we apply a low value of USD 2/boe. We apply a 25%

probability that Rocksource will actually be awarded a

share in the field and in addition we assume they will

get a 25% interest. Based on these assumptions, we

arrive at a value of NOKm 81 or NOK 0.2 per share

 

Possible Colombia licenses valued at NOK 0.2 per share

Rocksource has bought seismic from InSeis covering

large parts of offshore Colombia. Colombia currently

does not have an oil industry offshore, although it

produces more than 500’ bbl/day of oil onshore. The

country is completely unexplored offshore apart from

two wells were drilled by ExxonMobil in 1976 in shallow

water on the Pacific Coast. Apart from ExxonMobil,

Rocksource is the first company to acquire seismic data

here. We have valued this potential using a 25%

probability that the company will be awarded a license

in the country, 50% working interest, value of USD 3/boe

and discovery probability of 50%. This results in avalue

of NOKm 122 or NOK 0.2 per share

 

New deals valued at NOK 1.9 per share

The company is planning to grow aggressively through

several new farm-in deals with other E&P companies.

Expertise and know-how on EM-technology is something

that makes Rocksource stand out in the crowd of

interested participants, and we think they will be able to

achieve several new deals the coming years. We think a

realistic scenario is one new deal this year and then two

new deals each of the years 2006-2008. Assuming

average working interest of 20% in 100 million boe

prospect, 50% discovery probability and value of USD

3/boe and 20% WACC we arrive at a value of future

deals of NOKm 1,017 or NOK 1.9 per share

 

 

Risked company valuation of NOK 3.5 per share

We estimate the company to have a net cash position of

NOKm 314 or NOK 0.6 per share at the end of 2005,

after the company made a NOKm 260 equity issue earlier

this month with a repair issue of up to NOKm 65 from

September 26 to October 7. Adding this to the value

elements we have detailed in the above paragraphs, we

arrive at a total equity value of NOKbn 1.9 or NOK 3.5

per share. Based on this, we have a BUY recommendation

and NOK 3.5 share price target on RGT

 

Several triggers in the near future

Firstly, the company expects at least one new deal to be

announced this year. On our average assumptions, this

can add NOK 0.4 per share. Secondly, clarification on

whether Rocksource is awarded a share in the Ghana

license is also expected by the end of this year, and this

could add NOK 0.6 value per share based on our

estimates. Thirdly, the company expects the first

exploration well at Jaguar to be drilled during the first

half of 2006. A discovery here could imply NOK 0.9 value

per share

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...