Jump to content

TOM - En sommer i forventning


Nikolai

Recommended Posts

Meldung

 

Krones erwartet Umsatzschub in Deutschland

 

14.06.05 14:30

 

 

 

 

Einem Zeitungsbericht zufolge rechnet die Krones AG mit einer kräftigen Belebung des derzeit noch schwachen Deutschland-Geschäfts. "Wenn sich der Handel auf ein bundesweit einheitliches Rücknahmesystem für Pet-Flaschen einigt, werden wir davon sicher profitieren", sagte Krones-Chef Volker Kronseder im Gespräch mit dem Handelsblatt. Viele deutsche Kunden des weltgrößten Herstellers von Getränkeabfüllmaschinen würden derzeit wegen der noch unsicheren Lage nicht investieren, unterstrich der Manager. Die Firmen warten darauf, dass sich der Handel endlich auf ein Rücknahmesystem für Einweg-Plastikflaschen, die so genannten Pet-Flaschen, über alle Läden und Ketten hinweg einigt, hieß es. Kronseder gehe aber davon aus, dass es in den nächsten Wochen zu einer Einigung des Handels kommen wird. Auch Branchenbeobachter rechnen mit einer baldigen Lösung. Auf Deutschland alleine verlasse sich das Unternehmen aber schon lange nicht mehr: 2004 sank der Anteil des Heimatmarkts am Umsatz sogar von zuvor 20 auf nur noch 18 Prozent. Ein gutes Geschäft hier zu Lande könnte aber dafür sorgen, dass Krones die obere Grenze seines angestrebten Umsatzwachstums von jährlich fünf bis zehn Prozent erreicht, so das "Handelsblatt".

 

Link

 

Samme, bare i "Handelsblatt"

 

Legg spesielt merke til den siste uthevede setningen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Mange spør etter oversettelser når innlegg kommer på f .eks tysk:

 

Et lite brukertips til de som vil ha oversatt fra tysk til engelsk:

Bruk Opera nettleser - merk teksten som skal oversettes - høyreklikk og velg oversett ( til det språket du vil ha..)

 

Lou

Link to comment
Share on other sites

Synd at vi ikke fikk den tittelen på tråden som hadde passet akkurat nå fremover...

"VEIEN TILBAKE" synes jeg hadde vært mer passende nå!

 

Vel nå er det gjort så da får jeg bare hive meg på her.

 

Jeg fikk nettopp vite at det er opprettet et eget prosjekt som jobber med sikkerhetsmerkingen.

De hadde sitt 1ste møte 6.6.2005 og det tok plass i Mülheim!

Da begynner jeg å forstå at ting tar tid !

La oss håpe de møtes ofte....

Link to comment
Share on other sites

Desverre kan jeg ikke det og årsaken er at sist jeg oppga en kilde her på AF ble nevnte person misbrukt i en falsk mail på H.O som også faktisk ble sitert av iMarkedet. Den kilden har derfor ikke lenger tillit til meg og således heller ingen kilde for hverken meg eller AF/HO fremover.

Siden dette ikke er så kursensitivt (prosessen går) lar jeg det være .

 

Håper på forståelse for det.

Link to comment
Share on other sites

Dette var meget bra nyheter, Tandy! :D Synes forøvrig at ditt forslag til navn på den nye tråden var veldig bra.."VEIEN TILBAKE"! Kan ikke det ordnes da?

 

Jeg fikk nettopp vite at det er opprettet et eget prosjekt som jobber med sikkerhetsmerkingen.
Link to comment
Share on other sites

Hei Zoonic

Jeg må si for min del at dette var en ganske nøytral nyhet :mellow:

Det som er positivt er at prosessen går for de som måtte tro noe annet :P

La oss håpe at de ihvertfall blir ferdige før valget til høsten <_<

Link to comment
Share on other sites

Og det på bra volum pluss201? ;)

 

43282[/snapback]

 

Volumet på starten av dagen var meget labert. Det tok seg etter hvert bra opp. Likevel er det for lavt i mine øye til å være tilstrekkelig overbevisende. Hva nå enn det måtte være som skulle bevises. Det er nå min mening. :P

 

Når det gjelder sikkerhetsmerkingen, tyder nok det at første møte ble holdt 6. juni på at prosessen går forferdelig sakte. De skulle jo egentlig ha dette merket klart i første kvartal?

 

Hvis de bruker et halvt år på å somle seg sammen til et møte i prosjektet, så vil de vel bruke halve evigheten til å velge protokollfører og farge på bordduken? La oss håpe det går langt raskere enn fredssamtalene under Korea-konflikten, de har vel vart i noe over 50 år nå...

 

Hva er det man sier? Noe om at når fanden vil ha ingenting gjort, nedsetter han en komitee?

 

Kan alltids håpe prosjektet er kommet lengre enn opplysningene tandy sitter på trekker i retning av... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å se på dette som en bekreftelse på at prosessen går

Det er bedre å vite dette enn ikke å vite noenting

Til nå har ingen untatt First kunne si noe og de bommet jo totalt på mai !

Da er det jo greit å vite hvorfor det går sakte

Man har her opprettet ett eget prosjekt som skal håndtere dette med sikkerhetsmerking. Jeg skal prøve å få vite noe mer og vil selvfølgelig dele også disse gode/dårlige nyhetene med dere etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

ALDI og Tomra

 

Nå kan noen tro jeg hausser Tomra men det gjør jeg altså ikke.

 

Husker dere den greia med mulige pante automater i Aachen ?

Vel nå har jeg bedt Norbert som var der om å sjekke hvilket merke det var på disse automatene. Men som dere ser av svaret kan det drøye litt før han kommer dit. La oss håpe han greier det før sikkerhetsmerkingen er klar :lol:

 

Her er svaret:

"Ich habe zwar auf den Automaten in Aachen (Neuenhofstraße) hingewiesen,

komme da aber eher selten vorbei (da andere Filialen für mich deutlich

näher liegen). Es kann also noch etwas dauern ...

 

Gruß

Norbert

Link to comment
Share on other sites

Enig i det Tandy, at dette ikke skal hauses opp. Som du også skriver, viser dette at prosessen går videre. Og det er i seg selv viktig nok..

Ja, vi for nok vite mer etterhvert. Mulig at dette kan ha noe med oppgangen i dag å gjøre.

Vedrørende First, så har de kontakter f.eks i Bundesdrukerei. Men til og med i BD kan saker dra ut ta, lenger tid enn man forventer, uventede problemstillinger osv. I en slik prosess er det ofte ingen som kan komme med eksakte tidspunkter.

 

Om oppgangen forsetter imorgen, kan man muligens si noe mer bestemt.

Link to comment
Share on other sites

Det First sier er at tester bla. har tatt noe lenger tid en forventet, og at man ikke kan utelukke at f.eks tilbyderne må/måtte gjøre visse tilpassinger av forskjellige art. DDB sier noe av det samme(Danmark).

 

At oppstart av slike systemer kan ta lengre tid enn forventet, er jo ikke til å undres over. Det har da jeg også merket i mitt arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Oj - det var nytt for meg!

Det siste jeg hørte var at de var ferdige (sjekk også iMarkedet sin nyhet om det;

edit Sitat: Bundesdrückereis merkeløsning er ferdig, men ikke valgt av AGVU )

Men dette kan stemme med en annen kilde jeg har i CCR hvor de fortsatt holder på med datatilpasninger (trodde de lå etter jeg så jeg tok ingen notis av det )

Hva kan vi så tolke ut av dette ?

Var ikke det BD hadde laget konformt med det HDE/BVE har instruert dem til å lage? Jeg bare lurer... :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk nettopp vite at det er opprettet et eget prosjekt som jobber med sikkerhetsmerkingen.

De hadde sitt 1ste møte 6.6.2005 og det tok plass i Mülheim!

Da begynner jeg å forstå at ting tar tid !

La oss håpe de møtes ofte....

43289[/snapback]

 

 

Tror neppe dette er første møte som har vært avholdt ang. sikkerhetsmerking. Tomra har jo f.eks. sagt at de har deltatt i grupper ang. dette.

 

Ser for meg at følgende har skjedd: (dette gjelder nok flere prosesser, bla. clearingen)

 

Man lager en beskrivelse av hva som skal merkes, hvordan merket skal gjenkjennes (av pantemaskiner f.eks), hvor vanskelig det skal være å forfalske og antakelig en rekke andre krav.

 

Når beskrivelsen er klar, legges dette ut på anbud. En vanlig måte er da gjerne en offentlig utlysning hvor interesserte melder seg på innen en satt frist.

 

Så må de som skal regne på dette få tid til å regne på jobben, og evt. komme med alternative løsninger. Anbudene leveres så inn innen en satt frist. Som vi har hørt så er Bundesdrückerei klar med sitt system, antakelig levert inn rett oppunder anbudsfristens utløp (skal vi tippe anbudsfristen var 1/6 ?)

 

Etter fristens utløp kommer man så til gjennomgang av innkomne tilbud og utvelgelse av hvem som får tilslaget, og det er gjerne denne gruppen som har hatt sitt første møte 6/6 ?

 

 

Dette er litt synsing, men vi er nok kommet lenger enn til første møte. Hvis ingenting var gjort ville heller ikke Bundesdrückerei hatt noen spekk å lage sin løsning etter. De har neppe gjort ferdig et system med sikkerhetsmerking helt på måfå ?

 

 

Ser det er litt synsing i linken Nikolai lå ut 1837 idag også, der er det bransjefolk som uttaler seg:

 

Die Firmen warten darauf, dass sich der Handel endlich auf ein Rücknahmesystem für Einweg-Plastikflaschen, die so genannten Pet-Flaschen, über alle Läden und Ketten hinweg einigt, hieß es. Kronseder gehe aber davon aus, dass es in den nächsten Wochen zu einer Einigung des Handels kommen wird. Auch Branchenbeobachter rechnen mit einer baldigen Lösung.

Baldigen = snarlig.

Link to comment
Share on other sites

Ahhh! :unsure:

Nå skjønner jeg kanskje sammenhengen her (hvor er lyspæra Ståle?) :o

 

1ste juni skrev iMarkedet følgende:

 

"Det er en egen arbeidsgruppen i AGVU som skal ta den endelig beslutningen. De har allerede avholdt en rekke møter i forbindelse med valget. AGVU er en sammenslutning av de viktigste aktørene i verdikjeden for drikkevarer i Tyskland, fra produsentene drikke og emballasje til butikkjedene og resirkulering."

 

Etter dette har det antagelig blitt gjort endringer i systemløsningen som tilsa at tilbyderne måtte tilbake på "labben" og teste litt.

 

Et eget prosjekt er da blitt opprettet for å fullføre dette arbeidet (med endringer).

Det er dette prosjektet som hadde sitt første møte den 6te juni!

 

Mulig jeg bommer her men det får stå sin prøve... :)

Link to comment
Share on other sites

Ahhh! :unsure:

Nå skjønner jeg kanskje sammenhengen her (hvor er lyspæra Ståle?) :o

 

1ste juni skrev iMarkedet følgende:

 

"Det er en egen arbeidsgruppen i AGVU som skal ta den endelig beslutningen. De har allerede avholdt en rekke møter i forbindelse med valget. AGVU er en sammenslutning av de viktigste aktørene i verdikjeden for drikkevarer i Tyskland, fra produsentene drikke og emballasje til butikkjedene og resirkulering."

 

Etter dette har det antagelig blitt gjort endringer i systemløsningen som tilsa at tilbyderne måtte tilbake på "labben" og teste litt.

 

Et eget prosjekt er da blitt opprettet for å fullføre dette arbeidet (med endringer).

Det er dette prosjektet som hadde sitt første møte den 6te juni!

 

Mulig jeg bommer her men det får stå sin prøve... :)

43310[/snapback]

 

 

Vi er nok ikke så fryktelig langt unna., tror jeg. :D

Link to comment
Share on other sites

Jo når det gjelder dette med at prosjektet vurderer de som har lagt inn anbud er du langt unna men det er uinteressant. Det er nok tekniske tilpasninger som skal gjøres av den som er valgt og nå tror jeg at jeg vet hvem det er..!

Imorgen skal jeg ringe og spørre B)

Link to comment
Share on other sites

Jo når det gjelder dette med at prosjektet vurderer de som har lagt inn anbud er du langt unna men det er uinteressant. Det er nok tekniske tilpasninger som skal gjøres av den som er valgt og nå tror jeg at jeg vet hvem det er..!

Imorgen skal jeg ringe og spørre B)

43314[/snapback]

 

 

Da er de i så fall kommet enda lenger.

Som sagt: Vi er nok ikke så fryktelig langt unna., tror jeg.

 

 

:D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Advarsel!

For de som måtte tolke dette som det jeg tror vil jeg bare si at jeg har bommet flere ganger enn truffet tidligere !

Jeg tar ikke ansvar for deres avgjørelser basert på mine innlegg her på AF.

Bare spør Kris han vet hva jeg snakker om...

Link to comment
Share on other sites

Ser Kris er i farta på HO <_<

 

14.06.05 21:23)

 

"For de fleste så kan det helst være mitt siste innlegg. Og jeg er relativt idiot selv som hele tiden venner tilbake. Jeg synes bare det er synd hvordan teknikern skal prege nyhetsbildet på AF, og litt på HO, og de eneste det går utover er småsparerne som har minst å tape.

Men deillig at horeungene er ute egentlig.. "

 

 

Han sikter nok bl.a til meg :(

Link to comment
Share on other sites

I dag bare gleder jeg meg over oppgangen. Tror nok at det kan komme flere nedturer, men Tyskland rykker stadig nærmere. Synes imidlertid at det er litt rart at Repant faktisk går ned i dag! Noe teori om dette vil jeg imidlertid ikke ha.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...