Jump to content

Aksjekonkurranse - Uke 07


Ståle

Recommended Posts

Uke 06 ble en bra uke for mange, iallefall for Megler1 som klarte hele 9,34% avkasting! Gratulerer!

 

Greide du ikke å nå toppen? Du har nå en ny mulighet!

 

Regler:

- Velg intill 3 aksjer.

- Alle vektes likt

- Shorting er lov

- Før klokken 09:00 mandag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satsert litt friskere kommende uke, siden Nasdaq åpenbart har bunnet ut og en del IT aksjer kommer med flotte tall satser jeg på litt spekulative selskaper - briste eller bære :twisted:

 

INM - Kjøp - 2,28-

Satser på at mange oppdager denne aksjen og vil posisjoneres før Q4 tallene, selskapet er lavt priset og bør prises som ett vekst selskap.

 

EME - Kjøp - 6,77-

Primærinnsider Kistefoss as kjøper mer, jeg tror EME endelig får sving på sakene i 2004. Reprising mot 10,- er nok ikke så langt om hjørne.

 

TAT - Salg - 43,40-

Gikk opp utrolige 19% i dag fredag, dette er for bra til å vare... Tror jeg :roll:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

BON/GRO resultater 4kv 12. Feb!!

Jeg gambler på at de leverer varene+++.

Bulk ratene er gått i taket. JIN har en moderne flåte, nye langtidskontrakter ingås i disse tider.

Dersom 10,50 brytes kan den gå langt.

 

GRO KJØP 176**

BON Kjøp 191.00*

JIN Kjøp 10.20

 

*Kurs rette opp fra 190,00

**Kurs rettet opp fra 175,50

Link to comment
Share on other sites

Enig med "hallu".

12.februar kommer BON/GRO med resultatene som vi som har aksjer venter gode resultater fra.

Det er ikke populære aksjer blandt analytikerne, men med et solid Q4 kan de ikke forbigås i stillhet:

 

Alt på en aksje:

 

GRO 176,00

Link to comment
Share on other sites

Min valg for uke 7 blir:

 

COR - 3,45

Baserer denne på teknisk analyse. Ser spenende ut. For mer informasjon se "COR" topicen.

AKVR - 134,75

Har fremdeles tro på Aker Kværner. Tror nok vi kommer til å bevege oss mot 140kr.

Link to comment
Share on other sites

En liten påminnelse om reglene:

 

Deltagerne i konkuransen må være registrert medlem.

(Er du ikke medlem kan du melde deg inn nå)

Inntil 3 aksjer kan velges. Hver aksje vektes likt.

Velger du 1 teller den 100%, 2 = 50% hver, og 3 = 33,33% hver.

Shorting er tillatt.

 

Du må oppgi ticer og sluttkurs sist omsatte.Siste frist er mandag 9.feb.kl 09:00

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Satsing denne uken :shock:

 

  • FAST 13.70

NOI 2.55

GIPS 3.70

Regner med at det er gyldig med unoterte :?: , ellers kan den byttes ut med CRU 5.72

 

Kunne godt tenkt meg å oppgi en B-plan liste også (bare ett forslag)

Mitt ville i såfall være : EKO 134.00, CNR 3.71, Shorte TAT 43.40

Link to comment
Share on other sites

4. plass forrige uke er jo ikke så dårlig, men det spørs om jeg klarer neste uke like bra...

 

Her er i alle fall mine kandidater:

 

KJØP

OFL 27,50 - Denne har ikke avsluttet oppgangen enda.

STP 0,30 - Har ikke noe tro på at denne kommer til å stå stille særlig mye lengre, vil forhåpentligvis se 0,33 neste fredag.

INM 2,28 - Denne er for lavt priset, oppgangen på 5,07% på fredag vil ikke være nok til å få aksjen til å korrigere betydelig. INM vil nok stige.

Link to comment
Share on other sites

"Mata"

 

Kan desverre ikke ta med unoterte aksjer i konkuransen. Etter ditt ønske har jeg derfor byttet GIPS med CRU.

 

 

"Gjest" 7.febr.2004 kl. 02:10

Forslaget på OTR er underskrevet "Ivers".

Jeg antar at det er "Ivers" som har glemt å logge seg på.

OTR er en "Iversaksje" og jeg tar det med som hans forslag.

 

OK?

Link to comment
Share on other sites

Var ikke så heldig siste uke, men denne går nok bra.

 

AKVR 134,75 min gamle sliter som går jevnt og trutt. Denne uka tar den av. Følg med.

OCR - short 19,30 ble hauset opp som antatt, denne gang kjører de den ned igjen.

INM 2,28 er min nyervervelse og ser meget lovende ut.

 

Forøvrig min dypeste takk til Corvus som organiserer dette.

Link to comment
Share on other sites

Riktig - jeg har rettet det opp.

 

Var heldig med den inngangen, bare i løpet av fredagen har den steget flere prosent. - Hadde vært greit å fått dem lurt med inn på uka som kommer, men den gikk ikke, nei.

 

Bare for å ha det sagt, denne tippekonkurransen er svært interessant når man tar seg tid til å se hva de andre satser på. Gjennom de forslag som legges ut antar jeg flere blir nysgjerrige og slår opp aksjer for nærmere ettersyn. Jeg kom inn i INM på denne måten og gjennom omtalen her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...