Jump to content

Recommended Posts

Jeg forstår finansdep, jobber med forskrift om gjennomføring av den mye omtalte OVERGANGSREGELEN. Det kan derfor fortsatt bli endringer. Men så langt jeg har forstått det:

 

Overgangregelen omhandler min mulighet som privat aksjonær til å overføre mine aksjer til eget AS, uten å utløse skatteplikt på hitil opptjent gevinst på aksjene.

( Tung setning, men dere forstår den)

Slik jeg forstår foreløpige retningslinjer fra FD: (Forenklet for praktisk eks.)

Mine aksjer i DNO som jeg har en betydelig gevinst på, og som jeg ikke ønsker å selge i år, kan overføres til eget AS (innen 31/12 -2005) uten å bli gevinstbeskattet, dersom aksjene utgjør 10% av utestående aksjer i DNO.

 

Mine aksjer i DNO utgjør selvfølgelig ikke 10% av DNO. Min eneste mulighet er derfor å komme i kontakt med andre småaksjonærer i DNO som samlet utgjør > = 10%, og som er villig til å starte et investerings selskap sammen med meg i år. For så å fisjonere ut selvstendige selskap til neste år.

 

Har jeg forstått dette rett?????

Dernest: Jeg vet det finnes mange som har tjent mye på DNO. Finnes det noen på dette forumet som har sammefallende interesse med meg????

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...